Hey meiden, Ik hou me bezig met Urban Exploring. Dat is een bepaalde tak in de fotografie. Ik reis door europa en maak fotos van verlaten/vervallen gebieden+gebouwen+industrie etc. Nu kan ik dankzij mijn lieve meisje niet meer zo vaak naar het buitenland en wil ik me dus meer verdiepen in Nederland. Het is echt moeilijk om dit soort plekken te vinden! In Nederland worden vervallen gebouwen meestal heel snel gesloopt. Dus mijn vraag is, ken jij van dit soort plekken in je omgeving? Ik zou het echt heel graag willen weten! Ben echt toe om weer lekker bezig te gaan! Je kan me ook PB-en! Liefs!
vergane glorie urban exploration kan je veel ideeen pakken! Sinai Centrum, Amersfoort Weeshuis, As 2008 Leeuwarder Papierwaren Fabriek LPF, Leeuwarden 2007 Atoglas, Leeuwarden 2007 Coƶperatieve Aardappelmeelfabriek, Ter Apel 2007 Fort 7, Antwerpen 2007 Voetbalstadion Wageningse Berg, Wageningen 2007 Aardappelmeelfabriek De Centrale, Coevorden 2007 Chocoladefabriek De Baronie, Alphen aan de Rijn 2007 Koninklijke Verenigde Lederfabrieken, Oisterwijk 2006 Kortrijk, 2006 Hof Ter Beke, Antwerpen 2006 Rochendaal, Bevingen 2006 Kasteel Mesen, Lede 2006 Caserne de la Chartreuse, Luik 2006 Provinciaal hospitaal Santpoort, Bloemendaal 2006 Energiebedrijf Haarlem, Haarlem 2006 Camping De Molshoop Hilversum 2005 Avis Verffabriek Westzaan 2005 Oranjeboom brouwerij Breda 2005 Hembrug Zaandam 2005 Phoenix-West Dortmund 2005 Meelfabriek Leiden 2005 Staalfabriek Uckange 2004 Mijn Hasard Cheratte 2004 Psychiatrisch ziekenhuis Le Valdor Luik 2004 Carcokes Zeebrugge Textielfabriek Nordhorn Dat weeshuis in As is wel creepy!
Ik weet niet of dit iets is dat je zoekt, maar het is Aalten. Het pand staat er al zo bij sinds 1995 dacht ik. Hierbij een link van maps, ik hoop dat hij het doet! hofstraat aalten - Google Maps
Ok, want hier staan er wel een aantal. Maar anders maak ik er eerst wel een foto van, dan kun je zien of dat is wat je zoekt. Misschien is het niet vervallen genoeg In een dorp vlakbij staan namelijk een aantal woonhuizen, een boerderij en een fabriek in nogal vervallen toestand. Dus misschien is dat wat voor je.
hmm lastig is dat he ik weet dat we hier in roermond nog de eci centrale hebben.. centrale is zelf in ere hersteld, maar het grootste deel van het gebouw is zwaar vervallen (wel mooi).. nu meen ik dat ze wel plannen hebben het volledig op te knappen, maar weet niet op welke termijn heb je voorbeelden van foto's? is iets makkelijker om te zien wat er bv bedoeld word met verlaten gebieden etc..
Nee hij doet het niet zoals ik wil, maar als je het oranje poppetje aan de linkerkant oppakt en sleept naar de kruising met de polstraat (recht van het pijltje) dan krijg je de straat te zien. Als je goed kijkt zie je hekken met daarachter een oude garenfabriek.
In dat weeshuis ben je 2x geweest. De rest van deze plekken zijn bijna allemaal al lang gesloopt. Ik kende deze lijst al, en alle anders bestaande info online ook ben ik bang.. But thanks!
ooo nou, roermond heeft in centrum best veel leegstaande oude winkelpanden, kantoren en woonhuizen.. vraag me alleen af hoe kom je binnen?
Op veel plekken kom je der wel op een of andere manier in. En ik ben ex kraker, dat helpt natuurlijk wel mee (Grapje) Maar ik ben wel echt op zoek naar vervallen plekken
http://img.geocaching.com/cache/befad1ad-c265-44f8-8153-77fc84895e51.jpg zoiets? of ons oude kerkhof, dat vol ligt met vergane graven, omgevallen kruizen etc http://img.geocaching.com/cache/log/c017031a-4aa8-4b6f-8de9-60b6ee879084.jpg (vervallen, maar wel het grootste monument van roermond)
@ Limmeke, dankje voor de link, vind het kerkhof best wel wat hebben, maar is niet helemaal mijn ding. heb net een paar fotos toegevoegd, om jullie een idee te geven van wat ik schiet.
hehe, je fotos doen me denken aan ons huis.. dat heeft jaren leeggestaan voor wij het kochten en helemaal verbouwden.. zijn net klaar! jammer, je had je hier dus helemaal kunnen uitleven