Arrg, ik word gek van mezelf...en juist nu mijn eisprong er weer aan zit te komen loop ik mezelf helemaal op te vreten. Hoewel we er van te voren voor gekozen hebben nog te wachten met nr. 2..... heb ik echt klapperende eierstokken.... We hebben er dit weekend nog over gepraat en t is gewoon beter (financieel ed.) om bijv. pas in december weer eens te bouwen... Maar ja...Dat neemt mijn gevoel niet weg.. Ik wil nog zo graag van mijn meisje vol op genieten, en snap ook wel dat dat kan als ik zwanger ben.....maar DIT gevoel.. ik word er bijna neurotisch van.. Iemand een tip ?
Ik herken je probleem wel... Hier ook vele praktische redenen waarom het beter is om nog even een jaar te wachten met de tweede. Maar oh, wat lijkt het me leuk om weer zwanger te zijn! Ik slik wel gewoon nog de pil, dus ik heb geen eisprong. Maar toch rammelt het Echt een tip heb ik niet. Zelf denk ik gewoon aan de nadelen van het NU zwanger worden. En die zijn er echt wel, zowel financieel als met de opleiding die ik nu nog doe. Die wil ik echt eerst afmaken.
Oh, nee we hebben er wel bewust voor gekozen niet aan de pil te gaan..hihi. Lastig dat wel. Ik gaf tot 3 weken geleden nog borstvoeding en wilde gewoonweg geen 'troep' in mijn systeem.. Ook wil ik niet eerst weer van die hormonen af moeten komen voor zwangerschap. Dus die 'hindernis' hebben we niet. maar ja..,...condooms....zo'n dooddoener. Maar voor nu is t niet anders. Lastig he ? Ik reken me ook suf... wat nou als ik in november zwangerraak, dan word het in..geboren..en dan ..pfff gek word ik van mezelf... en dan moet t ook nog maar net als bij dochterlief maar in eerste ronde gelijk raak zijn. Manlief zegt dat dat uiteraaaard geen probleem is met zijn turbozaad...(zuchtmannen)...
ja hier! En onze dochters zijn ook nog bijna even oud Wij wachten ook hoor, omdat dat beter is, maar ik heb echt een enorme zin om weer zwanger te zijn haha. Ik wil het zo graag, klapper de klapper hiero!
Hahaha, die van mij klapperen he-le-maal niet meer! Na 3 zwangerschappen vind ik het wel leuk geweest.. Hoe leuk zwanger zijn ook is (afgezien van de maanden dat ik kotsmisselijk ben..), hier zijn we echt klaar. Maar ik begrijp wel dat als je één kindje hebt, de wens voor een tweede groot en aanwezig is!!
Ooooo, die zwangerdrang herken ik ook... Ik lijk wel verslaafd Tussen mijn zoon en dochter zit krap 13 maandjes en ik vind het nu dan ook zo gek dat ik nog niet zwanger ben. Ik heb nog 1 pilstrip liggen... Daarna hoop ik dat we groen licht krijgen en ervoor mogen gaan!!! Ik reken me ook elke dag wel suf wanneer er n kindje zou kunnen komen hihi.... Dames, ik klapper lekker mee!!!
Ja, te erg he..ik voel me net Jochem meyer.hahaha klapper de klapper.. Ik vind t ook zoo lastig, en speel met vuur, soms tijdens de seks.......vind t zo lastig... Maar goed...We hadden sowieso voordat we überhaupt begonnen al in de 'planning' om 2 kindjes te nemen, (maken, krijgen)....dat mocht t gebeuren, t welkom is, maar we zoeken 't niet op... Ik vind t zo lastig, ik had in gedachte pas als dochter lief 2 zou zijn, d'r n broertje of zusje zou komen...dus eigenlijk is t wenselijk nog even te wachten...ben ook nog niet fit van deze zwangerschap vind ik....( of dat ooit nog gaat lukken)......En wil eigenlijk nog 4,5 kilo afvallen... hmm. wat een gedoe he..
Ken t maar lees mn onderschrift maar, wij zijn er al voor gegaan.... Verder geen tips behalve de + en de - tegenover elkaar zetten en een keuze maken.... Succes!
@ Brabbel, wat fijn dat jullie er al voor zijn gegaan! @ Piri Piri, dat spelen met vuur herken ik 😉, vandaar 2 kort op elkaar hier, bewust geen anticonceptie gebruikt en we hebben zo geboft dat we al snel in verwachting waren! En dat nog niet fit zijn na de zwangerschap herken ik ook. Daarom nu voor nummer 3 toch iets langer wachten, maar oooo wat heb ik al zin!
hihi zwangerdrang hier heb ik ook zoooon zin om weer zwanger te zijn... maar nu echt nog niet hoor! Op zn vroegst na de zomer. Maar ik zit ook al te rekenen hoor, "in augustus raak, dan geboren in...." hahaha wat suf eigenlijk
Hihi. Ja, hier ook hoor... Rekenen...hihi.. ook met t risico dat t wer gelijk raak is, je weetvmaar nooit... T risico? Och voor nu, voor t zingen de kerk uit, en mocht t zo zijn. Dan is t hardnekkige ..hihi. dan is t zeer welkom. Ja, we zijn zelf in december en januari jarig en vinden we niet leuk.hihi. dus of nu raak, dan komt t in maart.. of verstandig zijn en dan okt, nov, ran komt t augustus.... Manlief gaat per mei n andere funtctie krijgen. En ik twijfel of ikn baan ga zoeken, vind t moeilijk. Want strax ben ik zwanger.... Ook lullig voor n wergever... Beetje dubbel.... T liefst blijf ik fulltime moeder tot ze alle 2 groter zijn..... Maar ja, of t financieel haalbaar is.....
@ Piri, hier n kindje van december en n kindje van januari en zelf februari. Maar ik vind het niet erg als er dan nog n kindje komt hoor! Ik ben alleen nog aan het revalideren, dus heb nog geen groen licht om ervoor te gaan. Maar zodra dat er is, ga ik er direct voor! Al den ik dat ik nog 1 pilstrip neem en dan geen nieuwe meer haal en het risico draag. Zelf ben ik trouwens bewust thuisblijfmoeder en ik vind het heerlijk!!!
Dapper.. ik vind t gewoon nog ff moeilijk... Voornamelijk financieel... Er gaat ea veranderen...en ben gewoon erg bang... (dat t te krap word).... Soms ben ik hyper en wil ik gelijk. Maar (zoals nu ff).... Dan zit ik ff inzak en as... Ik heb onlangs uigerekend wat ik zou moeten gaan verdienen om ea te compenseren... Maar in huidige economi is dat inbegonnen werk.
Hier ook zwangerschapsdrang haha. Ben niet aan de pil dus we zullen zien wanneer het raak is. Kan stiekem niet wachten tot het eigenlijk zover is hihi
Herkenbaar ! Hier ook klapper de klapper, vooral rond de eisprong haha. Maar ook hier besloten nog even te wachten wil eerst 15 kilo kwijt dus effe bikkelen . Al zijn de eerste 3 eraf !! Jullie ook succes met wachten dames .
Goed bezig ! Kop op ! Ik nog 5, mag helaas nog niet sporten ivm heup/bekken....(wat dat betreft is zwanger worden wel n ramp) n aanslag op mijn lijf.. nog druk met vorige 'schade'...
@piri piri:Ja ben er heel trots op. Moet ook wel want had vorige zwangerschap een bmi van 46. De zwangerschap en bevalling zijn helemaal perfect verlopen hoor. Maar wil toch liever wat kilo's kwijt voor ik weer zwanger ben, met een kindje erbij zal het al zwaar genoeg zijn . Succes met de laatste 5 kilo's. Wat vervelend dat je lijf er zo heftig op reageert, beterschap daarmee hopelijk gaat dat snel weer goed.
Hihi, wat leuk & herkenbaar om dit te lezen!! Ik zit ook te klapperen, eigenlijk al vrij snel na de geboorte van m`n dochtertje. Maar tot nu toe toch nog volgehouden met wachten en we willen rond oktober weer "ervoor gaan". Soms twijfelen we om eerder te beginnen, maar ik ga binnenkort een cursus doen voor `t werk en dan is het niet handig om zwanger te zijn. Nog even geduld hebben maar...
Lief dank je! Door omstandigheden kunnen we de eerste 2 maanden geen TP krijgen, maar dat geeft niks, t zijn geen slechte omstandigheden.... Waarschijnlijk gaan we eind Mei, begin Juni weer van start met de volgende TP. We hebben nu ons rietje van 2 al verbruikt, en hebben nog 2 losse. Daar zal best nog wel een Beren-brusje uitkomen denk ik. Maar in de tussentijd gebruiken we ook geen AC, dus wie weet zijn we een van de gelukkige met een wondertje tussendoor....... Piri, was je snel zwanger de eerste keer? Misschien kan dat ook meehelpen in je keuze?
Ja, zie mijn onderschrift.....DAT hadden we niet verwacht...Dus ja, voor de volgende is het lastig inschatten....Begin je ruim van je ( gewenste bevallingsdatum)..mocht het weer zo lukken....Of gok je gewoon tot t een keer raak is.... Voor jullie ook spannend dus. al zou het dus waarschijnlijk middels de medische hulp zijn begrijp ik Hier blijft het spelen met vuur..( gezien het feit dat t vorige keer ook gelijk raak was)...