hoi mcm en anderen ik weet niet wat het drinktempo van je kindje is maar misschien heb je hier iets aan. die van ons drinkt 100 ml in 8 minuten en stopt dan. dan gaan we verschonen etc en drinkt dan 20 minuten later nog eens 30 ml ongeveer. dan weigert hij weer pertinent. Met een beetje geluk kwam hij dus op 5 keer 130 en dat is net geen 700ml per dag van de 1000 die hij moet drinken. Nu hebben we ontdekt dat hij ongeveer 1 uur nadat hij begonnen is wel weer honger heeft en dan dus nog goed eet. Net was ik er helemaal klaar mee en had ik hem te spelen gelegd. hij was begonnen met eten om 10 uur en om 11.45 was ik gestopt (bij 130 ml). Om 11.10 begon hij opeens te roepen. Flesje stond nog op tafel en geprobeerd: en ja meneer dronk de overige 70 in 2 minuten op. als er meer in had gezeten had hij nog meer gedronken. Ik weet dat overal staat dat je 20 minuten over de fles moet doen en je na 1 uur de voeding weg moet gooien, maar als je zo wanhopig bent als refluxmama's dan ben je blij met elke ml! Dus ik ga dit nu steeds proberen. gewoon spelen laten en kijken of hij zich weer meldt en flesje bewaren.
Hoi dames! Supersam: wat een fijne ontdekking!! Ik hoop dat dat vaker werkt voor jullie, zou wel heel fijn zijn!!! Siepie: hoe is het met je dochtertje? Nogmaals sorry van mijn (te) snelle reactie gisteren. Moet natuurlijk helemaal geen medisch advies geven, ben ik niet voor opgeleid, ging alleen even uit van het advies dat de ha ons had gegeven, maar ja dat was natuurlijk in ons geval en niet in dat van jullie. Sorry dus nogmaals!! Hier: vandaag bij ka op spoedspreekuur geweest. Mijn zoontje was sinds 6 mei 1cm in de lengte, 0.5cm in schedelomvang gegroeid, maar helemaal niets aangekomen. Ofwel: hij teert inderdaad op zichzelf in. Volgens de ka heeft hij waarschijnlijk toch een buikgriepje (hij heeft nu toch echt diarree), en ze heeft dus ORS aangeraden. Net aan hem gegeven en het ging erin als limonade, en hij werd zelfs boos toen het op was. Ben blij te weten dat drinken op zich hem dus niet tegen staat. Dus wat voeding gemaakt, maar dat werd natuurlijk weer geweigerd, blijkbaar vindt hij het echt vies :S. Pas een uur later dronk hij toch 90cc. Verder heeft ze nu losec voorgeschreven voor het maagzuur (en dat had de apotheek natuurlijk weer niet op voorraad...grrrr...wilden ze me tabletjes die heel doorgeslikt moesten worden meegeven, of ik dat dan niet achterop zijn tong kon leggen...grrr). Voor wat betreft het niet eten heeft ze voor morgen een afspraak gemaakt bij zijn eigen kinderarts, zodat we kunnen overleggen wat we gaan doen om het beter te maken. En de afspraak voor vrijdag blijft ook staan omdat ze hem even strak in de gaten willen houden. Deze dokter zei wel dat als hij vrijdag nou nog niks is aangekomen dat hij dan waarschijnlijk wel moet worden opgenomen...ik hoop heeeeeeeeeel erg dat dat niet nodig gaat zijn!!!
Jeetje mcm wat een verhaal weer!!! Snap je reactie hoor, je bedoelt het goed en is uit eigen ervaring Ze krijgt 4x motilium, 2x zantac, 1x lactulose. Dit moet ik nog even blijven doen. Vanmorgen naar de ha geweest en die heeft ons nu toch weer naar de ka gestuurd. De assistente heeft een afspraak voor ons gemaakt, hebben dan een andere arts, hopelijk is dat in ons voordeel en wordt er echt naar ons geluisterd!!!!!!!! Heel veel succes en ik hoop dat je kleine aangekomen is!
Hoi Mcm Jeetje heftig weer he.. Hou je het nog een beetje vol? De huilbuien komen mij bekend voor. af en toe gewoon heel even een momentje voor jezelf nemen wanneer dat mogelijk is. Ik ga douchen als hij moet eten en mijn man geeft de fles. Hoor ik het huilen minder.. Losec legt ook een laagje om de slokdarm dus dan heb je sneller resultaat dan wanneer je medicatie hebt die dat niet doen en alleen het maagzuur minder zuur maken. Hopelijk helpt dat. Ik ben vandaag ook weer bij de ka geweest, 1e controle na ziekenhuisopname. gelukkig was hij wel bijgekomen en gegroeid. Ookal vinden ze dat erg vreemd met de hoeveelheid voeding die hij drinkt Zij zei ook dat hij nu 2 weken nexium krijgt en je dan niet kunt verwachten dat de slokdarm geheeld is dus dat dat nog pijn blijft doen. maar omschakelen is nu nog te vroeg en de nexium helpt ook echt wel. Maar zij zei ook dat neocate echt de allervieste voeding is omdat die zeg maar de hoogste stap is in kma. Als hij zo weinig blijft drinken willen ze proberen om een stapje terug te doen naar nutramigen. misschien dat hij dat lekkerder vindt. vraag is hoe ernstig de kma is, tov het niet drinken. zij had het er ook over om hem streng in de gaten te houden en zodra hij stopt met bijkomen hij een sonde gaat krijgen omdat hij nu onder de officiele grens drinkt. hopen dat het niet zover komt. hij heeft nu ook macrogolen erbij gekregen zodat hij makkelijker kan poepen want hij bleef buikpijn houden en perste zich de hele dag een ongeluk. afwachten of dat gaat helpen of dat hij dan weer krampen en buikpijn krijgt. ik hoop dat bij jou zoontje de sonde ook voorkomen kan worden. is zo frustrerend he. soms denk ik echt: drink nou GVD die fles op, zo moeilijk is het niet.. maarja heeft hij ook niets aan he..
mcm Losec tabletjes kun je oplossen in de melk ( evt eerst in het warme water) Ik hoop dat het straks beter gaat met de losec! Hier ging het toen ineens beter. Wat heeft ze gezegd over de neocate? Vond ze dat hij genoeg erop reageerde. Wilde trouwens nog zeggen neocate kan niet te sterk voor hem zijn er zit eigenlijk niks meer in waar hij nog op kan reageren. Moeilijk allemaal heh
Supersam: ha wat fijn dat hij was aangekomen ondanks het weinige eten! Hopelijk blijft de nexium het beter maken, en went hij aan de neocate, of anders de nutramigen. Die stinkt trouwens zoals Ons Wondertje ook zegt trouwens nog erger dan de neocate, dus ben benieuwd of hij dat lekkerder vindt! Ons Wondertje: ja, stomme apotheek, ze hadden dus niet goed gekeken, want je kan losec dus wel inderdaad oplossen (terwijl ze gisteren zeiden dat het heel ingeslikt MOEST worden... zucht. Ben nu nog aan het wachten op het drankje, het moet vanmiddag binnen komen zeiden ze. Was vandaag weer bij de ka, en die keek me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen, volgens haar kan losec namelijk helemaal niet in drankvorm worden gemaakt, dus ik ben benieuwd wat ik nu meekrijg. Ik moet het in ieder geval naar de afspraak vrijdag meenemen, want ze zei dat als het blijkt wel te kunnen, dat het dan wel echt een oplossing is. Dus ben echt heeeeeel benieuwd. Siepie: ik hoop dat de andere ka echt naar je luistert, dat helpt zo!! Succes! Wanneer heb je de afspraak? Hier: vanmorgen dus naar de eigen kinderarts om te overleggen over de voeding. Hij was 30 gram aangekomen ten opzichte van gisteren, maar dat is waarschijnlijk van de ORS. Daar moeten we mee doorgaan zo lang hij diarree heeft. Voor wat betreft de voeding wil ze nu proberen of hij eigenlijk wel koemelkallergie heeft. Ze vond namelijk dat er eigenlijk veel te weinig verbetering was vanaf het begin van de nutramigen en de neocate, en vraagt zich dus af of hij uberhaupt wel allergisch is of dat hij door zijn ontstekingen (urineweg infecties), alle antibiotica etc. gewoon enorm last had van zijn buik en door de reflux van het niezen, hoesten, grijs worden etc. We moeten dus vanmiddag een theelepeltje gewone voeding geven, en dan kijken of hij reageert, zo niet dan een klein flesje proberen, en als dat goed gaat overschakelen en kijken of hij gewone melk wel goed gaat drinken. Ben er best een beetje zenuwachtig voor. De Losec is nog steeds niet binnen bij de apotheek trouwens, schiet echt niet op dus... :S
Nou, de theelepeltjes Friso HA gingen goed - geen enkele reactie - dus hebben hem nu ook een flesje gegeven...en hij was toch tevreden...heb hem in geen tijden zo gezien met zijn voeding... nu nog afwachten of de verstopping, buikpijn, kramp, etc. niet terugkomt. Ik hoop heeeeeeel hard van niet!!! We hebben ook het losec drankje, maar dat wordt nog een hele toer om dat in hem te krijgen; hij stikte er net liever in dan dat hij het inslikte. We hebben het toen met wat ORS gemengd, maar toen wilde hij die ORS weer niet meer...zucht. Als hij nu zijn flesjes goed leeg gaat drinken, moeten we het daar anders maar door doen...
Hoe heb je geprobeerd de medicijnen te geven? Wij geven alles via het speentje van de fles en dat gaat zo naar binnen! Ik moet morgen naar de ka. Ben er zenuwachtig voor. Wij denken dat het van de medicijnen komt dat ze zo gilt (motilium). Is daar dan echt niks anders voor?? Ben bang om maar weer afgescheept te worden
Goedemorgen dames. Ik heb intussen ook de nodige 'ervaring' met reflux en haak even in. @ Supersam: onze dochter is opgenomen geweest en kreeg Nexium en Motilium. De artsen zeiden allemaal dat Nexium 5 dagen inwerktijd heeft en je daarna wel degelijk verschil zou moeten zien! @ Siepie: je hoort inderdaad wel vaak dat Motilium voor behoorlijke buikpijn kan zorgen. Onze KA adviseerde dan ook om zo snel mogelijk te stoppen nadat de Nexium was ingewerkt.
Hoi Siepie! dank voor de tip van het speentje. Wij geven eigenlijk altijd alles met een spuitje, en tot nu toe ging dat prima, maar bij de losec dus niet. Gisteren geprobeerd in speentje, en in zijn slaap, en helaas werkte het niet. Hij werd met een schok wakker zodra hij proefde dat het de losec was, en spuugde alles gewoon weer uit. Ook mengen met melk (en ORS) werkte niet, hij weigert het gewoon. Heb het even geprobeerd en het is ook echt wel heeeeeeel erg vies. Morgen maar even overleggen met de ka. En jij dus vandaag ka? Succes!! Ik hoop dat ze goed naar je luisteren Leoschepje: wat rot dat je dochtertje moest worden opgenomen!! Gaat het nu met de medicijnen wel goed? Supersam: gaat het goed bij jullie? Hier: De gewone voeding gaat tot nu toe prima, gelukkig. Ook de reflux lijkt ineens minder... :S Hij drinkt nu iets meer (al is het nog niet geweldig) en heeft alleen nog steeds buikgriep, dus nog veel diarree (maar dat is al van voor dat we weer begonnen waren met de gewone melk, dus kan volgens mij geen teken van kma zijn, of wel?), iemand enig idee hoe lang een buikvirus mag duren? Het is nu al sinds zaterdag eigenlijk, en sinds maandag echt 5-6 luiers per dag... Ga het vrijdag maar even vragen, want lijkt me toch dat het niet al te lang mag duren?
@ mcm78: ik vind het vanaf zaterdag wel lang duren eigenlijk... Zoveel poepen zal ook niet gunstig zijn voor zijn gewicht. Hoe oud is jouw kindje eigenlijk? De opname van onze dochter was verschrikkelijk, klinkt vreemd, maar we zijn achteraf wel blij dat we die stap hebben genomen. We werden voor ons gevoel gewoon niet serieus genomen en zagen onze dochter pijn lijden. Dat gevoel werd voor ons ondraaglijk. Door de Enfamil AR voeding konden wij ook vrijwel meteen stoppen met medicatie!
@leoschepje: ons zoontje is 4 en een halve maand nu. Ja, het duurt idd wel lang, en ik ben ook wel bang dat dit niet gunstig gaat zijn voor zijn gewicht...
@ mcm78: wellicht een overbodige vraag, maar hebben jullie vaste voeding al besproken? Ik weet dat dit ivm kma pas vanaf 6 maanden mag, maar wij merken dat de reflux veeeel minder is sinds ze vaste voeding krijgt! Ze geniet er ook enorm van en eet al best veel...
Hier is het spugen juist veel meer geworden sinds de vaste voeding... Mijn zoontje is ook een slechte drinker. Krijgt ook omeprazol (losec) vanwege reflux en pepti vanwege mogelijke KMA (net de provocatietest gehad, uitslag volgt over 3 weken). Hij heeft periodes zo'n 600cc gedronken, ook toen hij ouder was dan jouw zoontje. Hij groeit inderdaad niet erg hard, zijn lijn buigt ook af, maar ik maak me daar geen zorgen over. Hij is denk ik ook gewoon erg slank. Mijn zoontje is vanaf een maand of 5 wel periodes gaan bunkeren. Althans, bunkeren voor zijn doen, dwz dat hij dan een langere tijd 800cc dronk. Die periodes hebben ervoor gezorgd dat hij dan voldoende inhaalde om redelijk te groeien. Welke dosering losec krijgt hij? Bij mijn zoontje hebben ze het moeten ophogen naar 2 keer 10mg en dat hielp wel. Hoe wij het trouwens geven: we doen het met water op een lepeltje en gieten het er heel snel in 1 snelle beweging bij hem naar binnen.
Hoi meiden, Nou deze ka heeft wel geluisterd en heeft gedaan wat we 'wilden'..... Hier is ons meisje weer opgenomen in het ziekenhuis. Ze gaan de motilium stoppen en daarom ligt ze aan de monitor. Ook gaan ze haar observeren qua huilen / gedrag / onrust. Ben erg benieuwd! Hoop zo dat er iets uitkomt waar we dan wat mee kunnen! Moeten nu een 'huil observatie lijst' bijhouden en dan zo op papier huilt ze toch wel erg veel... Gelukkig mag ik bij dr blijven, ze moet sowieso tm maandag hier blijven. De zantac wordt verhoogd en de lactulose gaat eraf want daar kan ze meer last van winderigheid van krijgen en wordt vervangen door wat anders, weet de naam even niet. Wij deden de zantac eerst ook vermengen met de voeding, ook in het speentje. Dan goten we het speentje van de fles vol, lieten haar dan drinken en spoten dan de zantac erin. Ging moeiteloos naar binnen. Nu neemt ze het ook zonder voeding. Groetjes
We zijn maandag begonnen met extra macrogolum ivm zijn buikpijn de hele dag omdat hij niet kon poepen. Vreemde is dat hij die maandag, dinsdag en woensdag opeens 800 ml ging drinken. maar hij kreeg 2 keer 6 ml en ook 4 keer per dag een diarree luier. Hier had hij geen last van in de vorm van krampjes maar ik vond het erg veel en de ka had gezegd dat we met de dosering konden spelen. Dus vanaf gisteren 2 keer 4 ml gegeven. Ging gister beter: had 1 keer gepoept en 1 keer bij tempen echt water. Vandaag nog niet gepoept en dus ook weer slechter gegeten. Hij stopt gewoon na 40 ml! Na anderhalf uur proberen en aanbieden heeft hij 150 per fles binnen gekregen van de 200 die hij moet drinken. baal weer enorm, dacht dat het weer beter ging en niet dus.. ze zeggen wel steeds dat reflux bij een jaar over gaat maar nog 7 maanden deze ellende :x veel sterkte voor alle andere reflux/kma mama's
Siepie: jeetje meid wat heftig dat je meisje weer moest worden opgenomen. Wel erg fijn dat je erbij mag blijven. Lijkt me ook wel prettig dat ze haar nu heel goed observeren, hopelijk vinden ze dan nog wat uit. Laat je weten wat ze gaan doen? Ben wel benieuwd, en hoop dat het snel tot verbetering leidt! Gaat het met jullie trouwens wel? Al dit gedoe met zo'n jong babytje (wij zjin net als jullie al heel vroeg begonnen - gek genoeg hebben we hem in eerste instantie door verkeerd advies van de kraamzorg en vk overvoerd en is hij met 10 dagen daardoor al in het zh beland) is erg vermoeiend - soms vraag je je wel eens af wanneer het nou gewoon 'gewoon' (en leuk) wordt...dat heb ik tenminste...niet dat ik niet heel veel van mijn zoontje hou, en we niet ook onwijs leuke momenten hebben, maar ik zou zo graag gewoon zonder dokters en stress zijn... Supersam: k*t is dat he, dat het lijkt of iets werkt, en dan na een paar dagen toch weer niet... hebben wij hier ook altijd. En vreemd he, dat ze niet willen eten als ze niet poepen, misschien dat er dan toch te veel druk op de maag komt waardoor ze meer reflux hebben of zo? Yukl: wat rot dat het spugen bij jullie juist erger werd bij vaste voeding. Kan dat met de allergie te maken hebben? Ik hoop dat we hier ook bunker periodes krijgen nu, want hier drinkt hij al vanaf week 7 eigenlijk niet meer dan zo'n 600ml en een hele tijd zelfs maar 500ml, en hij is nu bijna 20 weken... Ik zou me ook niet zo heel erg zorgen gemaakt hebben (hij groeide tenslotte wel nog), maar de dokters begonnen dat wel te doen, en daar word ik dan best wel weer zenuwachtig van... bovendien kan je inmiddels echt zijn ribben tellen, en zit hij helemaal los in zijn vel op zijn buik... Maar ja, dat komt door een week diarree...Hij krijgt 10mg losec, maar in een drankje, want dat vond de apotheek beter dan pillen. Tenminste dat is de bedoeling, alleen we krijgen het er dus echt niet in want hij vindt dat drankje zo vies dat hij er liever in stikt dan het doorslikt... Ga het eens op een lepeltje proberen, misschien dat dat werkt... Leoschepje: ik heb gisteren vaste voeding besproken, en als de gewone melk goed blijft gaan, dan mogen we zodra hij geen diarree meer heeft beginnen! De ka zei dat het prima was, hoe meer hij binnen krijgt, hoe beter, dus we mogen het gewoon gaan proberen. Wel maar een soort per week, om goed te kunnen kijken naar de reactie. Hier: met de gewone voeding gaat het nog steeds goed. Geen reactie, niet in zijn buik (tenminste, als de diarree idd van de buikgriep is) en niks op zijn huid. Gisteren waren we weer even bij de ka, en volgens haar is het onwaarschijnlijk dat hij nog een reactie zal krijgen... buik gebeurt meestal binnen een dag, huid binnen een paar dagen. Verder vond ze dat we het goed deden met het voorkomen van uitdroging, en dat hij nog erg levendig was (meneer lag zich natuurlijk weer enorm aan te stellen met omdraaien en actief doen haha). Hij ziet nu ook iets minder bleek, en had gisteren maar 4 i.p.v. 6 diarree luiers, dus we gaan de goeie kant op. Ze zei dat een buikvirus bij dit soort kleine kindjes wel 10 dagen kan duren, dus dat we ons nog geen zorgen hoefden te maken. Mochten we toch bezorgd over hem raken tijdens het weekend (als hij dreigt uit te drogen, koorts krijgt of bloed bij de ontlasting) moeten we meteen de spoedarts bellen. En: gisteren heeft hij 750ml gedronken!!! Dat is voor het eerst sinds hij 2 maanden was!!! Hij vindt deze voeding veel lekkerder, dat is echt heel duidelijk. Hij heeft sinds we daarmee begonnen zijn ook veel minder last van reflux (en de losec krijgt hij dus gewoon niet binnen), heel apart. Maar ja, dat kan dus ook komen omdat hij diarree heeft... misschien dat als dat weer gewoon wordt hij wel weer last krijgt. We moeten het van de ka even aanzien zonder medicijnen (als hij zonder blijkt te kunnen des te beter), mocht het toch weer erg worden krijgen we een nieuw recept voor de pillen, die we dan moeten oplossen in water. Nou, dat was weer een heel verhaal zo op de vroege morgen (hij was er vroeg bij vanmorgen... en dronk 150ml in een keer ), ga even ontbijten en moet dan sporten... Fijne dag allemaal!!
ja vraag me ook af wanneer het leuk en normaal wordt haha! ze doet het al wel beter, ze slaapt nu iig, ingebakerd met pacco doek.