zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marijke20, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke20

marijke20 Lid

11 feb 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

mijn vriend en ik zijn nu al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. Alleen is mijn probleem dat ik de ene maand een cyclus heb van vijf weken en de volgende maand een cyclus van vier weken en zo gaat het al zolang wij het proberen. Wel gebruik ik de ovulatietesten van sensitest die mij duidelijk aangeven wanneer ik mijn eisprong heb. Maar tot nu toe nog steeds niet zwanger.

zijn er hier meer dames die proberen zwanger te raken? en hebben jullie misschien nog goeie tips om een zwangerschap te bevorderen?

liefs marijke

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ga eens langs de huisarts

3. Blondie87

Blondie87 Actief lid

25 okt 2015
    218
    1
    18
    NULL
    Twente
    K zou ook gaan Tempen. Rectaal. Elke dag sochtens op dezelfde tijd in bed. Misschien komt je ei later. Zo kun je dit goed in de gaten houden.
    De dokter zal hier sowiso ook om vragen

Ovulatie testen geven geen eisprong aan. Alleen je lh piek. Kan zijn dat je ei niet of later komt en je dus steeds mist

4. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Het klinkt een beetje hetzelfde als bij mij. Zoals je in mijn onderschrift kunt zien wisselt mijn cyclus ook. Ik gebruik ook ovulatietesten, soms mis ik hem, maar ook met een positieve test toch nog steeds niet zwanger.
    Ik weet nu ook even niet hoe of wat, want de stap naar de huisarts vind ik wel erg spannend.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Mijn ha en gyn hebben nooit om temp lijst gevraagd.
    Dus gewoon ff ha bellen en situatie uitleggen en dan hoor je Hoe en wat zonde om te gaan tempen als er niks mee gedaan word

6. RoryL

RoryL Lid

18 dec 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat het gemiddeld ongeveer 9 maanden duurt voordat je zwanger bent (maar iedere maand is natuurlijk 1 maand te veel als je iets graag wilt). Je zou na zo'n lange tijd van proberen ervoor kunnen kiezen om een HSG te laten doen (maar ook daarover zijn mijn gynaecoloog dat je daar wel goed over na moet denken voordat je die molen in wilt gaan). Maar ik zou inderdaad ook eerst even langs je huisarts gaan om te kijken wat die te zeggen heeft. Misschien heeft hij/zij nog wat tips...

Ik hoop dat je toch snel een positieve zwangerschapstest in je handen mag houden!

7. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik zou ook afspraak maken bij de huisarts. In ieder geval zaadonderzoek e.d zodat je weet dat je 'niet voor niks' bezig bent.

Temp lijstjes heeft hier niemand naar gevraagd, huisarts niet en kliniek ook niet. Hoef het ook niet te gaan doen wat betreft de gyn.

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi, hier het zelfde verhaal. Had de huisarts gebeld en mocht komen. Die heeft me meteen een verwijsbrief mee gegeven voor naar de gynn in het zieken buis. Heb 1 maart de afspraak gepland staan.

9. marijke20

marijke20 Lid

11 feb 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor jullie reactie. Ik wacht deze cyclus nog even af 27 februari zou ik weer ongesteld moeten worden en is het dan nog niet zover idd maar eens een bezoekje aan de ha brengen maar idd dat vind ik best wel spannend je hoort zo vaak dat je het maar moet afwachten en nog ee paar maand moet proberen ik leef bijna van maand tot maanu en de pijn die ik heb als ik ongesteld ben is ook niet het prettigst.

ik laat het jullie weten!

ik hoop dat degene die ook bezig zijn snel de slingers op kunnen hangen!!

liefs

10. marijke20

marijke20 Lid

11 feb 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

heb net een test gedaan van clearblue en een dikke plus!!!!!!! Zo ontzettend blij!!!! Nu hopen dat het blijft zitten en alles goed gaat!!!

liefs

11. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Gefeliciteerd! :)

12. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Wauw, gefeliciteerd!

13. XuonA

XuonA Bekend lid

12 feb 2016
    611
    4
    18
    Wauw wat fijn!!! Gefeliciteerd!! Schijnbaar had je lijf even de (even te lang) tijd nodig!

Hoop dat alles goed en voorspoedig gaat!

14. blabla85

blabla85 Lid

9 okt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !!

15. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    wauw wat goed! Gefeliciteerd:D

16. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Wauw!! Wat super zeg! Had je symptomen!? Ben wel benieuwd 😁

17. RoryL

RoryL Lid

18 dec 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

18. marijke20

marijke20 Lid

11 feb 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje allemaal!!

ja ik heb wel degelijk symptomen mijn borsten stonden sinds maandag op spanning en een raar apart soort misselijk gevoel... en dit klinkt misschien gek maar in mijn onderbewuste voelde ik het mijn lichaam was anders dan normaal.

19. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!:)

Deel Deze Pagina