Ik geef borstvoeding op verzoek aan mijn zoontje van 1,5 week oud. Vannacht om 3.30 kreeg hij voor het laatst. (vannacht kwam ie om de twee uur) Hij slaapt nu nog. Om 8.30 hebben we hem gepakt, verschoond en aangekleed, daarna wilde ik hem aan de borst leggen, maar hij sliep weer. Hij komt niet versuft over verder. Hij is de afgelopen week goed gegroeid, zat op de derde dag al boven zijn geboortegewicht en bleef stijgen. Kan dit gewoon? Of is dit te lang en moet ik hem meer prikkelen om te gaan drinken?
Hoi hoi, Als je slaapt gaat je temperatuur naar beneden en maak je met Prolactine aan. Die komt in de voeding terecht en daar kunnen ze heerlijk lang op slapen. Logisch dat dat dus in de ochtend is. Ik denk dat de borstvoeding gewoon prima loopt bij jou. Hij komt wel hoor. Je hoeft je geen zorgen te maken. Groetjes Adrienne
vanochtend had ie weer zo n lange slaap. Maar nu is het 2 uur in de nacht en ligt ie ook alweer vanaf 20 uur te slapen... Moet ik m niet wakker maken voor voeding? Ik vind het toch wel vreemd hoor hij is nog zo jong. Hij weegt wel 4800 gram. Dit is 200 gram boven z'n geboortegewicht. Hij is 12 dagen oud. edit: Heb m wakker gemaakt. Zn temperatuur was gewoon goed. Hij had geplast. Hij drinkt nu. Geen idee of ik m nu ook had kunnen laten slapen.
Hoi hoi, Ik snap je onzekerheid. .. maar ik zou hem in de nacht niet wakker maken hoor. Is het consultatiebureau al geweest? Groetjes Adrienne