Wij moeten van de kinderarts overstappen van Nutramigen 1 naar 2. Ons zoontje krijgt nu 5 flessen van 180/6 en die gaan helemaal op. Nou weet ik me nog te herinneren dat je van nummer 2 minder mag geven dan van nummer 1. Is dat ook bij Nutramigen zo? Ik kan er niks over vinden op de verpakking namelijk Ik zit namelijk echt te denken hoe ik dat moet doen want de bijvoeding loopt tot nu toe niet echt denderend. Hij reageert tot nu toe met krijsen op de wortels en zelfs op rijstepap.
Kan je k.a. uitleggen waarom je móet overstappen? Ik zou er nu eerder voor kiezen om deze flessen te blijven geven, totdat de bijvoeding gaat lopen, en er een flesje af gaat..en dan overstappen.
Hij moet overstappen omdat hij nog geen bijvoeding krijgt en anders bepaalde voedingsstoffen gaat missen. Dat was zijn uitleg. Ik stap sowieso heeeeel langzaam over. Een schepje per fles en dat een paar dagen. Ik hoop dat de wortels gewoon vette pech waren en het met de andere groenten beter gaat.
Sorry, ik vind het onzin. Niet elk kind eet meteen met de pot mee, je kindje drinkt zijn flessen netjes...het komt wel! Op zijn tempo.Eten is leuk, je kan wat voor hem neer leggen, een stronkje brocolli, een sperzieboon. De grotere hoeveelheden komen vanzelf! Dat moeten moeten altijd...een baby is geen robot! Schepje erbij/er af:goed idee.