Klysma?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nescio, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.

Mocht ik verstopt zitten zal ik misschien zelf al zo'n Microlax in huis halen. Obstipatie is wel een typische zwangerschapskwaal waar ik nu al af en toe last van heb. Ik zal het dus thuis doen, zodat ik 'leeg' in het ziekenhuis aankom.

Mocht ik niet verstopt zitten laat ik het zo en wacht ik af in 'welke staat' ik in het ziekenhuis aankom. Is dat in een weeënstorm, zullen ze het niet eens aanbieden is mijn ervaring.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Is eigenlijk best een goed idee om zo'n pil even op te steken als je denkt dat het begint. Als het zo 'easy' is.... en als het dan nog gebeurt is ook niet erg natuurlijk. Het hoort er gewoon een beetje bij volgens mij.

Kun je dat gewoon ergens zonder recept krijgen? Weet jij dat?

3. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Heel positief!
    Kreeg beide keren spontaan diarree aan het begin van mijn weeën.
    Eerste keer helemaal leeg dus klysma deed niet veel.
    Tweede keer toch nog een beetje geholpen, de klysma.
    Toch iets waar je je minder zorgen over hoeft te maken tijdens de bevalling ;)
    Zou t iedereen aanraden.

Kwam trouwens niet in het zh toe in een weeënstorm dus was echt niet vervelend op het toilet zitten.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Microlax is een tubetje en kun je gewoon bij de drogist halen (nederland)

Do1981 en Nescio vinden dit leuk.
  5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik maak me ook geen zorgen over de ontlasting op zich. Meer over dat obstipatie de bevalling in de weg zou zitten. Dat is de enige reden waarom ik het zou doen.

Maar ik ga mijn weeenstorm niet op het toilet opvangen.

Do1981 vindt dit leuk.
  6. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ondanks dat ik weet dat het 'normaal' is om ontlasting te verliezen tijdens je bevalling vind ik het echt een vreselijk idee... Mijn vk raadde aan om een glycerine zetpil te nemen, heb deze in huis gehaald dus neem er daar eentje van als de weeën goed regelmatig zijn. Ze zei ook dat het fijn kan zijn voor na de bevalling.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind dat echt afschuwelijk opmerkingen hahaha. Maar ik kan me ook voorstellen dat het me op dat moment echt niets kan schelen.
    Zoals ik er nu over denk zou ik de klysma wel willen, puur omdat ik altijd al een lastige stoelgang heb en ondanks mijn Movicolon nog steeds niet elke dag hoef te ontlasten. Daar heb ik dan best wel last van (snel vol en opgeblazen) en het lijkt me vreselijk om tijdens de bevalling ook zo vol te zitten. Dus ja, ik zou het wel doen. Zeg ik nu.

Deel Deze Pagina