Bedankt!!! Ken het ja maar ze wordt helemaal geirriteerd als ik aan haar zit dan... Ga ook naar babymassage. Moet van de ha toch meer water gaan geven, 150 water en dan 4schepjes. Ze poept wel, het is niet hard maar het kost haar gewoon heel veel moeite om het eruit te krijgen. Ook de scheten doen haar erg pijn... Gister had ik dr mee onder de douche genomen en daar knapte ze toen ook van op maar ja kan niet altijd onder de douche Vind het soms wel heel erg moeilijk hoor, voel me dan zo machteloos!!
Sillaah: jeetje, dat klinkt idd erg chaotisch zeg...en ik maar hopen dat het straks met bijvoeding beter wordt... kan dus ook nog lastiger worden... pfff...wel fijn dat ze nu eindelijk iets gaan doen om verder te kijken. Irritant dat de ka zo laks is! Siepie: wat naar dat je meisje zo'n last heeft van scheten en poepen... misschien een keertje vragen om lactulose? Hier had mijn zoontje dat ook, maar dat ging daarmee wel beter (al kan het ook van de nutramigen geweest zijn, want die twee kreeg hij tegelijk). Maria: bedankt voor de tip van het naast me op een kussen voeden. Dat ga ik zeker proberen. Ik ken ook de radeloosheid trouwens (uit je antwoord op Siepie) wel, en kan dan zo boos worden van zo'n ka die dan zoiets heeft van 'nou zo erg zal het toch wel niet zijn'...pfff... Hier gaat het poepen sinds de neocate ook niet meer, hij heeft nu alweer sinds vorige week woensdag niet meer gepoept... volgens de kinderarts kon het van de neocate zijn, sommige kindertjes gaan daar heel zuinig mee om zei ze. Ik vind het toch raar. Maar in ieder geval schreeuwt hij niet zoals hij deed toen hij verstopt zat door de allergie, en zijn buikje is zacht en ik kan er gewoon aan komen (dat was voorheen niet, als hij verstopt zat ging hij keihard huilen als je aan zijn buikje zat), dus ik hoop dat het dat is...
Ook lang zeg geen ontlasting! Maar wel fijn dat zijn buikje gewoon zacht is, dat is hier niet het geval. Zal als dit niet werkt met het water ook om die lactulose vragen, dank je!
Tessa:jee wat stom had jouw berichtje over het hoofd gezien... wauw klinkt alsof jullie meisje inderdaad net zo moeilijk doet met eten als de kleine man hier. Rot hoor. Hier zegt de arts dat ook steeds: nou ja, hij groeit, niet veel, maar hij groeit... dus hou vol...Laatst zei ze ook: echt, hij groeit er over heen en gaat beter eten, dus hou vol...nou ben benieuwd...als ik dit bij jullie zo lees hoeft dat helemaal niet....
Wat een rotdag vandaag. Alleen maar huilen/krijsen, heel veel windjes, zure oprispingen (en spugen) en echt NIET willen eten. Hij heeft nu pas 350cc op, en de laatste voeding om 22.30u is altijd een drama, dus dat wordt hem ook niet. Blah... Zo dat moest ik even kwijt. FF vraagje: heeft iemand van jullie gemerkt dat motillium niet lekker viel? Krijg hier het idee dat hij er kramp en winderigheid van krijgt, maar weet het niet zeker...
Wow, dat was snel antwoord...dank je wel! Hmmm... dat bedenk ik natuurlijk weer op vrijdagavond, wanneer ik niet meer kan overleggen met ka of we dan maar moeten kappen met de motillium...
Graag gedaan meid Heeft hij alleen motilium? Want dat is natuurlijk ook weer moeilijk krijgt hij weer meer last van de reflux Pfff moeilijk hoor. Ik herken het zo erg, wij dachten ook dat ons ventje kma had en hij heeft/ had verborgen reflux. Heeft ook nog op neocate gezeten. Hij heeft van onze nieuwe ka toen losec mups gekregen. En dat hielp erg goed moet ik zeggen. Misschien een optie voor jullie al heb je er nu niks aan Natuurlijk niet de beste keuze maar als je hem ff een zetpil geeft ( voor de laatste voeding) dat hij iig wat binnenkrijgt?
Ja, dat klinkt erg vergelijkbaar wat je beschrijft... ik weet ook niet meer of hij nou allergisch is, denk het wel (want op gewone voeding ging ook niet goed), maar volgens mij is de neocate een stap te ver. Reflux heeft hij zeker wel, hij spuugt regelmatig maagsap, en had daar ook echt last van, maar ka wilde eerst niks voorschrijven omdat hij geen slaapproblemen had. Uiteindelijk is mijn man boos geworden, en toen heeft ze dus toch iets voorgeschreven. Leek even iets beter te gaan (zoals iedere keer als we iets veranderen, lijkt altijd een paar dagen tot een week te werken), maar is nu dus echt weer hommeles. Hij krijgt naast motilium ook zantac, dus dat zou ook wel moeten helpen (maar heb niet de indruk dat het dat ook doet). Hij werd net wakker, wij dachten van de honger, maar na 80cc viel hij alleen nog maar steeds in slaap, meer kregen we er echt niet in. En hij wilde zelfs zijn antibiotica niet, en dat is echt raar, want die vindt hij normaal juist superlekker!! (ja ik weet hoe raar dat klinkt haha ). Nu toch maar idd zetpilletje gegeven (had de ka op een gegeven moment zelfs aangeraden), sla de voeding van 22.30u maar even over want uur later schiet zeker niet op, en doe dan wel even een nachtvoeding als hij weer wakker wordt (verwacht zo rond 1u). Wat grappig trouwens, onze mannetjes schelen maar een weekje!
Oh Mcm wat ontzettend balen! Hoe is het nu met jou en hem? Op een gegeven moment (nog geen dieetvoeding) ben ik idd ook maar 7 kleine flesjes gaan geven zodat hij aan zijn vocht kwam. Bah wat is het een nare situatie! Sterkte hoor, ik hoop dat vandaag iets beter is
Nou we hebben een nieuw diepte record...240cc op de hele dag. Vanmorgen spuugde hij door wat gehoest in een keer alles wat hij gedronken had eruit. Half uur later nog 60 gedronken. Verder nog een keer 80cc en nog een keer 100, en verder alles geweigerd. Hij is erg bleek, slaperig en hangerig als hij wel wakker is en heeft vandaag ook al twee keer hele dunne ontlasting gehad... net bij huisartsenpost geweest...hij heeft een of ander virus (aan de lymfeklieren te voelen), is niet uitgedroogd (gelukkig!) maar we moeten het goed in de gaten houden, en proberen meer vocht in hem te krijgen (je meent het... :S). En maandag weer de ka bellen, tenzij het morgen erger wordt, dan morgen meteen... :'( Ben d'r zo klaar mee...
Oh mcm wat een slecht nieuws! Hou vol hoor, er zal tzt echt verbetering komen, maar mss alleen met een sonde! Hoe ontzettend naar dat ook is. Onze Porkie is zijn leven begonnen met een sonde en dat vond ik verschrikkelijk, maar het heeft wél geholpen..... Heel veel sterkte, let goed op je kleintje (mss ors proberen voor de zekerheid?) en hou ons op de hoogte!
hoi mcm Ik reageer ook even op dit topic want dat vat wel samen wat onze zoontje hebben he.. Ik maak me ook zorgen dat mijn zoontje een sonde krijgt ivm het slechte eten. Afgelopen dagen wel rond de 700 bij 7 kg dus minimum erin. Wat ik me afvroeg en dat is misschien een tip in jouw situatie: wat na de sonde. Want ja, dan krijgt hij een sonde tot hij weer op gewicht is, maar dan? De oorzaak is niet opgelost en dan beginnen de problemen weer opnieuw tot hij weer genoeg is afgevallen voor een sonde? In elk geval heel veel sterkte. gaat hij ook naar een opvang ? Moet zeggen dat me dat hier wel even lucht geeft. 1 dag naar kdv en 1 dag naar oma. kan ik net genoeg opladen op mijn werk om de strijd weer aan te kunnen thuis
Mcm wat afschuwelijk!! Ik snap niet dat ze hem niet hebben daar gehouden hoe moeilijk dat ook is. Maar voor je eigen rust en gevoel Afschuwelijk meid pffff
Hoi dames, niet veel verschil vandaag - niet beter en niet slechter. Wel een enorme huilbui na zijn flessen, zo ongeveer de hele dag de hik, af en toe kokhalzen en zuur spugen. Arm arm jongetje... Gelukkig maar 1 keer ontlasting, dus vooralsnog geen diarree. Vandaag hebben we af en toe ook 50cc water met een klein beetje suiker aangeboden, en dat heeft hij wel gedronken, dus we zitten nu op ongeveer 340cc (beter dan gisteren dus, maar natuurlijk veeeeeel te weinig). Morgenochtend meteen ka bellen... Siepie: wat rot van de motilium, maar je kan er gewoon mee stoppen vertelde de ha die we gisteren op de ha-post zagen want het effect is niet eens bewezen. Dus als het effect erger is dan de kwaal zou ik er niet mee doorgaan hoor! Supersam: ja, daar zit ik dus ook steeds mee in mijn hoofd...dan krijgt hij een sonde, en dan? Hij vindt eten op het moment gewoon echt verschrikkelijk, en dat lost een sonde echt niet op natuurlijk. Dus dat wordt wel ook een vraag voor de ka, en ik laat je weten wat het antwoord is
hoi mcm ja water met suiker, dan krijgt hij in elk geval vocht binnen. Na onze eerste ziekenhuisopname hebben ze ons ook ors meegegeven. voor als hij echt niet meer wilde eten zodat hij niet uitdroogt. Ik heb het nog niet gegeven, is ook alleen water met suiker en zout en schijnt heel vies te smaken. Ja, dan droogt hij niet uit maar krijgt hij ook geen voedingsstoffen binnen die in de melk zitten. Dus een oplossing is het ook niet. Heb zo;n gevoel dat ze alleen maar aan symptoombestrijding doen, de oorzaak wordt niet aangepakt waardoor je bezig blijft. Hier is de nexium ophoging wel goed bevallen. misschien kan hij ook een ophoging van medicatie krijgen? Hier wordt nl nog steeds heel slecht gegeten maar en schreeuwt echt veel minder van de pijn van het zuur. Huilt nu gewoon omdat hij buikpijn heeft maarja, is toch beter te handelen voor ons als je de fles geeft. net weer de fles gehad, 1,5 uur erover gedaan. Je moet toch iets want na die 1,5 uur heeft hij wel een acceptabel aantal ml binnen terwijl hij het eerste uur niet verder kwam dan 50 ml. Je hebt ook medicatie die een laagje over de slokdarm legt: gaviscon en losec. zijn er vast nog meer. Helpt misschien ook al iets, want slikken zal gewoon hartstikke pijn doen.
@mcm78, mijn dochter spuugt niet van de reflux daarom duurde het ook 1,5 week voordat ze erachter kwamen dat dat het was. Ze had dalingen in haar hartslag en saturatie. Ik kan dus niet zomaar stoppen met de medicijnen want heeft ze dan die dalingen niet weer??? Vind het sowieso al eng die dalingen etc.
Siepie: Als je denkt dat dit wel helpt met de reflux moet je het zeker blijven gebruiken hoor!! Is motilium het enige dat ze heeft? Want het enige dat motilium moet doen is zorgen dat de maag sneller leeg raakt, en zelfs dat doet het dus niet altijd, zo begreep ik van de ha gisteren. Wij zijn er ook alleen maar mee gestopt omdat we ook zantac hadden. Krijgt ze ook nog andere dingen voor de reflux dan, zoals zantac of nexium? Zou als ik jou was morgen even bellen met de ka anders. Die kan vast de afweging beter maken, wat verstandig is: doorgaan met motilium en krampen, of stoppen. Sterkte!!
Sorry, bedoelde niet verkeerd advies te geven... je moet natuurlijk doen wat de ka zegt, en idd dalingen in hartslag enzo moet je zeker niet hebben! Dus zou echt even bellen om te overleggen!