Klakkend smakkend geluid fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaPetra, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn meisje maakt al sinds geboorte een smakkend/klakkend geluid tijdens het drinken (eerst borst en nu fles). Heb al drie verschillende flessen geprobeerd maar doet het bij allemaal. Ze drinkt ze wel leeg, spuugt gelukkig niet veel maar heeft wel veel last van lucht (boertjes, windjes). Herkent iemand dit? Op CB dachten ze dat er niets aan de hand was omdat ze wel goed drinkt.

Mooiste meisje van de wereld!!! :p
    16-01-2011 3100 gram 47 cm
    14-03-2011 5000 gram 57 cm

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft dat heel even gedaan en toen ik ging googlen erop vond ik als oorzaak of spruw of dat de melk te snel kwam. Aangezien ze geen witte puntjes had op haar tong en het ook niet leek alsof ze het pijn had bij het drinken hebben we het erop gegooid dat de melk wat snel uit de fles stroomde (aan de borst dronk ze toen nog niet). Ze kon toen inderdaad ook flinke boeren en scheten laten bedenk ik me net.
    Ze leek verder niks te mankeren dus we hebben er niks mee gedaan en het ging gewoon weer over.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat hoor je heel vaak als ze spruw hebben.
    Had je toen je zelf voedde soms ook last van je tepels?

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier klakt ze al 6 maanden haha.
    Ook verschillende flessen gebruikt na aanraden van logopedist.
    Maar ze drinkt ook gewoon goed nu, logopedist zei 'dan drinkt ze gewoon zo'.

5. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee met bv geen last gehad. Haar mondje is schoon dus spruw is het ook niet meer. Heb eerst Calma speen van Medela gehad, toen Avent en nu de S van Difrax. Bij laatste gaat het wel het beste tot nu toe...

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    heb je al gekeken of het tongriempje te kort is? Dus kan ze haar tong uitsteken?

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die van ons smakt vanaf dag 1, hihi. Was wel goed aangelegd etc en dronk goed, dus was gewoon haar manier van drinken.

Maar smakken is echt anders dan klakken. We hebben na de borstvoeding een paar dagen de Avent fles geprobeerd en toen klakte ze echt en liet ze ook de speen vaak los en was erg onrustig.

We gebruiken nu flesjes van Medela (met kers speen) en de smalle S-fles van Difrax (ook met kers speen) en dat gaat prima. Smakt nog steeds :p

Oh, wat betreft lucht e.d.: dit kan ook de leeftijd zijn he? Gaat vaak ook vanzelf over na een maand of 3...

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina