Mijn zoontje van 9 weken heeft last van spugen en daarom willen wij hem Johannesbroodpitmeel door zijn flesvoeding gaan geven. alleen lukt dat nu niet echt omdat we geen geschikte speen voor op de fles kunnen vinden. wij gebruiken avent flessen de standaard speen 1 daar komt bijna niets uit, met speen 2 idem. de stand 1 van de drie standen speen dan is hij in 10 minuten door zijn flesje heen, dus ook niet de bedoeling. welke speen gebruiken jullie op het flesje met Johannesbroodpitmeel?
speen 3 van avent?? deze gebruik ik nu voor de papfles van mn kleinste. de 3 standenspeen van Avent is veels te groot voor die kleintjes!!
Ik heb bij mijn oudste voor de reflux de Difrax fles gebruikt. Die werkte erg prettig. Ik had daar altijd het maximum aan Johannesbroodpitmeel inzitten en dan ook speen 2 en later 3. Eigenlijk zou speen 3 pas gebruikt mogen worden vanaf 3 maanden maar dat hangt af van hoe snel ze drinken.
Difrax met de 3-standenspeen, gaatje 1. Sinds vorige week geen Johannesbroodpitmeel meer en weer terug naar de s-speen, anders is die fles binnen 10 minuten leeg
Eerst Difrax met s speentje geprobeerd, dit lukte hier niet. Toen Difrax met m speentje en dit gaat prima. Bij Devin is ie binnen 10 minuten leeg en Carmen doet er een kwartiertje over. Wij gooien er bij 180 cc water 2 schepjes met kop bij.
Hier hetzelfde verhaal als TS. Vandaag de 3standenspeen en de 3speen van Avent gekocht. 3 standen op de 1e stand gaat veel te snel, zijn mondje stroomde over! De 3 speen gaat ook erg snel, binnen 10 minuten zijn fles leeg. Maar speen 2 kost hem weer teveel moeite... Dus nu beginnen we met speen 2. We ervaren meestal dat de voeding in de loop van de tijd nog dikker wordt en zeker het laatste beetje in de fles. Dan draaien we een dop met speen 3 erop. Beetje lastig, maar hij drinkt momenteel al zo slecht dat we toch wat moeten proberen!
Ik gebruik speen 4 van Avent, 180 ml en 3,5 schepje Johannesbroodpitmeel. Gaat prima met speen 4, ik heb allerlei spenen geprobeerd, maar deze gaat het beste. Gewoon even proberen. De 3 standen speen van Avent vind ik ook veel te snel gaan.
Wij hadden in eerste instantie ook de Aventflessen en op een gegeven moment zijn we begonne met Johannesbroodpitmeel toe te voegen aan de fles en werkelijk waar alle spenen van Avent geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk uitgekomen bij Difrax S-flessen met speenmaat M. Wellicht voor jullie ook een optie?