Navelstompje en in bad

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Key, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Hallo,
    Ik heb een vraag.. Mijn dochtertje is nu 15 dagen oud en haar navelstompje is er nog steeds niet af gevallen. Een paar dagen geleden zat er steeds een klein beetje bloed aan haar rompertje maar nu niet meer. De verloskundige die hier voor nacontrole kwam (ik woon in het buitenland dus geen kraahulp) ze dat ze niet in bad mag tot het stompje is af gevallen. Nu wist ik dit eerst niet dus ik heb haar in de eerste week na het ziekenhuis twee keer heel kort in de tummytub gehad. Ik was nu haar haartjes om de drie dagen onder de kraan en ik was haar billen bij elke poepluier onder de kraan met speciale babyzeep. Maar ze moet toch een keer in bad lijkt me?? Ik las ergens dat na zes dagen het stompje af hoort te vallen maar om me heen hoor ik van mensen dat bij hun kind het ook wel drie weken heeft geduurd.
    Moet ik me zorgen maken?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken. In Nederland gaan kinderen gewoon in bad met een nog niet afgevallen navelstompje en die vallen soms vroeg en soms laat af. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen. Het ligt ook aan de dikte van de navelstreng. Hebben jullie daar iets van een consultatiebureau ?

Groetjes Adrienne

3. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Nee geen consultatiebureau maar ze is bij de kinderarts geweest en daar moet ze de tweede week van maart weer heen. Ze wordt daar ook gewogen en opgemeten enzo, eigenlijk hetzelfde wat ze bij een cb ook doen geloof ik.
    Dankjewel voor je antwoord! Ik doe haar deze week dan gewoon 1 of 2 keer weer even kort in bad, zodat het stompje niet verweekt :)

Groetjes key

Deel Deze Pagina