KMA en BV, wat mag je WEL eten-lijst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door heppiedepeppie, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    heb net een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, ze wilden eerst pas over een paar weken ons laten komen, maar ik heb er even op gehamerd dat ik echt wel eerder wil omdat ik zoveel vragen heb.

Dus nu mogen we dinsdag a.s. komen. En dan ga ik even vragen hoe het nou precies allemaal zit. want ze stellen een voorlopige diagnose en kan ik het daar dan mee doen? Ik ga er vanuit van niet!

Heb trouwens de lijst van het voedingscentrum gekocht, het is wel de moeite waard want het zijn 54 blz vol met alle merkartikelen die ik dus wel mag hebben. Ik kon zelf aangeven welke producten ik niet mocht hebben en die zijn dus uit de lijst ge-elimineerd. Hopelijk is het nu een stukje makkelijker boodschappen doen!!

2. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Vandaag weer naar de osteopaat geweest. Lucas voelde voor haar al een stuk meer ontspannen aan. Wij merken zelf ook echt al wel verschil!

Wel zou ik jullie wat willen vragen: mijn collega vandaag heeft me een beetje doen twijfelen....ze zei tegen me dat kindjes die borstvoeding krijgen, eigenlijk nooit KMA kunnen hebben....volgens mij is dat onzin, maar ze zei het zo stellig...
    Nou weet ik wel dat zij geen arts is, maar ze zei ook dat het raar was dat Lucas er de eerste twee weken geen last van had...

Ik heb het volgens mij al vaker gehoord en jullie geven toch ook BV?
    Wel twijfel ik een beetje of het misschien ook geen verborgen reflux kan zijn. Lucas heeft heel vaak de hik na het eten en vandaag gaf hij ook een flinke straal melk terug (dat was overigens de eerste keer want dat doet hij normaal dus niet). Deze kwam op mijn vest terecht en ruikt nu heel erg zuur...
    We horen soms de melk gewoon omhoog en omlaag schieten.

hopelijk krijgen we dinsdag wat uitsluitsel want het maakt me wel onzeker...

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn dat het al beter gaat!

Natuurlijk kunnen kindjes met bv ook KMA hebben. Sommige kindjes zullen misschien niet via de bv reageren.
    Maar hier kon ik echt geen theelepel yoghurt eten zonder reactie.

(verborgen)reflux komt regelmatig voor in combi met KMA maar kan ook een symptoom zijn.
    Geef het dieet even de tijd, na 4 weken moet hij klachtenvrij zijn.
    Hier was ze binnen een week klachten vrij en na 2 weken was alle uitslag weg.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O ja, hier begonnen de klachten na 3 weken. Ik geloof dat het zich meestal tussen 2 en 4 weken begint te uiten.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow gelukkig! Bij ons was het ook met ongeveer 3 weken. Van de een op de andere dag kreeg hij mega krampen. Met als hoogtepunt dus afgelopen zondag en maandag dat hij 10 uur gehuild heeft.
    Hij huilt nu nog wel 2-3 uur per dag.

Vanavond hebben we hem na de voeding van half 7 lekker in bad gedaan en heb ik hem lekker ingesmeerd met baby-olie van natusan. Daarna wilde ik hem in bed leggen, maar begon hij wat kramp-huiltjes te vertonen. Daarbij direct de hik en toen kwam dus die melk terug. Overigens hoorde ik van mijn moeder net dat melk die terugkomt altijd zuur ruikt:), dat wist ik niet!

Ik hoop in elk geval dat ze me serieus nemen in het ziekenhuis dinsdag! Gelukkig gaat mijn man mee, die heeft vrij genomen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Melk wat in het maagje is geweest, ruikt idd zuur.
    Alleen wat ze direct na het voeden spugen is pure melk.
    Hier was ze aan de borst wel stil dus was ik vanaf s middags zo'n beetje non-stop aan het voeden. Tussendoor spuugde ze even flinke golven uit om vervolgens weer verder te willen drinken.
    Gelukkig had ik na een paar dagen dieet een tevreden baby. Hier toen alleen s avonds nog clusteren.
    Hier was ze de eerste 3 maanden s avonds nog gewoon lekker bij ons, tegen 22u met papa douchen, drinken bij mama en lekker slapen. Deed het hier altijd erg goed.

Gekke was dat ze het hier de nachten vrijwel van het begin af aan goed deed en snel doorsliep (tot 6 maand dan haha).
    Overdag was het drama. s Morgens ging het nog wel redelijk maar vanaf s middags tot s avonds laat was het mis.
    HIer ook erge krampen, veel spugen, eczeem/uitslag, onrust, huilen.

Deel Deze Pagina