Dochtertje 6 maanden even een vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Raffel, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Mijn dochtertje van 6 maanden is een echte 'volle' nederlandse baby :p. Ze drinkt al haar flesjes netjes leeg en eet ook haar groente en fruit goed op. Nu krijgt ze rond half 8 haar laatste fles met pap en daarna gaat ze de nacht in. Ik maak haar voor de avondvoeding niet meer wakker want dan moest ik haar echt van heel ver halen om te drinken en dan vaak ging ze een spugen omdat ze dan in zo'n diepe slaap was dat ze te slaperig is om te drinken dus dat doen we niet meer. MAAR nu wordt ze wel elke keer vroeg wakker. Vandaag rond 3 uur eergister half 2 !! Ik doe verder niet moeilijk en geef haar gewoon een fles want ander krijg ik haar niet meer aan het slapen. Ze heeft geen speentje of zo dus heb ik niks om haar weer te laten inslapen. Bij mijn eerste dochtertje was ik op een gegeven moment wel wat "harder" want die liet ik ook nog weleens huilen en dan keek ik even aan of ze dan toch weer in slaap viel maar als ik dat nu doe met mijn jongste dochtertje (en die krijst echt hard !) dan is mijn 3 jarige ook gelijk wakker en dan is het feest compleet. Want mijn oudste wordt er ALTIJD wakker van......

Dus daarom kies ik wat sneller voor een fles, maar het moet ook geen gewoonte worden. Wat vinden jullie ?

2. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Hoeveel cc krijgt ze om half 8?
    Misschien kan je de avondfles verdelen over de flesjes overdag.
    Of ze zit in een fase dat ze ineens weer snachts wakker wordt.
    Moeilijk he!
    Snap dat je haar niet laat huilen ivm je andere dochter.
    In ieder geval zou ik proberen haar geen fles te geven als ze in de nacht wakker wordt. Daar gaat ze aan wennen.
    Succes!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou juist geen pap geven want daardoor kan ze ook te vol zitten.
    Geef gewoon fv avond en snachts water of eventueel maar 1-2 schepjes niet meer.
    Is lastig geloven maar babys hebben geen honger snachts in 99% gevallen is iets anders aan de hand maar eten geven is makkelijker ze gaan gelijk slapen.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Waarom heeft ze geen speentje? Alle kindjes van die leeftijd hebben een zuigbehoefte.
    Ik kreeg mijn dochter op die leeftijd niet om 19:30 aan het slapen hoor. Ze kreeg om 23:00 haar laatste fles en ze sliep dan tot 8:00 door, daarna tot 11:00.

Dus misschien loont het om haar later op bed te doen

5. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Nee later op bed gaat niet. Het is gewoon rond deze tijd bedtijd voor de kids. Ze heeft dan haar slaapjes overdag gehad en haar laatste korte slaapje is tot 6 uur en daarna samen met zus in bad, even spelen en dan haar fles. Dan is ze ook echt moe hoor.
    Ja ik zou graag een speentje geven (alhoewel...mijn andere dochter is er ook een soort aan verslaafd is..)maar ze gaat er echt van kokhalzen dus die optie is vervallen.

Ze krijgt gewoon zonder de avondfles 4 x 200 cc flesvoeding. Om de 4 uur. en tussen door in de ochtend fruit en richting de avond groente. Dus dit zou toch genoeg moeten zijn. Ik moet denk ik gewoon haar fles in de nacht kleiner maken. Idd gewoon een klein flesje want water spuugt ze nu nog uit. Heb echt alles geprobeerd om haar weer te laten slapen maar dat lukt echt niet. En ze mankeert niks want ze is echt een blije stuiterbal.....

Vind het idd wel moeilijk hoor. ook omdat ik niet wil dat mijn andere dochter wakker wordt. Die is dan helemaal overstuur en dan zijn we daar ook mee bezig...

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter moest kokhalzen van de Difrax speen.
    Misschien een Bibi speen proberen?

Mijn dochtertje was tot voor kort een droombaby.
    Ze gaat nu om 20:00 slapen en wordt steevast om 00:00 huilend wakker en wil dan absoluut niet meer slapen.
    Het is echt even doorbijten denk ik en stug volhouden met de ritme.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom is geen speen 'slecht'?

De zuigbehoefte per kind kan enorm verschillen. Onze jongste had geen speen en geen duim en nooit problemen gehad met zuigbehoefte. Als een flesvoeding lang genoeg duurt kan het prima zijn dat de zuigbehoefte daardoor al voldaan is.

Ik zou niet bij een kindje van 6 maanden alsnog aan een speen beginnen. Rond de 9 maanden verdwijnt de zuigbehoefte en neemt de gewoonte het over.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ts ik zou gewoon een zo klein mogelijk flesje aanbieden, blijkbaar heeft ze het nodig en het kan zomaar over gaan.

Desnoods maak je (veel) meer water tov de schepjes, dus 100/2.

9. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    ja dat is denk ik het beste. Ik ga ook echt niet meer aan een speen beginnen want dat afleren van speengebruik vind ik een drama.....

Maar wat wel vervelend was vannacht is dat ze om 3 uur wakker werd en daarna weer om 06:15....en gewoon weer honger !!! Dan loopt ook alles zo rommelig en dan zit je echt met je slaperige hoofd te bedenken wat je dan weer moet doen.....wat een gedoe altijd.....blij als ze weer wat groter zijn :)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Babys hebben in sommige fases meer honger dan in andere fases.

Wij hebben beide jongens zelfs laten aangeven wat ze nodig hadden, vanaf dag 1.
    Zelfs nu zijn er nachten bij dat we er uit moeten, maar het kan ook zo zijn dat er een maand (of langer) tussen zit. Hier is het ondertussen geen honger meer, maar een nachtmerrie of ziek etc zorgt voor huilende kindjes.

En kwa speen, wij hebben onze oudste net een paar maanden geleden het duimen afgeleerd. Pfff (wou overigens ook nooit een speen)
    Een pasgeborene die het nodig heeft prima, maar niet nog eens aanleren als het niet nodig is. Zo denk ik.

11. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik las even mee en "moet" hier ook op reageren..
    Klopt nl niet..
    Mijn zoon van 5 maanden moet geen speen.. heb alle soort geprobeerd, hij moet er niks van hebben, al sinds zijn geboorte!
    Ik was zelf wel een spenen kind, en ik het begin als hij huilde had oma (mijn moeder) ook de neiging om er een speen in te proppen (we hebben ze nl nog wel liggen) maar meneer wordt alleen maar heel boos dan en gaat harder huilen..
    Heeeel sporadisch (als ik een fles klaarmaak en hij is ongeduldig) accepteerde hij een speen, maar meestal ook maar voor een seconde of 30, uit die speen komt geen melk natuurlijk..
    Ook is hij geen duimzuiger..

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Krijgt je kindje geen tandjes?

13. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Nee geen tandjes. Gister was ze druk om mijn vinger aan het kauwen en ik voelde niks.....en dan zie je soms dat toch ineens een tandje door is !
    Ja het is soms gewoon moeilijk. Ik denk dan altijd maar dat, als ik gewoon niet boven de liter melk uitkom, dat het extra flesje geen kwaad kan en misschien gaat ze binnenkort dan toch maar weer wat beter slapen in de nacht. Soms wordt je er alleen zo moe van :$.....vooral omdat de oudste natuurlijk ook om 07:00 naast je staat te springen !
    En dat te weten dat ik morgen ga beginnen met het afbouwen van de Puckababy......bbrrrr ik zie alle ramp scenario's al voor me !

14. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Nou mijn oudste (bijna 4 !!!) slaapt nog met speen. Ik krijg het er echt niet uit. Soms zegt ze wel dat ze hem vies vindt maar ze is er volledig aan verslaafd. En alle trucjes met "aan sinterklaas"geven etc...daar trapt madammeke echt niet in. Dus idd liever geen speen. Soms handig maar ik vind het nu echt een rot ding.

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier was ook niks te zien of te voelen en opeens zat ie er:D voor mij was net toen duidelijk waarom hij opeens nachten huilde;)

Het is vermoeiend idd... Hier heb ik 3 kids waarvan er 2 ook vroeg wakker zijn:) dus ik snap je.

Die puckababy hoef je toch nog niet perse af te bouwen als je dat niet wilt? Een stapje tegelijk toch;)
    Je moet voor jezelf de afweging maken of het echt honger is of iets anders. Het is natuurlijk niet fijn voor je andere kindje maar je kan slechts iedere minuut als er een kikje is gelijk actie ondernemen, daar kom je uiteindelijk geen stap verder mee.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze zoon is erg bezig met graag 'groot' willen zijn. En kindjes die groot zijn, die duimen niet (vast niet pedagogisch verantwoord, maar hier wel een extra hulp om het stoppen te beginnen).

Ik was het zo zat, elke keer die duim in de mond...
    Zou bijna liever een speen willen, die kun je afpakken.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier trouwens ook duimers....en ook hier met het naar school gaan langzaam gaan proberen af te leren...

Juist een speen is makkelijker lijkt mij die pak je af een duim zit er altijd

18. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    ja dat wel maar ook beschouwen hun dat als een soort "amputatie" :D. Afpakken zou mooi zijn. Heb ik ook nog geprobeerd en toen draaide een soort van volledig door !! Ja ik doe het nu ook hoor..."je moet binnenkort naar de grote school en grote kindjes hebben geen speen" .....

19. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Nee daar heb je gelijk in. Misschien reageer ik te snel op elk kikje die ze geeft. Toch ook snel de angst dat mijn andere dochter wakker wordt en er een circus van maakt midden in de nacht. Heb het ook wel geprobeerd om te laten liggen maar uiteindelijk gaat ze echt gillen.
    Ik wil de puckababy afbouwen omdat ze er te groot voor wordt en omdat ze het hele bed doorschuift met dat ding met het gevolg dat ze niet meer onder de dekens ligt en (wij wonen in een oude boerderij) ze het koud krijgt. Want pyamaatje en rompertje voldoet dan niet voor een beetke lekker warm blijven. Dus heb 2 puckababy the bags gekocht en wil ze daar toch wel zsm in hebben....

Het is toch bizar want mijn eerste dochter was zo'n slaapkop en de kleinste is echt heel anders.....je denkt altijd dat allebei een beetje hetzelfde zullen zijn. ha ha ha nou dat is dus idd niet zo !

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hahaha ja gek dat ze zo totaal anders kunnen zijn he:D toch ook wel logisch maar je kijkt toch veel naar je eerste.

Ik snap je wel je wilt ook niet dat de oudste overal door wakker wordt... Mischien is het voor haar ook een kwestie van wennen? Want als je meerdere kindjes hebt is er toch vaker wat aan de hand zoals ziek zijn enz... Dan zal de ander ook gewoon moeten doorslapen.

Hier slapen ze op een kamer de meiden en dat was natuurlijk ook weer wennen. Nu slaapt de ander gewoon door als er een huilt of ziek is.

Deel Deze Pagina