Hallo, Vorige week maandag bij huisarts geweest i.v.m. erge eczeem bij mijn zoon. Toen heb ik een hormooncrème gekregen en verwijzing naar diëtist. Diëtist dacht aan koemelkallergie. Dus mijn zoon krijgt sinds vorige week donderdag Nutramigen. De hormooncrème hielp heel snel. Vorige week donderdag (toen we begonnen aan de Nutramigen) waren de ergste eczeem plekken onder controle, sommige waren zelfs bijna weg. Maar sinds afgelopen zondag verergerd het eczeem weer heel erg. De hormoonzalf lijkt helemaal niet meer te helpen. Het enige dat ik kan verzinnen dat is veranderd is de overstap naar Nutramigen. Kan het zijn dat het eczeem eerst erger wordt en daarna verbeterd? Of gaat er iets niet goed? Meer kindjes die niet goed reageren op Nutramigen?
Van standaard naar Nutramigen? Hier sinds 2 december Nutramigen, en wij vinden dat het eczeem ook erger is. Bij de huisarts bleek het geinfecteerd en we hebben er nu ab-creme voor gekregen. Verder wegen de voordelen zwaarder want ze is rustiger en darmpjes komen tot rust.
Ja we zijn overgestapt van standaard naar Nutramigen. Het eczeem is de enige klacht die mijn zoon heeft. Hij heeft verder geen last van zijn darmen met de standaard voeding. Ik moet wel zeggen dat zijn luiers nu helemaal niet stinken, terwijl hij op de standaardvoeding enorm stonk. Dus ik denk dat zijn darmen wel beter reageren op de Nutramigen. Ik hoop dat zijn eczeem uiteindelijk toch verbetert op de nutramigen. Morgen moet ik naar de huisarts i.v.m. het gebruik van de hormooncrème. ben benieuwd wat ze zegt.