ik zou zelfs 1 stap terug doen. Tijdens het introduceren van de melk bij onze dochter, kreeg zij ook wat reactie; huilen en een keer de fles weer uit spugen. We moesten toen een stap terug doen en vervolgens over elke stap 2 dagen doen.
Lastig hoor, ik zou iig niet opbouwen, maar dezelfde hoeveelheid aanhouden... Kan best zijn dat ze moet wennen aan de hele eiwitten die er in normale melk zitten... Als de onrust blijft, dan stoppen, weer terug op de pepti en kijken of het dan over is? Misschien zit er ook een kiesje aan te komen?
Tandjes hebben we hier gelukkig allemaal gehad, op de laatste 4 kiezen na. Ze had gisteren een middagdutje gedaan wat ze niet meer gewend is, en ze bleef heel de avond om papa "huilen" die naar zn werk was, dat werkte natuurlijk ook niet mee. We hadden hem nog wel uitgezwaaid maar toch wou ze papa. Vanmorgen weer een mooie drol ( Fijn zeg, drollen ipv plakpoep! ) en een gezellig meisje nu. Ben dus benieuwd of 't een toevallige slechte avond was, of een reactie, we gaan 't vanavond zien! ( En met die mogelijk late reacties in de avond bedacht ik me toen ineens dat 't beter was geweest de melk juist in de AVOND fles te doen zodat de reactie na een aantal uur 's ochtends kwam, ipv in de OCHTEND fles met 's avonds drama... Maargoed, we hopen gewoon op geen reactie op de melk! )
Gisteren toch 100ml gedaan, vandaag 120. Gisteren had ze 's middags flinke winden maar er geen last van geloof ik ( Ze was met nichtje in speeltuin aan het spelen en die kwam terug en zei kijk maar even naar dr luier ) en gewoon een lekker rustige dag gehad. Vandaag dus 120 ml. Ze heeft wel 1 rode pukkel in dr gezicht, kan ook weer toeval zijn? We zijn iig nog nooit zo ver ( bijna een week, en bijna een volledige fles melk! Ik heb vanmorgen maar 1 schepje pepti erbij hoeven doen. )
Goed zeg!!! Als ze nu al zulke hoeveelheden verdraagt binnen korte tijd en alleen wat last heeft van windjes (wennen?) en 1 pukkel, hihi, dan zou je toch haast durven denken dat... Ik hoop het voor jullie!
Ja ik hoop het zo! We weten nu zowizo dat we bij andere mensen thuis dus geen verpakkingen meer hoeven te lezen, als ze al een week lang opbouwend koemelk kan verdragen, dan kan ze dus ook margarine met koemelk erin verdragen, een koekje met melkpoeder etc... Morgen krijgt ze dus een fles PURE koemelk, ik had 't niet durven dromen toen we vorige week begonnen. Vandaag heel de dag bij dr geweest en niets gemerkt qua windjes enzo. Echt geweldig! Ja en die pukkel; manlief heeft ook 1 pukkel, op zn neus. Zij op dr wang.
*Vreugde dansje!!!!!!! Vandaag 150ml PURE koemelk en nog geen (overduidelijke) reacties gehad afgelopen week!
Waar is de 'vindikleuk' knop? Super!!!! Geen gedoe meer, geen etiketten lezen, geen speciale boter of brood meer kopen, niet meer heel strikt opletten op een verjaardag, heerlijk... Geniet ervan!
Ja we zijn er zo blij mee!! Ookal zou binnen 2 weken reactie zijn en zou ze geen volledige fles/beker kunnen drinken, dan hebben we al zoveel winst uit dat ze dus wel gewoon op bezoek ALLES mag proberen! Nooit meer boter lezen bij anderen thuis, nooit meer een koekje uit dr handen graaien die ze op bezoek toegestopt gekregen heeft! Zo fijn! En; helemaal happy, ik heb net een pak volle melk en roomboter kunnen kopen, eindelijk pure producten voor mn kindje!
Super!!! Als er nu nog reactie komt dan is het een over gevoeligheid, geen echte allergie meer. Het is een stuk makkelijker om niet meer te hoeven op te letten. Hier hoeven we eindelijk na 3 jaar ook niet meer op melk te letten (wel nog op ei en noten) Zoon krijgt wel nog geen melk te drinken, omdat in november nog zwak positief uit de test kwam, maar wel gewoon producten waar melk in verwerkt is. Brood halen we wel nog bij de bakker omdat we dat brood gewoon lekkerder vinden, is van spelt gemaakt. Maar geen ramp meer als de bakker met vakantie is en wij te weinig brood hebben ingeslagen.
En? Gaat het nog steeds goed? Hier de provocatietest achter de rug. We weten nog niet in welke fles koemelk zat maar we denken bij de eerste test. Op die test heeft ze denken we toch wat gereageerd: ze werd wakker met slijm in haar keel, zat zat erg vol en de dag ervoor niks aan de hand. En ze heeft die middag erop flink overgegeven. We horen volgende week pas van de kinderarts welke uitslag het is. Als ze zoals ze zegt: de code gaat kraken.... Zouden we dan het advies krijgen om op te gaan bouwen mocht ze inderdaad de eerste testdag koemelk gekregen hebben en dat slijm is daar mogelijk een gevolg van? Mijn gevoel zegt eigenlijk geen koemelk nog en ik neig nu erg naar geitenmelk. Heb het al eerder dit jaar gevraagd in februari maar ze is nu ouder. Heb een proefzakje Nanny Care aangevraagd. De neocate hebben we nog genoeg die maken we gewoon op. Heb nog 12 blikken staan en ze vindt het lekker. Zelf heb ik een koemelkintollerantie en weet niet hoe dat zich kan ontwikkelen qua erfelijkheid.