Hallo dames, Ik heb een baby van 2 maanden en deze laatste week huilt ze alleen maar bijna de hele dag door. Ik heb haar gevoed, verschoond maar ze heeft ook darmkrampjes. Ik krijg haar maar niet stil, ze huilt heel extreem, ze wil ook geen speen, ik voel me zo machteloos. Ik weet nou niet of ze honger heeft of het wat anders is. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Ahhh heel veel sterkte! Hoe is ze verder? Zijn het denk je de krampjes? Een kip kep woller geeft warmte op de buik, dat verlicht! Heeft ze misschien last van spugen, doet aankleden pijn? Goed om een osteopaat mee te laten kijken! Het kan (verborgen) reflux zijn, KISS syndroom. Geef je borstvoeding? Weet je of ze voldoende binnenkrijgt? Sommige baby’s hebben bijvoeding nodig (geen populaire mening) of dat een lactatiekundige toch goed meekijkt!
Trek aan de bel, bel de huisarts en laat uitzoeken/uitsluiten wat het wel of niet is. En schakel ook hulp voor jezelf zin. Sterkte.
Ja ik geef borstvoeding en bijvoeding. Maar ze heeft niet last van spugen ofzo en aankleden doet ook geen pijn. Ik heb de kip kep aangeschaft en het helpt wel enigzins met de krampjes maar niet helemaal.
Voor een baby van twee maanden is dat eerder weinig qua aantal voedingen. Wil ze niet vaker drinken? En waarom die extra bijvoeding? Hoe lang doet ze over zo'n extra flesje?
6x bv is niet heel vaak, maar kan ok zijn als ze voldoende mate vooral effectief drinkt. Nadien nog 60-90cc voeding nageven is heel veel.... Je weet natuurlijk niet hoeveel ze in die 30 minuten drinkt. Wat is de rede van bijvoeden? Ik denk eerder dat ze last heeft van de hoeveelheid. Wat als je 1-2 dagen helemaal geen bijvoeding bijgeeft en haar het zelf laat regelen... overleg anders eens met een lactatiekundige Succes, want een huilende baby is pittig!