Hoi, Het zoveelste luiertopic... Mijn mannetje weegt nu zo'n 6 kg. Al een paar weken hebben we last van lekkende luiers. Voornamelijk rug, maar sinds deze week ook bij de beentjes. Heerlijk die bv spuitpoep... Hij zit nu in maat 3. Zowel new baby als baby dry houdt het niet. Dus op naar maat 4 denk ik (is wel pas vanaf 7 kg). Maar welke pamper is jullie het beste bevallen?? Baby dry, simply dry of active fit. Hij begint nu echt lekker met zijn beentjes te spartelen. Ik weet het even echt niet, weet alleen dat ik er echt klaar mee ben om hem 2 keer per dag helemaal om te moeten kleden...
Is de luier misschien juist niet te ruim omdat het ook bij de beentjes lekt? Misschien sluiten juist de randjes daar niet goed aan...? Voor lekker in de rug las ik ergens dat een randje om slaan kan helpen. Ik vind zelf wel dat met de BV poep de new baby het beste gaat vanwege dat netje wat er in zit. Misschien kan je ook eens een totaal andere luier proberen, je hebt bijv bij etos van die probeer pakjes van 10 stuks voor 2 ofzo, misschien werkt dat wel. Oh en ik bedenk me, pampers heeft tegenwoordig ook 3+, dus maat drie maar met meer absorbtie, misschien is dat de uitkomst voor jou!
Wij gebruikten toen nog new baby 3 want dat waren bij ons de enige luiers die de vele bv spuitluiers tegenhielden (zelden lekkage). Babydry toen ook geprobeerd maar dat resulteerde in veel wassen. Vanaf maat 4 ben ik wel babydry gaan gebruiken. Wij zijn met 6 kg overgestapt van maat 2 naar maat 3.
Mss ander merk? Hier begonnen met kruidvat new birn 1 daarna mt 2 maar veels te groot. Had een klein pak mpampers new born 1 en die paste toen precies... Daar weer 2 van kruidvat maar nog te groot. Bumblies in een pakket gehad dus mt 2 daarvancperfect. Daarna weer kv 2 geprobeerd en die waren goed
Mmm... Ik zal eens kijken of ik ze strakker dicht kan krijgen... Dat is nu ook wel een kunst met al zijn gespartel. Terug naar maat 2 is geen optie, die lekten ook ontzettend. Zal ook eens proefpakketjes van kruidvat proberen. Lastige dingen die luiers!
Misschien niet Pampers maar Kruidvat/Aldi proberen. Pampers houdt hier niks binnen daarom nu genoodzaakt naar Kruidvat gegaan.
Hier altijd onwijs tevreden over baby dry en active fit. Maar ik heb wel gehoord van vriendinnen die hetzelfde hadden als jij en overgestapt zijn op kruidvat luiers. Is toch een iets andere pasvorm misschien? Kost geen fluit, dus lijkt me de moeite van het proberen waard!