huisdieren en zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by laikabasko, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laikabasko

laikabasko Actief lid

Jan 6, 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er vrouwen zijn die huisdieren hebben en die merken dat die anders reageren nu ze zwanger zijn.

Mijn kat wil nu de hele tijd bij mij liggen en de honden zijn ook steeds in mijn buurt. Ik ben voor zover ik weet nog niet zwanger maar ik ben benieuwd of iemand weet dat dit een teken kan zijn.

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Hoi,

Mijn vorig paard verrade me dat ik zwanger was of het was toeval. Ze was nog niet helemaal goed beleerd en ze gooide me altijd 1x af met opstappen, als ik opstapte dan ging ze heel hard galoperen en bokken tot ik er naast lag en daarna kon ik gewoon opstappen en verder rijden. Ze was wat terughouden en contact legde ze niet of nouwelijks. Toen ik zwanger was wist ik het zelf nog niet zocht ze contact door haar neus tegen mijn buik te drukken en toen ik wilde opstappen liet ze het toe en ging niet heel hard rennen en bokken en liet me gewoon zitten en was rustig. Dit heeft heel lang aangehouden tot ik niet meer kon rijden en iemand anders haar ging rijden en daar was het probleem weer rennen en bokken tot ze eraf lag en daarna kon ze gewoon opstappen en rijden. Andere vriendin was toen net 3maanden zwanger en die kon er op en ze deed niets ging ook aan haar buik ruiken enz.
    Dus aan dat paard kon ik heel goed merken dat ik zwanger was en ze hield rekening met mij.
    Ik vond dat heel bijzonder en de 2de zwangerschap presies het zelfde neus tegen mijn buik aan en contact maken rijden ging toe wel al gewoon goed maar toch.

Aan mijn hondje kon ik het ook wel merken die luisterd dan niet meer. Maar goed dat nemen we ook maar voor lief en dat gebeurd wanneer je het echt kunt zien.

3. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    mijn hond reageerde pasgeleden iig wel toen ik buikpijn had, ze kwam naar me toe en legde haar kop op mijn been.. klinkt mss alsof een hond dat heel vaak doet, maar het is een mechelaar pup en die zijn meestal niet zo rustig;) dit had ze dan ook nog niet vaak zo gedaan.

Ik ben nog niet (of weet het nog niet) zwanger dus ik weet niet hoe de katten/ hond zouden reageren als ze dat al deden..
    Ik verwacht niet dat de slangen,skinken, vissen enz. zullen reageren.:p;)

4. Brig22

Brig22 Actief lid

Dec 5, 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai hai,

vorige maand was ik zwanger, wat ik natuurlijk in t begin niet wist. Onze kat ging de hele tijd op mijn buik liggen of naast me liggen en was erg lief. Helaas is t wel misgegaan, toen merkte ik t overigens ook, ze was heel erg dwars:)
    Ik hoop dat je zwanger bent en anders heel snel wordt!

Liefs

5. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook wel eens iets gehoord over dolfijnen. (is geen huisdier maar toch) Je kan op vakanties wel eens zwemmen met dolfijnen. Als je zwanger bent dan mag je dat niet doen. Dolfijnen hebben dan alleen oog voor jouw en de andere zwemmers bestaan dan niet meer. Best wel vervelend als je betaald hebt om met dolfijnen te zwemmen en ze kijken niet eens naar je om. De dolfijnen nemen je als je zwanger bent ook in bescherming. Dus het kan dan zelfs gevaarlijk zijn voor andere. Best wel bijzonder die dolfijnen!

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Nou zeg! bovenstaande wist ik niet, wat vind ik dat ontzettend bijzonder!!! En wat zou dat voor jezelf bijzonder zijn! als je dat aan dolfijnen merkt!
    ik sta dr van te kijken! waanzinnig wat een intelligente beesten!!

Ik merk nu nog niks aan mn kat en honden, duurt dan ook nog ff tot nod!

xxx

7. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    ik denk dat ik zo maar even snel 1 van mijn katten op mijn buik leg;)

8. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Zou wel bijzonder zijn als dieren dit kunnen aanvoelen, maar ik geloof daar wel in. Las toevallig vorige week in de krant over een kat in een bejaardentehuis die bij mensen kwam liggen die dan kort daarna doodgingen. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde ;), maar geeft wel aan dat beesten gevoelig kunnen zijn voor dingen die mensen niet kunnen oppikken. Mijn kat ligt overigens nu altijd al dag & nacht bovenop me (letterlijk!), dus ben benieuwd wat er zou gebeuren mocht ik ooit zo gelukkig zijn dat ik ook zwanger ben. :D

9. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Mijn katten liggen altijd bovenop me.. :( Haha! Dus ik zou daar niets over kunnen zeggen!

10. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Katten zijn overigens wel meester in het opmerken van bepaalde emoties. Is ook niet helemaal hetzelfde, maar wel altijd zo schattig om te merken dat als je je k*t voelt, dat zo'n beestje dan ook bij je komt liggen. Echt een troost hoor!

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nou wil het net zeggen ik heb 4 katten en 2 van hen "beschermen" mij als het ware als ik huil dan komen ze me troosten jaja echt waar en als ik met mn vriend aan het stoeien ben dus geen sex haha dan gil ik bijvoorbeeld en dan komt die ene er aangestormd om me weer te beschermen dus ben benieuwd als ik hopelijk zwanger mag worden ze het dan ook meteen voelen!!!!

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn hond is heel pieperig
    hij springt niet meer tegen me op
    nog waakser dan hij al was
    heb stroop aan mn kont, word overal gevolgd op een kleine afstand

uhmm dat was het wel...

13. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb beide keren echt helemaal niks anders gemerkt aan mijn hond, twee katten of mn paard

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    oh ja
    en hij ligt het liefst zo dicht mogelijk bij mij in de buurt

Share This Page