KMA, reflux en nu reageren op Nutriton... Wie weet raad?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door butt3rfly, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Onze zoon is nu ruim 10 weken oud. Sinds 4 weken is hij over op Nutramigen ivm koemelkallergie en zijn we op advies van de ha voeding in gaan dikken met nutriton ivm reflux. Klachten van koemelkallergie zijn verdwenen, maar nu heeft onze zoon sinds 1,5 week enorm last van krampen en diarree, hij laat ook scheten als een volwassen vent en hij ontwikkelt opnieuw (ook toen hij reageerde op koemelk) eczeem. Gisteren heb ik Nutriton weggelaten, waarna zijn klachten nagenoeg verdwenen, maar nu ligt hij dus steeds weer te krijsen door de reflux! Op internet kom ik heel veel soortgelijke ervaringen tegen met Nutriton, waarna 'ze' daarmee stoppen en dat is dat. Maar ja, de voeding van onze zoon moet blijkbaar nog steeds ingedikt worden. Nu ben ik vandaag wel weer kleine beetjes nutriton gaan toevoegen om te kijken of we niet ergens op een middenweg uitkomen zonder klachten van de nutriton, maar ook zonder reflux. Maar die lijkt er dus niet te zijn... Onze zoon zit nu zelfs op het punt dat hij last heeft van zowel reflux als overgevoeligheid voor nutriton....

Nu mijn vragen ;):
    Is er iets anders om in plaats van nutriton te geven? Of heeft iemand een andere tip?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ja dat kan. hier kan ze ook niet tegen nutriton. ik dik nu in met gelilact en dat gaat veel beter

veel succes

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

krijgt hij medicatie tegen de reflux? Hier nexium en dat werkt super. maakt wat omhoog komt minder zuur waardoor het dus minder brandt. Maar het spugen blijft wel evenveel.

als hij geen nexium gebruikt of andere medicatie die het maagzuur minder zuur maken bestaat er voeding: enfamil AR. Deze is te bestellen via apotheek (en sorgente en dan wordt het vergoed door zorgverzekering als het voorgeschreven wordt). Hier zit geen johannesbroodpitmeel in. Het wordt pas dik in de maag (door een reactie met het maagzuur) waardoor het minder snel weer omhoog kan komen.Hopelijk heb je hier iets aan.Groetjes

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    @Jente: waar koop jij die Gelilact? Dat is toch alleen in Belgiƫ verkrijgbaar? Ik ben er zelf een beetje huiverig voor, omdat het hier in NL niet verkocht wordt....

@Supersam: Die enfamil kunnen we niet geven, want die is volgens mij niet tegen koemelkallergie? Onze zoon krijgt (nog) geen medicatie voor reflux. Ik kan pas vrijdag bij de ha terecht, maar ga het inderdaad maar wel even bespreken.

Nutriton is geen zuiver johannesbroodpitmeel, maar er zitten nog een aantal andere stoffen in. Nutriton is maar voor 30% johannesbroodpitmeel! Nu ben ik net begonnen met zuivere johannesbroodpitmeel (pff wat een woord). Wel weer uitzoeken hoeveel in de fles moet, maar hopelijk hebben we snel ons oude mannetje weer terug!

Deel Deze Pagina