Mijn dochtertje heeft 6 dagen BV gehad, hier kreeg ze heel veel voeding van binnen. Daarna volledige FV, en ze moest gelijk al meer dan aanbevolen, want ze had gewoon te kort aan de 60ccx7. Ze zit nu al een week op 6x 120cc. Waarvan 5 overdag(laatste om 23 uur) en 1 snachts. Dit ging goed, maar nu komt ze dus inene weer vaker. Vanacht redde ze het niet met 1 nachtvoeding, dus moest ze een extra fles. Nu mag ze 7 flessen, maar dan niet 7x120cc. Ik zit dus een beetje met een dilemma en vroeg me af hoeveel jullie kindjes kregen bij 3 weken en hoe vaak! Moeilijk hoor, wat dat betreft is BV toch een stuk makkelijker, aanleggen zodra ze honger hebben, niks rekenen etc. Maar helaas, dat gaat hier gewoon niet! Ze zat nu ongeveer op: ongeveer om de 4 uur 120cc, laatste om 23 uur en dan snachts wisselend en dan sochtends weer. Afgelopen 2 nachten kwam ze dus inene om de 3 uur en overdag ook erg hongerig! kus miek
Hoi, Tja mijn dochter had vaak ook een paar dagen dat ze weer wat meer nodig had en dan ging het daarna weer goed. Ook als we een fles gingen minderen. Dan ging dat eerst goed, dan rommelde ze twee dagen en dan kon ze het daarna echt. Met drie weken kreeg onze dochter tussen de 6 en 7 flessen van ongeveer 90/100cc. Overdag kreeg ze ze om de drie uur en 's nachts liet ze er 4 of langer tussen. Een week daarna sliep ze door 's nachts. kan dus snel gaan
hier hetzelfde probleem. Opeens ook meer honger en om de 3 en half uur komen. ook snachts! Owen krijgt nu 6 x 150 cc. En daar lijkt ie maar niet genoeg aan te hebben. Ik hoop dat het snel weer beter gaat en ik snachts weer max 6 uur tussen de voedingen kan laten.
Ik weet dat je dit bij flesvoeding geplaatst hebt, maar toch even een vraagje: WAT ging er precies niet bij borstvoeding? Wil je tips om dat toch te doen of het te combineren met flessen? Dan zit je namelijk veel minder met het maximumprobleem.
@dirksmama je heb PB @mamzie: Jij heb ook flink kindje.Mijn dochter was bij de geboorte 3970 en nu met 3 weken 4570. Dus ook een flinke meid. Maar mag je bij 3 weken al 6x150cc geven?? Tuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar kunnen die lijfjes dat al aan? @princie: Het gaat mij er niet om of mijn dochtertje de ene dag meer drinkt dan de ander, maar ze zit eigenlijk al aan haar max, en dan is een flesje extra geven inene een stuk moeilijker! Ik heb haar vandaag toch maar een extre flesje gegeven, wel een kleiner flesje maar anders redde ze het gewoonweg niet! Ze heeft nu net ook haar erste echte huilbui gehad, een uur!!!!! Kreeg haar niet stil, denk dat de darmkrampjes begonnen zijn! Maar ze ligt nu lekker te slapen.... kus miek
@kimmeding: Ja ik denk dus ook dat ze gewoon wat meer nodig heeft. Maar vind het zo moeilijk te bepalen of ze meer mag! ze moegn zo een 150c per kilo lichaamsgewicht, mijn dochtertje is nu 4,5 kilo, dus mag ze 4,5x 150cc= 675cc Ze zit nu op 6x120= 720cc, dus al meer dan het reken sommetje. Kan het dan kwaad als ik haar nog meer geef????
Ik zou zeker uitkijken met overvoeden. Hier ook probleem geweest. Gaf 150cc en uiteindelijk in zh gekomen en daar kreeg hij maar 100cc per fles. Als je de richlijn aanhoudt van 1,5 keer gewicht zit je echt goed. Anders kun je nog altijd overstappen op voeding voor hongerige babies. Succes
Ja het cb heeft het zelf gezegd dat ik hem 150 cc moest gaan geven. Op het pak Nutrilon staat zelfs dat kindjes met dat gewicht zelf meer mogen hebben maar ik hou gewoon het advies van het cb aan. Zoals het cb het zegt : je kan 'm slechts honger laten lijden. Als ie het nodig heeft dan heeft ie het gewoon nodig.
Esmay kreeg 5x 120cc, 125 water + 4 schepjes en dan afgieten tot 120 (om de 4 uur overdag s'nachts slaapt ze vaak 7 uur door) op het CB gisteren zeiden ze dat ze wat meer mocht krijgen, en ze stonden ervan te kijken dat ze het al red met 5 flessen maar dat was verder gewoon prima! Gisteren heb ik de voeding niet meer afgegoten en dan krijgt ze dus zo'n 135 cc maar tot nu toe drinkt ze dat alleen s'avonds helemaal op vaak stopt ze gewoon bij de 120 - 125 cc..... Heel af en toe komt ze s'nachts nog een keer en dan krijgt ze van mij een flesje aangeboden maar heeft ze vaak genoeg aan zo'n 30 tot 60 cc.... Ze is trouwens 3964 gram en zou zo'n 600 ml voeding moeten krijgen, daar komt ze wel aan!
Het rekensommetje gaat zo: per kg gewicht 150 tot 180ml per kg, dus je hebt echt wel wat speling. Hier ook een hongerige baby en ze krijgt nu 5 voedingen van 120ml +4 scheppen en 1 van 150+5 scheppen. Daarbij ook nog eens gemengd met voeding voor hongerige baby's en johannesbroodpitmeel tegen het spugen.