KMA en reactie voeding nummer 2.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kzh, Nov 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Mijn dochtertje van bijna 8 maanden heeft KMA, en nog wat meer voedingsstoffen waar ze op reageert, wat zich uit in verborgen reflux.

Nu zijn we met 6 maanden over gegaan op nummer 2 voeding, en langzamerhand ging het steeds weer een beetje slechter..
    Liggen wilde ze niet meer, ze zat onder de uitslag en huilde weer steeds meer.
    Bijvoeding stond al op een laag pitje ivm reageren op een hoop voedingsstoffen dus hetgeen wat we gaven was niet het probleem.
    Uiteindelijk bedacht dat het de voeding nummer 2 kon zijn (nutramigen) omdat daar bijvoorbeeld meer eiwitten in zitten.

We zijn over gegaan op nummer 1, en het ging weer steeds iets beter.
    Uiteindelijk weer naar nummer 2 gegaan om te kijken of het daaraan lag, en ja hoor, krijsen, niet willen slapen, voortdurend slikken en verslikken, benauwd.. alles erop en eraan..

Meteen weer op nummer 1 voeding over gegaan, maar de klachten bleven (nog steeds, en nu bijna een week over op nummer 1) en we zijn weer met nexium begonnen.
    Lijkt wel of er iets getriggert is..

Maar goed, ik wil dus echt niet meer naar nummer 2 voeding toe, en ga dat maandag ook aangegeven bij de kinderarts..

Zijn er meer baby's die op nummer 1 zijn gebleven/die veel allergieen hebben?
    Ben benieuwd wat jullie hiermee gedaan hebben.

2. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Is ze niet gewoon zwaarder geworden en dat de reflux medicijnen omhoog moeten?
    En hier was het ook even wennen, flink dunne luiers de eerste 2 weken. Daarna was het weer gewoon.
    En inderdaad even overleggen met de kinderarts.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Nee, ze was al geruime tijd van de medicatie af.
    En ze zat voorheen op 10 mg, dat is volgens mij al max tot 1 jaar ofzo..
    Als het bij dunne luiers bleef... Dit was niet gewoon even wennen aan andere voeding.
    Bij de eerste keer overstappen reageerde ze amper namelijk, maar geleidelijk aan meer klachten.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Wij zitten op friso allergy care ( voor kindjes met ernstig kma of lactose int)
    Dat is va 0 maand tot 2jaar.
    Mischien een optie voor jullie?
    Anders gewoon nr 1blijven gebruiken

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter van 14 maand krijgt nog steeds dezelfde Neocate als toen ze 2 maand oud was. Van de opvolgversie krijgt ze krampen. Ik heb gebeld met de fabrikant, en ze mag deze melk zeker tot anderhalf jaar blijven drinken. Dus misschien ook even checken bij jouw fabrikant?

6. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    thanks dames!
    zal eens bij nutramigen informeren en zo nodig deze alternatieven aandragen bij de kinderarts!

Hadden jullie kindjes ook last met bijvoeding?
    L. reageert op best veel dingen, brood (gluten), banaan, appel etc

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    friso allergy care zal je kindje zeker meer op reageren. Daar zitten namelijk nog wel koemelk eiwitten in, maar iets kleiner verknipt. In nutramigen zitten er ook, maar nog veel kleiner.

Ik zou eens vragen naar Neocate. Onze zoon krijgt ze ook en daar zitten ze helemaal niet meer in.
    In Neocate LCP zit niets en mag je sowieso tot een jaar geven. Rust in de tent en bij je kindje lijkt me op dit moment het belangrijkste. Bijvoeding is bij deze voeding ook nog niet nodig. Kan en mag wel, maar in principe is deze voeding voldoende.

Succes!!

8. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Dankje danielle!
    Ik ga dat maandag eens overleggen

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Is dat zo?? Is toch voor enstige kma?? Lijkt me vreemd dan
    Bedoel jij niet die andere ,je hebt nog een versie ervoor zeg maar,net zoiets als peptie

10. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    We hebben nu neocate gekregen, maar de arts zei dat hij nog nooit een kindje had gezien die reageerd op nutramigen 2.
    Of hij heeft weinig ervaring met kma-kindjes, of Lotte is wel heel erg allergisch..

Maargoed, tot nu toe doet ze het er goed op!

En die bijvoeding ; vind het wel leuk om haar wat dingen te laten proeven, en gezellig als ze mee-eet.
    Maar inderdaad, las dat deze voeding als volledige voeding kan dienen, dus dan hoef ik me geen zorgen te maken om tekorten, dat is fijn!

Share This Page