Al ruim week geen ontlasting Er zit een hardere bal, als ik vaseline smeer, voel ik dat. Lactulose al 48 uur aan het geven, soms wat dunnige poep maar verder niks. Verder alles al geprobeerd van roosvicee laxo, alle voedingsproductrn die aanzetten tot poepen etc. Hap gebeld en raden aan een klysma thuis te doen Ervaring mee?
Met een 1-jarige, ja. Dl vond het wel een beetje eng, die plotselinge werking zonder haar eigen medewerking, zegmaar, maar was niet echt een probleem. Het werkte heel snel (< 15 min.) Heb je ook al een warm (zit-)bad geprobeerd? Dat werkte hier ook wel.
Hier ervaring mee. Hielp hier niet...Als baby wel, na paar minuten was alles eruit. Maar nu, hij is 3, werkte het niet. Wij gebruiken nu Forlax voor langere tijd. Dit helpt.
Ja het werkte binnen een paar seconden. Ziu het zeker doen ipv nog langer met de pijn te laten lopen en daarna meteen maatregelen nemen om ditbin de toekomst te voorkomen(forlax bv zoals reeds gezegd).
Ik zou de klysma zeker proberen, het moet er toch uit. Mijn dochter heeft 3 klysmas gehad met haar laatste ziekenhuis opname, het kan erg snel gaan, al zei de verpleegster dat het beter was als het iets langer duurde want dan kan het langer doorweken de darmpjes in.
Tijdens belletje met hap etc begon meneer te poepen En al 3 volle luiers nu... Ietsjes meer lactulose vanochtend gegeven...
Gelukkig was het niet nodig, een klysma lijkt me erg naar. Onze peuter houdt haar poep ook erg lang op. Volgens onze huisarts mag er 3-4 dagen tussen zitten, maar zij zat ook al bijna op een week! Gelukkig is ze toch gaan poepen. Ze krijgt ook lactulose, iemand een idee hoe lang je dat mag geven? (Ik zal het ook even navragen bij de apotheker)
Ik lees dat het al niet meer nodig is, maar mijn dochter heeft best wel wat klysma's gehad. Ze gaan er snel en goed van poepen, zonder al te veel krampjes. Nu al 3 jaar aan de forlax, en zonder kan ze echt nog niet.
Onze jongste (bijna 2) kreeg twee klysma's in het ziekenhuis zelf. Dit zijn grotere klysma's dan die je thuis doet. Ik heb daar dus geen ervaring mee maar weet dat de klysma's in het ziekenhuis goed hun werk deden.
Ja dat mag, we staan onder controle van een kinderarts. En het inderdaad alleen op recept te verkrijgen. De iinderarts gaf aan dat rond de 7 jaar de darmen wrs zo zijn volgroeid dat ze dan pas zonder kan.
Zolang als nodig, zei onze huisarts (mits geen last van bijwerkingern, maar dat is zelden). Zie ook lactulose bij kinderen | Apotheek.nl ('Lactulose is een veilig laxeermiddel. Er ontstaat, in tegenstelling tot sommige andere laxeermiddelen, geen 'luie darm' die zonder laxeermiddel niet meer goed werkt.')