Dit beweren een paar collegae van mij.. klopt dat? dat ze met een flinke fles langer door kunnen slapen dan op bv?~ en dat ze met bv nooit een nacht van 12 uur kunnen maken? ik had er nog nooit van gehoord...
Helemaal niet waar. Mijn zoontje is op volledige bv gaan doorslapen met 6,5 week (slapen van 23:30 tot 8:00) en mijn dochter op bijna volledige bv (één flesje kunstvoeding) met 7,2 weken. Ook de kinderen van vriendinnen zijn keurig gaan doorslapen voor 3 maanden op bijna volledige of volledige borstvoeding ter verduidelijking voor 3 maanden 8 - 10 uur achter elkaar met 6 maanden 12-13 uur achter elkaar 12 uur is misschien wat lang in het begin (eerste 4 - 6 maanden) omdat het wel een aanslag op je productie is.
Over het algemeen genomen slapen BV-kids wat later door dan KV-kids. Maar dat zijn gemiddelde cijfers, dus wat Cygnet al zegt: het kan alle kanten uit, en het zegt dus niets over jouw individuele situatie. Ik sliep zelf als kind bij 6 weken door, ook op BV, (alhoewel kort daarna wel grotendeels KV). Mijn man sliep ook vroeg door, (ook BV), zijn kids sliepen beiden ook heel vroeg door, (de ene op KV, de ander op BV). Onze dochter slaapt pas sinds een kleine 2 maanden door. Dus tja: zo enorm kan het allemaal verschillen (Bij Thirza overigens wel sprake van een heel rijtje gezondheidsklachten, dus die valt bepaald niet onder het gemiddelde ). Daarbij: de algemene stelregel is dat kids per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mogen slapen 's nachts. Met 6 kilo dus ongeveer een hele nacht/12 uur. Het ene kind weegt zoveel bij 2 maanden, het andere pas bij 8 maanden. Er is iig meer verband tussen lichaamsgewicht en doorslapen, bij mijn weten, dan soort voeding en doorslapen... En dan zijn er nog tal van andere factoren die van invloed zijn: gezondheid van je kindje, karaktertje, jouw aanpak als ouder, en nog veel meer... Dus lekker laten kletsen, die collega's
Het is een grote fabel en echt niet waar! En het is ook maar de vraag Wat is doorslapen? Niet meer komen voor de voeding? (dit kan wel voor kv-kindjes eerder gelden) Helemaal niet meer wakker worden 's nachts? (hier heeft voeding niks mee te maken) De meeste kindjes ouder dan 6 maanden worden niet echt van honger wakker, tenzij ze overdag slecht eten en drinken. Maar een baby kan om tig redenen 's nachts komen: een sprong, medische oorzaak, pijn, tandjes, te warm, te koud, dromen, mama-honger enz. Daar heeft voeding toch niks mee te maken?
Da's ook nog eens waar wat Adi zegt. Mijn neefje slaapt al veel langer door, (die is 6 dagen ouder dan Thirza, krijgt sinds 4 maanden KV). Die slaapt vanaf 6 maanden ofzo door. Wat achteraf betekent: geen voeding meer. Want een week of wat terug, kwam ik er achter dat hij nog elke nacht 2-3 keer komt voor een speentje!!!!! Thirza slaapt dus pas sins een kleine 2 maanden door, en die slaapt dan ook echt door: geen voeding nodig, geen drinken, helemaal niks, die horen we de hele nacht niet. Wordt alleen nog wakker als ze niet lekker is en moet dan even een aai over d'r bolletje hebben.
Heb hetzelfde gehoord en in mijn geval dus wel waar. Maar heb dan ook 14 maanden borstvoeding gegeven. Ze kwam heel lang daarna nog 1 x 's nachts. Maar weet ook iemand die borstvoeding geeft en waarvan de kleine dus wel doorslaapt. Heb het idee dat bij haar de borstvoeding ook makkelijker gaat dan bij mij ooit ging. Ik had weleens problemen met de productie maar zij niet. Meeeeeer dan genoeg. Kind ziet er ook erg goed uit. Maar zoals eerder gezegd, schijnt erg te verschillen.
Mijn dochter is een paar weken geleden acuut gestopt met drinken bij mij en sindsdien slaapt ze ook door...
Bij mij slaapt ons meisje ook bijna door hoor! En geef ook bv. Ze sliep met 2 weken al met 1 voeding in de nacht. Kreeg dan om 23.00 uur en wilde rond 04.00 uur nog wat en toen pas in de ochtend weer.. Nu heeft ze al 2 keer van 23.00-06.00 uur geslapen.. Maar dat kan ook toeval zijn omdat ze overdag amper slaapt..
-1e 6 weken laatste voeding om 22/23 slapen tot 3uur(alleen eerste 2 weken 2x nachtvoeding) -vanaf 6 weken van 22 tot 10 (kwam voor voeding om 5) -sinds 12 weken van 21 tot 9 (sinds 2 weken helemaal zonder voeding) had een dipje waardoor ie 3 dgn even weer 2x kwam... (hij is nu 14 weken)
Mijn dochter is sinds 2 weken begonnen met doorslapen. Afgelopen nacht sliep ze van 19u-6u. Heel soms is er nog een nachtje waarbij ze wakker wordt voor een BV. Ik maakte me in het begin zorgen of ze dan wel genoeg binnenkrijgt, doordat ze nu op zo'n doorslaapnacht 2 voedingsmomenten overslaat. In diezelfde week begon ze ook op haar duimpje te sabbelen, alleen terwijl ze slaapt. Dan maakte ik haar zelf maar wakker, omdat ik dacht dat ze door duimzuigen haar hongersignaal sust. Nu doe ik dat niet meer, ze is verder een tevreden baby en lijkt er geen last van te hebben. Ze drinkt nu 4-5 keer per dag, lijkt weinig, maar ze drinkt met grote luide slokken. Bij het consultatiebureau zien we wel of ze genoeg aankomt. Ze is iig al 10 cm gegroeid sinds haar geboorte. Dus met BV kan het ook snel gebeuren, dat doorslapen
Hier sliep de kleine met 4 weken al door op BV. Bij ons op de gym sliepen juist de BV baby's eerder door dan de FV baby's. Maar meestal hoor je idd andersom.
Wat niet aan te tonen valt hoeft niet altijd ONZIN te zijn he.. Het kan ook zonder wetenschappelijk bewijs gewoon vaker zijn dan FVbabies. De BVbabies trekken naar mijn idee toch meer op de moeder aan (vaak) en worden eerder gepakt.
Ik vraag me dan af hoe jouw idee hierin gevormd is? Ik troost mijn kinderen bijv ook altijd tegen mijn borst aan (dan horen ze je hartslag). Het enige verschil is dat er bij mij geen melk uit komt.
eigenlijk heb k dat idee ook een btj wat kiddie zegt...plus dat bv gewoon ;lichter verteerbaar is... kv wordt ook een gegeven moment om de 4 uur gegevn, terwijl bv toch gemiddels om de 3 of minder gegeven wordt (bij volleidg bv dan)...kan zijn dat bv minder goe din diepe slaap kunnen blijven daardoor, sneller honger etc...KAN...toevallig gata het voor mijn kindje niet op...maar er zijn er zat van 6 mnd die nog steeds niet doorslapen...is het dan ehct honger?
maar ook veel moeders troosten met bv...ik niet maar meeste wel...of dan is dat enige troostmiddel...zo eet de baby weer een btj bij tegelijk...elke x kleine beetjes...en blifjt maagje dus klein, dnek ik
Dan schaar ik jouw onder de BV mamas Naar mijn idee is het bij FV babies meer dat je ze s nachts (even) laat huilen omdat het eigenlijk zonder drinken moet. Vergeef me als ik het fout heb..
alhoewel ik tegenwoordig steeds vaker hoor, dat er ook fv op verzoek wordt gegevn...restantjes opgespaard en snachts gegevn als kindje dat aangeeft enz... ach ja wat maakt het uit...je geeft bv omdat je bv wilt geven...en naar mijn idee ga je geen kv geven omdat jij wilt slapen...als het kindje nu niet doorslaapt door honger...zal het over een tijdje wakker worden voor het speentje of een tandje of weet ik veel wat...hoort er gewoon bij naar mijn idee...
Hmm, de afgelopen weken moet ik er vaker uit voor mijn zoon 's nachts dan voor mijn dochter - dromen - verstopte neus - knuffels kwijt Hij krijgt geen bv meer maar sliep daar ooit wel op door, al toen ie 8 weken was.(9 a 10 uur) Dochter doet dat sinds ze 12 weken is, met af en toe een uitzondering.
Nee hoor, ben (helaas) geen bv-mama, maar dat heeft naar mijn mening helemaal NIKS met wijze van opvoeden en grootbrengen van kinderen te maken. Ik ken genoeg moeders die BV op schema geven en dat ook lang volhouden, maar ook meer dan genoeg moeders die kv op verzoek geven, dus ook 's nachts als de baby zich meldt. Laten huilen 's nachts vind ik een totaal andere discussie. Ik krijg soms de indruk dat veel mensen denken dat iedere moeder die geen bv heeft, haar kind maar laat huilen en dwingt om door te slapen en dat soort praktijken. Mijn zoontje van 16 maanden heeft nog steeds weleens periodes dat ie 's nachts nog wil drinken. En dan krijgt ie gewoon een flesje die hij opdrinkt, liggend tegen mama aan in het grote bed. Dus tja...