Spruw en bosbessensap

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Liminous, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liminous

Liminous Actief lid

Oct 23, 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje van 7 weken heeft spruw in haar mondje en ik heb het op mijn tepels. Nou heb ik van het consultatiebureau de tip gekregen om haar mondje in te smeren met pure bosbessensap.

Nu heb ik dit vandaag gehaald bij de reformwinkel, maar ik heb hier nog een paar vraagjes over.

1) Hoe vaak per dag moet ik dit in haar mondje smeren?
    2) Moet ik mijn tepels ook insmeren met de sap en hoe vaak?
    3) Ik heb ook Ketaconazol créme in huis, kan ik dit niet beter smeren als de bosbessensap?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    In hoeverre is de spruw goed zichtbaar? Wanneer jullie beiden klachten hebben zouden jullie beiden behandeld moeten worden. Ik ben zelf niet zo van de bosbessensap, ik weet er te weinig van, maar het zijn voedingsmiddelen waar een kindje nog niet klaar voor is volgens mij.

Bij klachten naar de huisarts en de schimmel aanpakken zodat kans op terugkeer minder wordt en jullie fijn verder kunnen voeden!

Succes!

3. Heidi Akkers

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Ik heb het even nagevraagd voor je: bosbessensap schijnt inderdaad heel effectief te zijn. Dun aanbrengen in het mondje. Ik zou het dan na het voeden doen. Laat je weten of het werkt?
    Succes!

4. Liminous

Liminous Actief lid

Oct 23, 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

bedankt voor je reactie.

Ik ben inmiddels gestopt met de bosbessensap, ik voelde me hier niet goed bij. Het is wat je zegt, het zijn toch middelen die ze op deze leeftijd niet behoren te krijgen. Daarbij had ik het idee dat ze er meer krampjes van kreeg.

Inmiddels heb ik Nystatine via de huisarts, hopelijk gaat dit gauw werken!

5. Heidi Akkers

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik hoop het ook voor jullie. Succes!

Share This Page