Mijn dochtertje is nu bijna 7 mnd en krijgt vanaf ruim 4 mnd fruit- en groentehapjes. In het begin echt een paar hapjes, nu hapt ze toch zo een potje fruit leeg. Hoeveel fruit is nou 'normaal' per dag? In elk dagmenu wat ik kan vinden staat 'wat fruit'. In zo'n potje 6 mnd+ zit 200 gram. Is dat voor 1 dag of hoor je er langer mee te doen? Kun je gewoon zoveel geven als ze willen eten of moet je een max aanhouden? En dezelfde vragen voor groente! In die potjes zit er vaak aardappel en vlees doorheen gemixed dus dat zal weer anders zijn dan wanneer je zelf groente kookt.
Groenten kan zoveel als ze willen En met een potje gewoon tot ze stoppen Fruit is de max geloof ik 3 stuks per dag dus dat zal uitkomen op 3 potjes fruit per dag ongeveer Dus eigwnlijk kan je laten eten tot ze niet meer wil want denk niet dat ze 3 potjes fruit op een dag eet
Je kind mag best 2 a 3 stuks fruit per dag (meer is gewoon extra suiker ) en zelfgemaakt fruit vult veel beter want minder waterig als een potje. In 1 potje zit vast geen 1 stuk fruit hoor. Ik zou gewoon lekker zelf fruit snijden en geven, dan weet je dat het goed is wat ze krijgt.