Momenteel draag ik mijn zoon van 11weken de hele dag in de Bondolino. Hij heeft reflux en waarschijnlijk KMA waar hij losec en nutramigen voor gebruikt. Hij heeft sinds zijn geboorte nog nooit langer dan 10min in zijn bed geslapen. S nachts lukt het wel gelukkig. Hij slaapt best goed in op zijn buik maar wordt standaard snel wakker door oprispingen, boeren en spugen. Hij ligt dan in een grote plas spuug en is wakker. Ik heb geprobeerd om de hydrofiel te verwisselen maar dat helpt niet. Ook even omhoog houden en terugleggen werkt niet. Hij leeft rechtop en wordt rechtop gevoed. Ook heb ik geprobeerd in te dikken met tammi jbpm maar dat maakt het erger en hij vindt het vies. Dus nu dik ik het minimaal in aangezien de nutramigen zo dun is. Ook in draagzak houdt hij oprispingen en dat verstoort de slaap. Hij spuugt dan nog drie uur na een voeding terwijl hij dus rechtop zit Wel slaapt hij dan lang genoeg ondanks een paar onderbrekingen. Ik draag met liefde maar mijn rug doet pijn en mijn dochter van 23 maanden verdient iets meer aandacht. Ik kan weinig bewegen want dan klotst de voeding er weer uit Verschillende voedingen heb ik geprobeerd. Nutramigen werkt redelijk tegen de andere klachten maar niet voor het spugen. Gewisseld van ranitidine naar losec en nu aan het ophogen. Iemand ervaring met deze situatie en zou motilium helpen? Niet iedere arts schrijft het meer voor maar deze situatie is redelijk onhoudbaar aan het worden. Kan ook niet naar buiten met de kinderwagen zodat mijndochter kan spelen. Hij zit dan ook in de bondolino en dat beperkt mij weer in bewegen. In de tijd dat hij wakker is, eet hij voornamelijk, geef kleine porties door het uur heen dus er is weinig tijd over om wakker naar buiten te gaan in de mc waarin hij rechtop zit. Hij drinkt trouwens flessen van 120 of 150.. Niet heel groot aangezien hij al 7kg weegt. Bed staat schuin en hij slaapt op zijn buik. Hij is gemiddeld 1,5 wakker vanaf het wakker worden. Iemand hier die motilium gebruikt? Ik denk dat mijn KA het wel wil voorschrijven maar wil niet zomaar weer extra troep aan hem geven als de werking minimaal is.
Als ik geen motilium gaf was het 1 grote ramp. Ze had verborgen reflex, maar wel heel heftig! Ze stikte er soms bijna in. Na een aantal dagen motilium geven had ik een heel ander kind. Ik heb het tot elf maanden moeten geven. Let op: het is echt zoeken naar de juiste dosering. Succes!