Beste, Graag zou ik willen weten hoe te handelen. Ik ben nu 29 weken zwanger en onze 1e dochter had kma. Ik wil nu wederom bv geven. Wanneer moet ik zelf stoppen met melkproducten te gebruiken om zo te voorkomen dat de kleine dit via de bv krijgt ? Onze eerste heeft in het begin 18 uur per dag gehuild en ik ga dit keer niet uittesten in het begin of deze kleine meid wel of geen kma heeft. Dat wil ik later gaan doen, want nog een keer zo'n periode "overleef" ik niet Alvast bedankt voor het antwoord. mvg Simone
Hallo Simone. Ik zou zo rond de laatste weken vast op dieet gaan. Dus bij de boodschappen al zorgen dat je producten in huis hebt die wel in je dieet passen. Zoek verder contact met een dietiste die ervaring heeft in het begeleiden van moeders die borstvoeding geven bij dieet. Vul calcium en vitaminen aan (opletten dat deze kma-vrij zijn!) en geniet van je kindje! Overal gaan verhalen rond dat het dieet zo zwaar zou zijn, dat je niets mag, dat moeders er aan onder door gaan. Ik heb zelf dit dieet gehouden gedurende een paar jaar en dat ging prima. Gewoon aanpassen en opletten. Het hele gezin hier at kme vrij, dat is het handigst. Gewoon niet heel ingewikkeld over doen Zorg dat je een goed boek achter de hand hebt voor je zelf, kan heel veel steun geven. Kijk ook eens op borstvoeding.com
ps vergeet nog te zeggen: evt. kun je in de laatste 2 weken voor je bevalling kleine beetjes colostrum kolven: zo heb je voeding mocht je kindje direct na geboorte bijgevoed moeten worden (moet je al wel op dieet zijn!) ook weet je dan zeker dat je voeding er al is! Makkelijk en een zeker idee!