baby 10,5 maand drinkt erg weinig

Discussie in 'Voeding' gestart door martha1980, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hallo
    Mijn zoontje is nu 10,5 maand. Hij heeft altijd wel goed gegeten, maar de laatste weken is dit helemaal veranderd.
    Hij drinkt buiten zijn melkflessen (nutramigen) om ook heel weinig (bijv diksap of zo). Voorheen dronk hij uit een tuitbeker, maar ook pas een weekje of zo. Nu wil hij hier helemaal niks meer van weten en zijn we met een gewone beker bezig. Ons schema ziet er nu zo uit:
    8.00: fles 180cc (drinkt hij nu met moeite op, desnoods in 2 delen)
    9.30: fruit 1 stuk
    12.00: 1 boterham (wil hij nu maar een paar stukjes van)
    13.00: fles 150 cc ( drinkt hij nu de helft van)
    16.30: tussendoortje, liga met drinken uit beker
    18.00: potje olvarit met toetje (alpro soya ivm vermoedelijke kma)
    19.30: fles 180cc (hiervan drnkt hij 100 cc)

Ik ben bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. Het drinken uit de gewone beker gaat soms wel, soms niet. Hoe krijg ik hem zover om toch uit tuitbeker te drinken? Of moet ik dat maar even laten rusten? Heb het idee dat ik dat nu echt niet voor elkaar krijg omdat meneer simpelweg niet wil. Gewoon de gewone beker aan blijven bieden?
    Heb verder ook het idee dat hij gewoon niet zo'n drinker is, is dat erg?
    Ik hoor het graag!

2. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Iemand enig advies????

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Persoonlijk zou ik even met het CB bellen. Het gewicht en de lengte van je baby zal meetellen met wat hij persé binnen moet krijgen. En een dag of een paar dagen kan het wel eens voorkomen dat ze wat minder eten.

Successs

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het lijkt mij dat hij idd wat weinig drinkt, al mag je het vocht uit fruit en avondeten ook wel meetellen.
    Waar je zelf in elk geval op zou moeten letten is of je zoontje enkele goed natte luiers per dag produceert. Zolang dat het geval is, krijgt hij blijkbaar toch wel voldoende binnen.

Waarom wil je hem zo graag aan de tuitbeker? Een gewone beker is eigenlijk beter voor de spraakontwikkeling. Dus als hij daar wel (wat) uit wil drinken, prima!

Ik bied mijn dochter van 10 maanden naast melk, tot nu toe alleen water aan uit een bekertje. Daar drinkt ze wat slokjes van; niet heel veel maar ik neem aan dat ze drinkt tot ze genoeg heeft.
    Vanuit melk en fruit krijgt ze ruim voldoende vocht binnen, dus ik maak me er geen enkele zorgen over of ze wel genoeg drinkt.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij krijgt zeker wel genoeg vocht binnen, je mag alles bij elkaar optellen en dan kom je rond de 700 uit, dat is prima. Niet heel veel, maar ook echt niet te weinig.

Hier dezelfde situatie momenteel, ik denk dat het komt door tandjes en verkoudheid/keelpijn. Maar Lisa krijgt steeds minder binnen, zaten vandaag op 520.... Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat het weer goed komt, maar met het sondeverleden nog vers in het geheugen benauwt het me heel erg... Maar ze heeft nog wel aardige plasluiers, haar huid is prima en ze is erg levendig.

7. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook geen gigantische drinker. Bij het cb zeiden ze dat ze rond het jaar rond de 300 ml melk mogen drinken per dag en dat als hij minder drinkt (en hij groeit goed) hij dus zelf aangeeft wat hij nodig heeft. Ze moeten gemiddeld tussen de 500 en 800 ml vocht per dag binnenkrijgen. Zolang hij genoeg poep- en plasluiers heeft is er niets aan de hand. Anders wat extra sap tussendoor en sowieso vitamine d geven.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, hier 'gelukkig' flink last van haar tandjes en ze heeft denk ik nog zo'n 100cc gedronken. Hopelijk gaat ze nu wel lekker slapen, heb ik namelijk ook wel zin in onderhand ;)

Deel Deze Pagina