Verhoging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wardi, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Beste mama's

Ik heb een vraagje over verhoging.

Mijn zoontje is 2 maanden en heeft gisteravonden vandaag last van temperatuursverhoging. Hij huilt meer/sneller dan normaal en heeft gister over de hele dag hooguit 3 hazeslaapjes van een kwartier tot half uur gedaan. Laat in de middag begon hij warm aan te voelen, temp. opgemeten (37,2). Niks aan de hand zou je denken.

Begin van de avond, na een kort slaapje voelde hij weer erg warm aan en veel huilen. Het gekke is dat hij niet over zijn hele lichaam warmer aanvoelt. En dat het komt en gaat. Vooral in zijn nekje en hals, zijn voorhoofdje en af en toe zijn handjes. Hij komt in principe niet boven de 37,5 uit. Het lijkt wel een wisselvallige verhogingsbui die komt en gaat. : S

Nou zit ik me af te vragen hoe dit kan en of ik daar wat aan kan doen.
    Hij is niet te warm gekleed. Romper met broekje en truitje en sokjes. Het is binnen niet te warm, we hebben geen CV.

Heeft iemand dit ook eens gehad?

Alvast bedankt voor de reacties...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Over die verhoging hoef je je niet druk te maken. Pas als het boven de 38 uitkomt en je kindje suffig wordt, moet je wel METEEN de huisarts bellen.
    Het zijn wel dingen die bij kiss-syndroom wel voorkomen. Thirza heeft het, dus misschien zie ik het nu gewoon overal, maar je zou eens kunnen kijken op www.kiss-kinderen.nl
    Dan moet je natuurlijk wel de meeste van die symptomen herkennen, bij een paar dingen is het gewoon even iets ziekig. Dat is niet erg, heeft elk kind, ;)

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Rozemarijke, dank je wel voor je reactie. Ik ga die link eens bekijken. Altijd goed om op de hoogte te zijn. Hij doet het verder heel goed, nergens last van, goede slaper en eter dus ik 'schrok' even van dit voorvalletje.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zal het wel niks zijn, ;) 't Is uiteraard wel goed om z'n temp dan ff in de gaten te houden, maar ik zou toch vooral letten op hoe hij erbij ligt/zit. Is over het algemeen een prima indicator.
    Zieke kindjes mogen hangerig en huilerig zijn, mogen druk zijn, boos zijn, enz, als ze maar niet suffig zijn en niet meer (goed) op je reageren...

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    37,5 is best normaal. Zou me niet al te veel zorgen maken. Het is echt minimale verhoging. Je zult nog heel vaak hebben dat de temperatuur verandert. Dat hoort erbij. De ene keer hebben ze 40 en dan een uur later is er niks meer aan de hand. Maar goed als je het echt niet vertouwt gewoon even de dokter vragen

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    als ze boven de 38,5 hebben zou ik een zetpilletje geven,..baby's hebben snel verhoging maar het zakt ook weer heel snel...noa had zondag nacht 39,5 en s'ochtends weer 37,5 je hoeft je dus geen zorgen te maken succes!

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat een temp tussen de 36,5 en 37,5 bij baby's gewoon goed is; 37,5 is dus geen verhoging. Bij jezelf fluctueert je temp ws ook, maar die meet je niet zo vaak dus dat weten we niet...

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    alleen bij kindjes onder de 3 maanden gelden wat andere 'regels' . Ik geloof dat die zelfs eigenlijk geen koorts zouden mogen hebben, dus dan moet je sneller aan de bel trekken. Maar 37.5 is nog geen verhoging.

9. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ons mannetje heeft laatst een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij koorts had! Hij had 39 graden. En omdat ik wist dat baby's jonger dan 3 maanden eigenlijk geen koorts horen te hebben heb ik de huisartsenpost gebeld. De reden dat baby's zo jong eigenlijk geen koorts mogen hebben is dat ze bij de geboorte genoeg afweerstoffen van mama meekrijgen om virussen te weerstaan. Hier geldt dat ze altijd de baby's willen zien (jonger dan 3 maanden) als ze koorts hebben. Dus ook bij ons mannetje en hij was toch wel heel ziek en moest dus uiteindelijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Echt heel zielig. En vandaag ging zijn temperatuur weer naar 37,6. Voor mij is dit een alarmbel, omdat zijn normale temperatuur rond de 36,8 ligt.

Maar....37,5 graden is in principe nog absoluut niets om je ongerust over te maken! Gewoon in de gaten houden en als het boven de 38,5 zou uitkomen zou ik de huisartsenpost bellen! Of je moet al eerder merken dat hij anders reageert dan normaal.

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ze kunnen als ze moe zijn ook best eens een keer 37,6 of 37,7 hebben hoor.

ik zou het een beetje los laten...als ze ziek zijn en echt koorts hebben dan merk je het echt wel.

Deel Deze Pagina