Virus MSN

Discussion in 'De lounge' started by Silvie, Oct 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Meiden er gaat een virus rond op MSN.
    Je krijgt een mailtje met dit scripthosting.nl/msn onderwerp.
    En er staat in dat er accoord gegeven is.
    Ik heb dat mailtje nou al een aantal keer binnen gekregen.
    Hij stuurt nl naar al je contacten van MSN een mail

Dus meiden .. niet openen en gelijk weggooien

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

inderdaad heb er ook al een paar gehad, niet weggooien. en mocht je bang zijn dat er iets fout gaat kun je een herstelmoment creeren op je PC. die kun je dan eventueel terughalen mocht het fout gegaan zijn.

klik op
    programma's --> bureau accessoires --> systeemwerkset --> systeem herstel.

klik dan op een herstelpunt maken, en dan op volgende.

je maakt dan een soort copie van je systeem waardoor je terug kunt naar het schone punt. ik heb dat gisteren ook even gedaan.

succes

3. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik heb het ook al gehad, heel irritant!
    Kreeg een "linkje" via msn om iets te openen dus dat klikte ik aan en toen was het mis...
    Via mijn msn ging hij uit zich zelf naar al mn contactpersonen elke keer opnieuw...
    Heb mn msn toen even niet meer gebruikt.
    Gelukkig heeft mn vriend het weer verholpen...

4. Niet meer actief

Ooow ja, die heb ik ook al vaker gehad, 1x op de link geklikt, ga je naar zo'n pagina waar een blockchecker wordt gepromoot. Daar heb ik verder niks mee gedaan, en gooi de mailtjes gelijk weg. Ik dacht al waarom moeten die me dat nou weer sturen!

Wat gebeurt er trouwens als je het wel allemaal opent? Verspreidt het die mailtjes dan alleen maar verder naar je contactpersonen of richt het ook schade aan aan de pc?

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

@Unicorn

dat kan beiden, soms verstopt het virus zich als een trojan horse in je pc en kan bijvoorbeeld toegang verschaffen aan hackers, of hij sloopt langzaam maar zeker al je programma's.

ik blijf het zeggen, nooit ergens op klikken wat je niet kent.

waar je aan kan herkennen dat een mail niet door jouw contactpersoon is geschreven is bijvoorbeeld het volgende:

stel jouw email adres is Frans_bauer@hotmail.com

ALs een mailtje dan begint met: Beste Frans_bauer,
    dan weet je al genoeg. dan heeft een virus automatisch een mailtje gemaakt met als aanhef het gedeelte voor het @.

Het is mijn werk de IT en heb ook jaren op een helpdesk gewerkt, ze zijn tegenwoordig vreselijk gehaaid met virussen.

Wat ook een bekende is de laatste tijd via msn, is dat je een mail krijgt met ik heb van die en die toestemming gekregen om deze fantastische link naar je te sturen. dan kun je zogenaamd zien wie jou gebloked heeft. maar dan moet je wel even inloggen op hotmail via hun link.

als je dat doet hebben ze vervolgens al jouw login gegevens en je bent je account kwijt.

6. Niet meer actief

Ja precies, die laatste is wat ik al een paar keer heb gehad, gelukkig niet ingelogd, want vond het zowiezo onzin, tot op heden is er nog geen enkele blockchecker gevonden die werkelijk werkt.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Er is er een geweest, een of ander programmaatje, die werkte wel degelijk maar geloof dat die ook weer andere troep bevatte.
    Zelf heb ik die nooit gebruikt maar een vriend van me gebruikte het wel.

Share This Page