pap

Discussion in 'Voeding' started by kris8, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    hallo !!

Mijn dochter kijgt nu s`ochtends een papfles. Ik wil eigenlijk een bordje pap geven, maar vind het s`ochtends zo`n gedoe :) als ze wakker is heeft ze honger en wil ze gelijk eten. Ikzelf ben dan meestak net wakker geworden ( van haar ) en vooral als ik moet werken heb ik geen tijd om een bordje pap te maken en vooral geen tijd om het het te geven. De fles heeft ze met 10 min. leeg. Een bordje pap heeft ze tot nu toe 2x gehad en dan een kwart bordje zegmaar en daar ging bijna een half uur overheen. Daar heb ik s`ochtends gewoon geen tijd voor. Ik vind het een stomme reden om een papfles te blijven geven terwijl ik vind dat een bordje pap beter zou zijn. Hoe doen jullie dat ?

Ze krijgt verder alleen nog maar rond 12u ergens een half potje groente ( fruit krijgt ze buikkramp van dus we zijn gestart met groente wat nu goed gaat ) verder krijgt ze dus naast pap alleen nog kv

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou er niet zo'n probleem van maken hoor pap uit de fles of op een bordje, de pap veranderd er niet door. Hij krijgt dezelfde stoffen ed binnen.

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ja dat weet ik wel, maar het eten van een lepeltje is nog zo`n toestand en hoopte dat te kunnen oefenen met pap. Is in ieder geval de smaak al bekend ( van de fles )

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hij krijgt toch ook al groente dat eet ie toch ook van een lepeltje?
    Hier zijn we met 5 maanden begonnen met de ene dag fruit en de andere dag groenten pas na een maand had ie een beetje door wat ie nou precies met die lepel moest doen en hoe die moest happen. Je kunt het dan beter oefenen op een moment dat je alle tijd voor hem hebt als wanneer je het snel snel moet doen is denk ik voor geen van beide fijn.

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Op een gegeven moment gaat het wel wat sneller om pap uit een bordje te geven. Maar als je weinig tijd hebt dan geef je toch gewoon de fles? Van een lepeltje eten leren ze vanzelf, gaat sneller dan je denkt ;)
    Hier duurde het eerst ook lang maar na een paar weken ging dat al veel vlotter. Ik geef nu meestal brood 's ochtends en dat gaat nog sneller :D

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    geef je weekends en op je vrije dagen, en op de andere dagen een fles toch? beetje variatie :)

7. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Als ik of mijn man vrij zijn en we hebben 's ochtends wat meer tijd, dan krijgt ie pap uit een bord. In het begin moest ie wennen, maar nu gaat het prima.
    Als we moeten werken en zoonlief moet naar de creche, dan krijgt ie een papfles.

8. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    OK thanks ! Daar heb ik wat aan. Ik dacht dat het misschien beter was om het altijd hetzelfde te doen, maar ik werk onregelmatig, dus dat is zo lastig.
    Eten van een lepeltje gaat al beter ... vandaag erwtjes gegeten en dat vind ze toch lekker.. nou dan gaat eten van een lepeltje prima .. ha ha..

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Kris8, welke maat speen gebruik jij voor de papfles? Ik wil bij Nick ook binnenkort beginnen met pap, maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken.

Wat is eigenlijk ook de reden om een gewone fles te vervangen door een papfles, is dat omdat ze dan wat voller zijn en dus wat langer erop kunnen teren of omdat er andere voedingsstoffen in zitten? (Ik vind het een beetje een lastig iets :)).

10. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Ik ben het eerlijk gezegd gaan geven in de hoop dat ze doorsliep. Maar dat leek geen invloed te hebben en vond het eigenlijk logischer om haar het te geven als ontbijt omdat ze dan een wat stevigere bodem heeft zegmaar. Ik geef het met een 1-2-3 speen. Sanne krijgt dieetvoeding tegen spugen, dus die is al dikker als ik het dan meng met rijstebloem ( want dat geef ik nu nog als pap ) dan wordt hij te dik voor een normale speen.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als ik moet werken heb ik ook geen tijd voor een bord pap... Ik neem t mee naar de creche en dan geef ik ( als ik er vroeg ben) daar en anders de leidster wel..

Als ik vrij ben neem ik er de tijd wel ff voor...

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik gaf mijn zoon tussen de middag zijn pap in een bordje ipv in een fles. Fles en pap was geen combi hier dus dan maar zo:D

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sanne is nog zo jong, gewoon een papfles blijven geven hoor, daar is niks mis mee. Op je vrije dagen geef je dan pap van een bordje, dat zal vanzelf sneller gaan!

14. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter krijgt nog steeds 's ochtends een papfles. Ze is zo verknocht aan wakker worden op schoot met een warm flesje, en melk vind ik niet meer genoeg als ontbijt, dan maar een papfles. Als ik haar zo net wakker in een stoel hijs voor een bord pap wordt mevrouw hier heeeuull boos en gaat helemaal niet eten.
    Andere twee eten wel een bordje pap 's ochtends :)

15. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Dank jullie wel voor alle antwoorden. Vanochtend eerst 3 kwart pap in fles gegeven en toen de laatste kwart van een bordje. Ga het i.d. zo doen. Op dagen dat ik vrij ben langzaam wat meer van een bordje en als ik weinig tijd heb of Sanne geen zin heeft gewoon lekker de fles.. !

Share This Page