Hoi, Ik heb een zoontje van ruim 6 weken. Hij heeft vanaf het begin af aan veel gespuugd, het komt er echt in golven uit soms. Hij spuugt sowieso na elke voeding een paar keer. Soms er meteen na, soms pas na 2-3 uur (dan is het water met klonten/brei geworden en ruikt heel zuur). Eerst dacht ik dat hij mssn reflux zou hebben, maar hij lijkt er niet echt veel last van te hebben. Nu heeft hij sinds 2-3 weken flink wat pukkeltjes en rode vlekjes op zn gezicht en hoofdhuid. Zojuist met het naar bed brengen zag ik dat het nu ook op zn buikje zit. Vorige week vrijdag ben ik bij de huisarts geweest om te vragen of er iets was, mssn kma, reflux of iets anders, of dat ik me druk maak om niets. Zij geeft aan dat baby's die bv krijgen geen kma kunnen krijgen/hebben omdat de moeder de eiwitten al zodanig afbreekt dat het kindje er geen last van kan hebben. Eigenlijk geloof ik dat niet (mssn een beetje eigenwijs), maar mijn oudste zoontje reageerde ook op mn bv als ik champignonnen at (dus dat heb ik die periode niet meer gegeten) Dus nu mijn vraag: Kan een kindje dat volledige bv krijgt koemelkallergie krijgen of niet? (oja, allergieen komen in de familie voor...) bedankt alvast voor je reactie!
Het klopt dat baby's zelfs allergisch kunnen zijn voor de koemelk die de moeder gebruikt. Maar meestal zie je dan dat baby's heel erg veel buikpijn hebben en dus veel huilen. Dat hoor ik niet zo door in jouw verhaal. De pukkeltjes die jouw baby heeft zie je bij de meeste baby's van een week of 6. Als je het zekere voor het onzekere wilt: elimineer dan de koemelk uit je dieet. Als je baby daar positief op reageert, kan dat nog steeds toeval zijn. Je kunt dan een test uitvoeren na een paar weken, door toch weer wat koemelk te gebruiken. Als hij dan allergisch reageert weet je al veel meer. succes en groet Linda
dankjewel voor je antwoord, nee het klopt inderdaad dat hij niet huilerig is of iets dergelijks. wel merk ik dat hij de afgelopen week vaker wil drinken, zo elke 2,5 uur... maar goed, dat zouden ook de regeldagen kunnen zijn mssn. ik denk inderdaad dat ik zelf maar ga proberen door de melkproducten te laten staan of het iets verschil maakt. klopt het dat er een lijst is van het voedingscentrum met producten die je dan niet meer mag hebben? en weet je toevallig of er een cremetje is dat ik op die bultjes kan smeren? dankjewel! groetjes Surf
Ik weet geen crème voor deze pukkeltjes. Voor het dieet heb ik even op voedingscentrum.nl gekeken. Ik zie niet echt een lijst met producten staan, maar er staat nog wel het een en ander aan informatie. (kopje ziekte en eten) Veel succes Linda