Hoeveel gram fruit per dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Mijn dochtertje is nu bijna 7 mnd en krijgt vanaf ruim 4 mnd fruit- en groentehapjes. In het begin echt een paar hapjes, nu hapt ze toch zo een potje fruit leeg.
    Hoeveel fruit is nou 'normaal' per dag? In elk dagmenu wat ik kan vinden staat 'wat fruit'.
    In zo'n potje 6 mnd+ zit 200 gram. Is dat voor 1 dag of hoor je er langer mee te doen?
    Kun je gewoon zoveel geven als ze willen eten of moet je een max aanhouden?
    En dezelfde vragen voor groente! In die potjes zit er vaak aardappel en vlees doorheen gemixed dus dat zal weer anders zijn dan wanneer je zelf groente kookt.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Groenten kan zoveel als ze willen
    En met een potje gewoon tot ze stoppen

Fruit is de max geloof ik 3 stuks per dag dus dat zal uitkomen op 3 potjes fruit per dag ongeveer

Dus eigwnlijk kan je laten eten tot ze niet meer wil want denk niet dat ze 3 potjes fruit op een dag eet :p

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik las ooit ergens min 150 gram per dag

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kind mag best 2 a 3 stuks fruit per dag (meer is gewoon extra suiker ) en zelfgemaakt fruit vult veel beter want minder waterig als een potje. In 1 potje zit vast geen 1 stuk fruit hoor. Ik zou gewoon lekker zelf fruit snijden en geven, dan weet je dat het goed is wat ze krijgt.

Deel Deze Pagina