Mijn dochtertje is ruim 10 maanden en sinds vorige week zijn we overgegaan op 2 flessen. S morgens en voor naar bed gaan 18.30. S morgens drinkt ze hem nog wel aardig maar 's avonds ook bijna niet meer. Meestal dan zo'n 60 cc. Ze drinkt al wel wat overdag, hebben ontdekt dat ze redelijk drinkt uit een rietje maar echt nog niet een hele beker over de dag heen. Heb haar vanmiddag bij het broodje een klein beetje optimel gegeven zo uit de beker en dat drinkt ze goed. Maar dit is natuurlijk ook wat dikker en makkelijker te drinken. Maar dit wil ik haar niet elke keer geven. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Kleine man was hier met 10 maanden echt helemaal klaar met de flessen, sloeg ze letterlijk uit mijn hand, ook op het kdv. Wij gaven (geven) 's morgens pap uit een bordje (180 of 210 cc) en 's avonds een bakje Griekse yoghurt (100 tot 150 cc) Zo kwam hij eigenlijk aan zijn zuivel. Boter op brood, opvolgmelk uit een rietje bij de boterham (hoogstens 20 cc). Hij deed het er prima op .
Hier ging de ochtend fles er rond 11 maanden van af, S kreeg brood als ontbijt met nog wat melk in de rietjesbeker. Avond fles ging er met 13 maanden van af. Maar S kreeg toen en nu met 21 maanden ook niet altijd een toetje. Je moet doen wat jezelf goed,lijkt. Mbt wat ze binnen moeten krijgen kunnen ze ook via boter kaas toetje binnen krijgen
Bedankt meiden! Ze krijgt s morgens nog wel een fles en die gaat er meestal wel voor 100 cc nog in. S middags zal ik haar nu gewoon wat melk aanbieden. Toetjes eet ze zoiezo wel lekker, en dan als extra toetje nog wat van de fles maar meestal iets van 60 ofzo. En s morgens en s middags boter op brood kreeg ze al.