kma, reflux, en heel weinig drinken (neocate): hellup!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mcm78, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Die van ons heeft gisteren zijn 3e vaccinatie gekregen en waarempel: de klachten waren weer als vanouds! Ipv weigeren van de fles weer constant huilen en paar slokjes drinken. Na een uur dan wel weer behoorlijk gedronken maar toch. een uur met een krijsend kind en daar de fles in moeten duwen is frustrerend, maar ik zie tegelijkertijd dat hij honger heeft.
    Mijn man was er al van overtuigd dat de klachten waren begonnen na de eerste vaccinatie, maar ik dacht dat het toeval was. Maar nu begin te te twijfelen. Hij heeft duidelijk bewezen reflux en een beschadigde slokdarm en daarbij vermoede kma. dat kan toch niet van de vaccinatie als bijwerkingen ontstaan? Of zijn er meer kindjes waarbij het rond die tijd is begonnen?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @supersam, kleine heeft vandaag 1e prikken gehad en vertoond ook weer hetzelfde gedrag qua krijsen!
    Slaapt gelukkig wel (wel ingebakerd wat eigenlijk niet mag maar heb alles uitgetrokken etc)

Kleine is weer thuis uit het zh, gister mochten we naar huis.
    Donderdag gestopt met de motilium, aan de monitor, ze kreeg dalingen in hartslag en saturatie..
    Dus niet voor niks aan de monitor!!!
    Zondag avond mocht de monitor gelukkig uit, ze deed het erg goed!
    Ze wilden evt nog een beleid in van huilbaby/onrustige baby maar dit was gelukkig niet nodig.
    Motilium eraf --> minder last van krampen en winden laten!!!
    Zantac omhoog --> was veel te laag mbt haar gewicht (volgens een andere ka was dat niet zo tijdens een eerdere controle)
    Lactulose vervangen door Importal voor de ontlasting. Van Lactulose kunnen ze nog meer krampen krijgen en last van lucht.
    Dus waar het nu aan gelegen heeft???
    Maar mocht er gelukkig zelf continue bij zijn.
    Hoop dat het vanaf nu beter mag blijven gaan, ze is nu 8 weken dus het mag ook wel.

Vandaag naar het cb geweest en die vinden dat zij te weinig voeding krijgt maar ze zit qua gewicht boven het lijntje dus het zal wel.
    ka heeft gister berekend wat ze mag, vind het dan zo irritant dat cb weer wat anders zegt.
    Ze krijgt nu 150 water 5 nutramigen 1 nutriton en dan terug gieten naar 145 cc en dat 5 keer op een dag.
    Ze weegt 4870 gram.

Hoe is het met jullie?

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Siepie: wat fijn dat ze naar huis mocht, en dat het beter gaat. Zou me gewoon houden aan wat de ka zegt hoor, heb hier ook wel eens slechte tips van het cb gekregen.

Supersam: dat gevoel heb ik ook wel eens gehad. Kan natuurlijk dat een kindje zich niet zo lekker voelt van de prikjes, maar of het nu echt aan de prikken ligt dat ze dan niet willen eten... echt heel raar. Wij moeten maandag weer (we lopen inmiddels een maand achter door al het ziek zijn), zie er wel een beetje tegenop...

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vervelend soms he dat cb, ze kunnen je wel echt onzeker maken vind ik..
    Succes!

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier ook zoveel verkeerde en onwetende adviezen van het cb gehad. Ze weten er gewoon te weinig van af als er echt iets aan de hand is met een kindje. Van mij mogen ze nog wegen en meten en de rest regel ik wel zelf of de ka.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het is ook geen verplichting om naar het cb te gaan, je kan ook alleen voor het inenten gaan als je dit al doet.
    Maar ja ben toch wel benieuwd naar gewicht en lengte ;)

Deel Deze Pagina