Mijn kat, de vogelseriemoordernaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mijn kat van twee, een echte buitenkat komt de laatste tijd wel dagelijks met een dood of soms nog (half) levend vogeltje binnen. De mooiste en ook de wat zeldzamere exemplaren, we hebben alles wel een keer gezien.

Nu heeft ie blijkbaar een nest gevonden. Gisteren kwam hij met een baby vogeltje aanzetten. En later op de dag nog twee, waarschijnlijk uit hetzelfde nest. De laatste leefde nog, maar was weinig redden meer aan natuurlijk en die heb ik zelf tot groot afgrijzen verder naar het hiernamaals geholpen. Wat een vreselijke ervaring.

Ik twijfel of ik de kat toch maar een halsband met kattenbel om ga doen. Maar toch ook bang dat de kat zich zo kan verhangen. Wat denken jullie?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zo'n zelfde kat - en na tig keer een halsbandje te zijn verloren inclusief belletje (hij blijft net zolang prutsen totdat het af is namelijk! Hij hangt zichzelf gerust op aan de schutting om het af te krijgen) hebben we het opgegeven. Hij vangt overigens ook gewoon mét belletje - enkel doet hij er langer over.

Het is sneu en zielig, maar de kat binnen houden gaat niet, de tuin afschermen al helemaal niet (teveel ruimte) en het halsband-met-belletje werkt ook niet. Het ergste vind ik nog wel dat hij het beestje niet alleen dood mee naar binnen neemt, maar ook besluit om het beestje hier midden in de kamer in 100 stukken te versnipperen.

p.s. hier vandaag ook weer zo'n mini-vogeltje van zes dagen oud :(
    Vaak twee per dag!

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Helaas werkt zo'n belletje helemaal niets. Ook hier heb ik heel veel halsbandjes er doorheen gejaagd. Maar ze kwamen met net zoveel diertjes thuis als zonder en ook hier deden ze zelf de bandjes af.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier kwam onze bob mee aan...
    we hebben hem een keer zo'n halsbandje omgedaan, maar toen kwam ie een keer thuis en had hij dat bandje heel strak om zijn bekje en was hij helemaal van streek dus dat vond ik ook zielig..

maar ik vind het ook niets, hij brengt ook kikkers mee en zelfs een keer een duif :$

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Okay duidelijk, geen halsbandje dus! Bedankt voor de reacties.
    Jammer van al dat vogelleed. Die van mij komt verder nooit met muizen ofzo, heeft het echt om vogeltjes gemunt. En niet om te eten, maar gewoon om dood te spelen.
    Toch wel een groot nadeel van katten hoor. Ik kan er slecht tegen. Neem hierna nooit een kat weer.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben hier drie katten, waarvan ik altijd twee hele kleine brave meisjes had van voor mijn relatie die NOOIT en te nimmer beestjes vangen - en er zelfs bang voor zijn. Maar omdat ik de kater van mijn vriend niet op heterdaad had betrapt, was mijn vriend van mening dat het 'alle drie de katten hadden kunnen zijn'. Hij weigerde pertinent om de lijkjes op te ruimen (ook omdat hij het zelf niet durfde)

Totdat ik dit zag:

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    :D wat een leuke foto hier drie katten die alle drie van alles vangen zelfs mollen ;). Ik heb ook een belletje geprobeerd maar het gevolg was dat we naar de dierenarts konden 1 had haar poot er tussen gewrongen en daar door kreeg ze een ontsteking dus geen belletje meer hier.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier ook zo'n seriemoordenaar, ik probeer haar 's avonds niet meer naar buiten te laten glippen, alleen is ze vliegensvlug.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die van mij moord voornamelijk tussen 08:00 en 10:00 & tussen 14:00 & 16:00, maar lukt dit niet, zoekt hij wel een ander ongeschikt tijdstip om mij cadeautjes te brengen. BLEEERRGHHH!

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Oh, ik vind dat ook zo zielig. Gelukkig valt het hier redelijk mee.
    Eentje had vorig jaar een klein vogeltje die net uit was gevlogen, die is gewoon recht voor haar geland. Ze kwam toen naar binnen rennen met het vogeltje en die hebben we toen nog kunnen redden en terug gebracht naar het nestkastje. Ik vind het zo zielig...
    Ook een keer een levende kikker binnen gehad, dat was wel even paniek ;) Uiteindelijk met een teil gevangen en daarna het hele huis gedweild, was bang dat er overal slijm zat.

Echt een groot nadeel van katten, zou ook niet weten wat er aan te doen is. Het is de natuur zeggen ze dan

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik werd wen keer gebeld door mijn broertje dat er een eend in huis lag.. Ja mensen, een volwassen eend! Door de kat meegenomen.. Hier zie ik ook alles voorbij komen en ondanks dat het een compliment voor jou als baas is ben ik het gaan straffen.. Ik vind het goed als hij het meeneemt maar niet naar binnen.. Nu blijft alles buiten gelukkig;) en mijn katten hadden tot vandaag een bandje om maar dat hielp niks. Heb ze afgedaan omdat ze jongste nu al 3 dagen op rij zijn poot vast had in z'n bandje. Hoppa weg ermee!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook een moordenaar.

Muizen kikkers vogels van mus tot duif een poos terug een konijn en een steenmarter.

Band werkt niet dan gaat hij zich ophangen. We wonen tegen de weilanden aan dus tja beestjes genoeg.

13. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Gelukkig doen die van mij dat niet, zou het dood eng vinden.. Heb mijn ene kat wel eens buiten met een rat gezien, maar gelukkig nog nooit mee naar huis genomen. Gruwel al genoeg van al die teken die ze mee naar huis nemen. Ben gek op mijn katjes, maar vind dit echt helemaal niks.

14. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Arme vogeltjes.... Ik heb er hier vanmiddag nog 2 gered. De kat van de buren lag bovenop de schutting op de loer. Lustig te kijken naar 2 vogeltjes in mijn perenboom. Die heb ik maar gauw weggejaagd...

Het is de natuur inderdaad, maar het is niet fijn om zulke cadeautjes te krijgen. Heb helaas geen tips voor je!

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb 3 van zulke seriemoordenaars gehad. Gelukkig zijn ze nu alledrie al een stuk ouder en zijn ze ermee gestopt. Ze kwamen vooral thuis met mussen,jonge maar ook volwassen. Ook goudvissen,kikkers,muizen etc. Ik ben heel blij dat ze nu niet meer jagen! Er valt echt niets aan te doen helaas en een belletje is het slechtste idee ooit. Daar krijgen ze idd vaak ontstekingen van. Heb hele erge gevallen gezien (werk in dierenasiel.)

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook zo'n schobbejak! En trots dat hij dan op zichzelf is ;) Gelukkig is wel alles dood. Ik moet dan ook altijd komen kijken van hem. Hij staat soms voor de achterdeur te mauwen alsof hij verdorie een beer gevangen heeft ;)
    Hij komt trouwens met van alles thuis, muizen, vogels, een keer een marter, konijnen.. Van de week kwam hij met 2 kuikens thuis maar ik kon niet plaatsen wat voor merk het was.
    Hij eet gelukkig wel bijna altijd alles op, op de pootjes en de kop na dan.

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ook.zo'n held, 'gelukkig' houd ze het meestal bij muisjes, jonge vogeltjes en sinds.kort kikkers (bah!) maar vorig jaar had ze midden in de nacjt een jonge meerkoet uit het nest geplukt en op de deurmat gedumpt. Die was gaan schreeuwen waardoor ze haar intresse verloor. Beestje mankeerde gelukkig nirts en ik heb om drie uur snachts een uur lang naar het nest gezocht, die ik vond en toen nog een uur staan kijken of het jong nog geaccepteerd werd wat gelukkig het geval was. Mijn andere kater die helaas jong overleden is kwam altijd met grote beesten thuis, dat vond ik nog erger. Houtsnippen, vlaamse gaaien, konijnen enz. Zo zielog!!! Halsbandje heeft mijn poes trouwens bijna het leven gekost. Wij waren op vakantie en schoonmoeder vond de poes na een paar dagen zoeken met het bandje om haar nek en poten, had een flinke wond die geinfecteerd was. Duur grapje! Was een bandje met zo'n zelf openspringende beveiliging maar datbwerkt dus niet. Doen we dus nooit meer.

18. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ach, het zijn de zwakke beestjes die de katten er tussen uit halen... zo blijven de gezonde en sterke diertjes over, niet te veel met de natuur bemoeien en lekker laten jagen!

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Eh nee, niet in alle gevallen. Mijn etterpoes haalt nesten met jonge vogeltjes leeg! Hij klimt hier in de bomen van de heg en trekt ze er gewoon uit alsof het een febo-muur is. Hij wacht totdat de eieren nét zijn uitgebroed en komt regelmatig met vogeltjes variërend van 1 tot 12 dagen binnen. En soms de papa of mama, wanneer die het nest probeert te verdedigen. Zo kan de vogelpopulatie nooit 'winnen'.

Bovendien baseer je die kennis op een gebied met een gezonde hoeveelheid katten. In Nederland zitten er ongezonde hoeveelheden katten op teveel vierkante meters en is het wel degelijk ernstig voor de vogelpopulatie.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

En dat is een misvatting... het is absoluut niet de natuur dat huisdieren van alles doodmaken ;) Die katten horen nlk. niet in de natuur.

Deel Deze Pagina