Jemig, ik krijg dr helemaal zin in! Maar ik lees hier toch iets over een primer? Hoe heet dat dan? of weten ze in de bouwmarkt wel wat ik bedoel? Ik heb dus een primer nodig en dan een grondverf en daarna elke willekeurige verf die er is? of ook nog een speciale verf? En je moet, ondanks dat het gefineerd is wel schuren? Ik wist niet eens dat dat kon met dat materiaal? @Devilchase: wauw!! Echt HEEL mooi, en eigenlijk precies wat ik bedoel met mijn kast! Ziet er in originele staat net zo uit als jouw originele keuken. Waar kun je dat folie kopen en hoe werkt t? moet je de kastjes nog voor behandelen en hoe plak je het er op en hoe krijg je het zo glad??
Ik heb een informatieve link gevonden over plakfolie. Ik vind dit toch wel erg leuk en makkelijk!! Plakplastic - Plakfolie - kleef folie, zelfklevend plastic, vele decors, ook effen kleuren
Waar kan je dat plakplastic eigenlijk krijgen? ik zie veel leuks online, maar wil het toch even in het echt zien voor ik een paar rollen koop??
Bij de bouwmarkt! 7 euro voor een rol, ik heb er 4 gebruikt. je moet ze goed ontvetten met ammonia en goed droogmaken. Folie eroverheen spannen en goed luchtvrij wrijven met v een spatel/pasje etc. het is even oefenen hoe je de hoeken mooi kan krijgen maar als je dat doorhebt is het een eitje. Ik heb ze ingepakt als een "kadootje"en de hoeken ingeknipt. En nu, 3,5 maand later zit het nog prima! Ik heb eerst 1 rol gekocht en op 1 klein kastje uitgeprobeerd Is van Graham& Brown nummer 6055 , dat wit.
Thanx! We hebben nog 1 andere kast staan die we eigenlijk weg wilden doen, maar ik denk dat ik daarop ga oefenen! Voor dat geld kunnen we de kast misschien wel nieuw leven inblazen En als ik het zie zitten ga ik voor een uber-coole strakke kleding kast voor ons jochie! Ga morgen direct even langs de bouwmarkt Heb helemaal de smaak te pakken...