Ovulatietest voor bepalen zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by CynthiaB, May 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Even een vraagje, want ik weet het niet meer zeker. Als je een paar dagen voor je NOD een ovulatietest doet, die negatief is, dan is het gelijk zeker dat je niet zwanger bent toch? Ik heb begrepen dat als je zwanger bent, je altijd een positieve ovulatietest hebt.

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee hoor dat verschilt echt wel, de 1 is zwanger en daarbij is de ovutest negatief, terwijl bij de ander die zwanger is de ovu test wel positief is, waar dat verschil in zit? ik zou het je niet kunnen vertellen...

wel dat je er niet van moet uitgaan dat als je een negatieve ovu test hebt je niet zwanger bent, net zo min als wanneer je een positieve ovu test hebt je wel zwanger zou zijn...

ze zijn nou eenmaal gemaakt om je lh piek te meten en niet om een zwangerschap te bepalen, tis enkel leuk om te kijken als je zwanger bent of het idd bij jou wel zo is dat de ovu test positief zal zijn...

ik was zwanger en wilde het toch weten en had er nog 1 liggen en idd die was positief maar zo zijn er vele geweest die zwanger waren en waarbij de ovu negatief was....

dus gewoon datgene gebruiken waarvoor het gemaakt is om dingen zeker te weten...een zw test voor een zwangerschap, en een ovu test om je ovulatie te bepalen... ;)

groetjes smoekie

3. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Da's duidelijk, dank je wel. Ik heb dagen en dagen ovulatietesten zitten doen, om er vandaag achter te komen dat ik pas op dag 18 ben gaan testen. Lekker slim, want dat is dus als het goed is te laat. Maar ja, we wachten nu de ongi gewoon rustig af. En die gaat volgens mij wel komen, als ik mijn buik zo eens voel.

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    succes meid... :)

5. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1