Mijn dochtertje is nu 2 maanden. Na 4 dagen borstvoeding kreeg ze Nutrilon Standaart. Maar omdat ze heel erg last had van buikkrampjes zijn we overgestapt op Nutrilon Omneo. Dit ging goed. Maar sinds 2 a 3 weken spuugt ze heel veel. Ik had op internet rondgekeken voor oplossingen en las goede ervaringen over Friso Comfort. Dus sinds een week krijgt ze Friso Comfort. Gelukkig is het spugen nu over, maar nu heeft ze last van harde ontlasting, zo zielig!! Wat is jullie ervaring met Friso Comfort??
Hier zeer goede ervaringen met Friso Comfort. Maar het kan idd dat je baby dan moeilijker poept want in Comfort zit meer JBPM dan in Omneo. Bereid je het op de juiste manier (met gekookt water)?
Ja zo bereid ik het idd. Gisteravond had ze hele erge last met ontlasting, vanmorgen was dr ontlasting al wat normaler en ging het goed. Dus hopelijk blijft het nu beter gaan en begint haar lichaam eraan te wennen.. Van het spugen hebbenw e gelukkig geen last meer!
Hier ook hele goede ervaringen met Friso comfort. Hier doe ik 3 keer per dag een paar druppels olijfolie in de fles ivm moeizame ontlasting. Ook doe ik altijd zo'n 10 ml extra water in de fles. Dit werkt redelijk goed. Ik ben trouwens al snel nadat het spugen en de krampen over waren gestart met het mengen van Comfort met Standaard. Eerst 1 schepje per fles, na een week 2 schepjes...enz. Nu (na bijna 10 weken, wel met medicijnen tegen reflux) gebruik ik alleen nog maar Friso Standaard en gaat het erg goed.
Hoe doe je dat mengen? Loop je niet tegen probleem aan met de bereiding van de fles? Ik had rond de 10 maanden gebeld met Friso omdat ik wilde overstappen van comfort op standaard, en wilde mengen. Maar ze vertelden mij dat je comfort MOET aanmaken met gekookt water en standaard NIET MAG aanmaken met gekookt water. Dan lijkt het me heel lastig..