KMA en zuivel aanvullen

Discussion in 'Voeding' started by AlwaysHappy, Aug 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Mijn dochtertje drinkt pepti 2 , ze drinkt 3 flessen waarvan ze steeds
    Meer laat staan en dus komt ze lang niet aan de 500cc zuivel.
    365 soms 400.

Nou wilde ik dit aanvullen maar smeerkaas of yoghurt valt al af..
    Had gekeken bij de baby toetjes , danootjes enz.maar dat kan ook niet.

Iemand creatief en tips voor mij ?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Speltmelk/pap ?

3. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Geitenyogur misschien?
    Soja?

4. kwebbel86

Soja zou ik niet doen en zeker niet onder het jaar.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Deze allebei echt niet doen. Veel te grote kans op kruisallergie.

Kan je geen pap maken met de pepti? Misschien vindt ze dat leuker?

6. AlwaysHappy

Dus dan en een bord pap en een fles ? Dat vind ik dan weer een beetje te veel van t goede.

Ze eet nu 1 boterham en dan melk.
    Ik ben juist super blij dat ze gewoon lekker een boterham eet, heb vooorheen wel eens pap geprobeerd maar ze vind dat niet echt smakelijk.

Geitenmelk kan misschien wel ..ik zag dat ze bijvoorbeeld ook geiten kaas hebben voor op brood ?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    ik dacht dat geitenmelk over het algemeen goed gaat bij kma?

en waarom soja niet? even benieuwd..
    heb zelf een dochtertje met KMA, nog niet toe aan bijvoeding maar wel benieuwd waarom dat niet kan.

8. AlwaysHappy

Dan is de kans op een soja allergie groter ofzo had ik gelezen.

Het zou wel een stuk makkelijker worden als ze dat wel mag...want in de winkel zag ik zoveel producten daarvan haha

9. kwebbel86

Rozemarijke gaf laatst een duidelijke uitleg hoe het zat met soja en kma. Ik ga haar bericht niet kopiƫren, dat vind ik met de eer strijken. Misschien, mocht ze het lezen, dat ze het nogmaals uit kan leggen. Het had iig iets te maken met grotere kans op kruisallergie, iets in de richting van zelfs 68%, maar hopelijk kan zij het nog beter uitleggen.

10. AlwaysHappy

ja ik wist idd dat ik geen soja producten moet geven..

maarja ik weet niet of het dramatische is dat ze dus dagen minder melk drinkt.
    ik zag bij het topic wat eet jou kind.
    dat jou dochter ook niet aan de 500ml zuivel komt ...

11. kwebbel86

Klopt. Ze komt er ook niet iedere dag aan. Soms wel, dan eet ze yoghurt na het eten (Griekse yoghurt) maar soms is ze gewoon erg moe en wil ze niet meer. Op vrije dagen krijgt ze een boterham 's morgens en 120/4 en op werkdagen pap (gaat sneller). Ik kan mij er niet zo druk om maken om haar exact 500cc te geven. Komt ze nu bijv. maar aan de 300 of 200, ja dan moet ik wat anders gaan verzinnen.

12. AlwaysHappy

Ja idd zo denk ik eigenlijk ook.
    - 165cc
    - 100 a 135 cc
    - 200 cc

Ze laat dan wel way staan maar 350-400 haalt ze eigenlijk altijd wel.

Daarbij groeit ze goed.. (9, 8kg) haha dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken

13. kwebbel86

Netjes! Jouw dochter is iets ouder (begin november?). Hier bijna 9 maanden en nu 7,6 kg. Had ik niet verwacht, ik had echt gehoopt op een 8 kilo maar ze gaat zich nu ook optrekken, echt kruipen nu en is nog steeds actief. Ik mag nu ook meer brood aanbieden en pap als ze dat lust.

Ik ga wel heel erg offtopic :)

14. AlwaysHappy

Dat is licht idd !! hier kruipt ze nu ook en blijft nu 2 maanden stil staan qua gewicht maarvvolgend t cb is dat normaal.
    Ze gaat wel flink de lengte in.

Hihi idd lekker off topic

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik gebruik amandelmelk en maak daarmee vanalles voor mezelf (dieet bij BV) maar wellicht kun je er iets mee.

-dessertrijst
    -custardvla warm of pudding laten worden
    -griesmeelpap of koude pudding
    -oetker kookpudding framboos, vanille en chocolade

Ik denk trouwens dat je er ook wel bambix mee kunt maken.

Soja is hier nog heftiger reactie dan koemelk, geitenmelk durf ik ook niet aan.

16. AlwaysHappy

wat handig zeg ! en amandelmelk kan dus gewoon?
    waar kan ik dat kopen?

dat kan ik dan dus overal voor gebruiken waar ik eigenlijk melk bij zou moeten toevoegen ?

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Veel supermarkten hebben het te koop in het schap van de sojamelk en houdbare gewone melk.

Je kindje kan wel tegen noten toch?

Ik weet niet of het gewoon kan om er een beker van te drinken ofzo, maar zo met pap lijkt me geen probleem.

Ik heb laatst een recept van Reitse Spanninga gemaakt met witte kool waar kookroom in moest, dat kan dus niet met KMA, daar heb ik amandelmelk en maizena voor gebruikt om het aan te maken ja. De smaak is wel wat anders maar went wel. Ik gebruik het ook als koffiemelk, chocomelk (met cacao dus) en bij aardappelpuree, pannenkoeken, ben er HEEEL blij mee :)

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Maar een granen of notendrank is geen zuivelvervanger. Het is leuk voor erbij, maar het vervangt niet de zuivel.
    Amandelmelk zou ik sowieso mee wachten. Noten is ook sterk allergeen.

Ik zou iets van pap maken van de pepti. Of een smoothie met fruit en pepti. Of bechamelsaus ermee maken voor bijv door de lasagne.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

hoe doen andere kma kinderen dat dan?

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hoe bedoel je?

Ik weet het fijne niet van allergievrije flesvoeding, maar volgens mij kan je dat tot ongeveer 2 jaar voorgeschreven krijgen.

Mijn dochter was tot vlak voor haar tweede verjaardag allergisch voor melk, ei en soja. Maar zij kreeg tot die tijd gewoon borstvoeding, dus ik hoefde me geen zorgen te maken om zuivel.
    Voor de lekker kreeg zij wel pap van speltmelk, maar dat was dus niet als zuivelvervanger, maar gewoon omdat ze pap lekker vond.

Share This Page