Hallo, Mijn zoon van 1,5 kijkt sinds paar maanden ineens enorm scheel!! Mijn zijn rechter oog helemaal naar binnen. Eerst dacht ik dat het wel mee viel en dat het wat minder werd. Tot dat er mensen ging zeggen dat het toch wel heel erg was. (waarschijnlijk raakte ik er aangewend) Ik heb een afspraak gemaakt met de dokter gisteren en moet nu naar de orthopiste die speciaal is voor scheel kijken. Kan pas over paar weken tercht!! Nu stonden er wat moeilijk woorden op het formulier dat ik niet echt kan omcijferen,maar onder andere ook dat het licht niet midden in het pupil valt. Zou hij nu niks zien met dat oog? of is er een spiertje geknapt in dat oog?of mischien wel een lui oog( heb ik ook vroeger gehad maar ik keek totaal niet scheel!!) Maak me toch stiekem wel een beetje zorgen NU helemaal iedereen het juist erg opvalt en de dokter ook niet zo positief was ook al werkte hij niet helemaal mee. dus moeilijk was het voor haar om te zeggen wat het was. Wie heeft die ook gehad met jullie kids of weet miss wat het zou kunnen zijn. Alvast bedankt. Groetjes mij..
Mijn zus heeft dit vroeger gehad, en die is hieraan geopereerd. Spiertje is een knoopje ingelegd. Je ziet heeeeel soms nog lichtelijk wat afwijken als ze heel moe is, maar niets storends of groots. Gingen ze oa testen dmv druppels in haar pupil ed. Het fijne kan ik je er niet over vertellen want ik ben na haar gekomen, en heb het enkeld van verhalen van mijn moeder. Maar ze was toen 2 en keek letterlijk met haar linkeroog in der rechterbroekzak.
Hier kijkt onze jongste scheel met beide ogen. Soms staan ze recht dan niet. In het begin dachtten ze eerst ook een lui oog maar dat is bij ons niet het geval. Ook bij hem gaat het licht niet door midden. Enige dat ik nu weet is dat onze jongste nooit diepte kan zien. Hij krijgt voor zijn 4e nog een operatie. Enige 'geluk' op dit moment is dat hij geen bril hoeft omdat hij volgens de onderzoeken goed kan zien. Eind Juli krijgt hij een groter onderzoek dan word echt alles pas duidelijk voor ons. Ik zou zeggen wacht de onderzoeken af en dan hoor je hoe of wat Komt uiteindelijk allemaal goed succes ermee
Ik keek vroeger ook enorm scheel. Werd geweten aan een lui oog. Heb mijn hele kindertijd met een afgeplakt oog gelopen. Er was sprake van een operatie, zoals mijn voorganger hier nu net noemt... Maar uiteindelijk heeft het zich voldoende gecorrigeerd. Heel soms als ik echt heel moe ben, dan wijkt dat oog nog steeds een beetje... Dan zet ik ook vlug mijn bril op en dan is het weer o.k. Ik heb overigens ook een kindje gekend die het oog verschrikkelijk naar buiten gekeerd had. Die is met twee jaar geopereerd en die kijkt nu weer 'recht' de wereld in. Het komt dus met enige regelmaat voor!
Ik heb altijd een beetje geloenst. Ben meerdere malen getest door cb maar nee er was niks aan de hand volgens hun. Nou ik was dertien en toen kwam de schoolarts erachter op het vmbo dat ik dus een verwaarloost lui oog heb links. Ik zie er ook geen diepte in en het is niet meer te corrigeren helaas. Bedankt cb! Zie als ik naar mijn hand kijk sommige vingers dubbel (1 paar vingers solide, de andere doorzichtig omdat mijn ogen niet samen werken, rechter ook neemt alles over van li oog zover dat kan. ) Ben blij dat ze het op tijd door hebben bij je zoontje en hem goed onderzoeken. Wel eng idee dat het zn ogen zijn maar om me heen hoor ik veel positieve verhalen! Hoop dat het bij jou ook het geval is!
Mijn dochter is scheel geboren. Met 3 maanden naar het oogziekenhuis, de arts zei gelijk: nou het is duidelijk voor wie u komt Allerlei onderzoeken gehad, gelukkig kwam eruit dat het 'gewoon pech' was, geen syndroom oid. Met afplakken begonnen en waar ze in het begin zeiden: er zijn waarschijnlijk meerdere operaties nodig, hoeft ze nu waarschijnlijk niet geopereerd te worden. Dus bijna geheel spontaan hersteld. Het is wel bijna zeker dat ze een (sterke) bril nodig heeft, maar als dat alles is Op de leeftijd van je zoontje komt het regelmatig voor dat kinderen loensen en dat het (met of zonder afplakken) weer hersteld. Hopelijk is dat ook het geval bij je zoontje. Maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Meestal weten huisartsen niet echt waar ze over praten qua ogen, het kan dus een stuk minder erg zijn dan dat hij denkt. Het is dus goed dat ie je heeft doorverwezen. Mijn huisarts schrok ook toen ie mijn dochter voor het eerst zag (net als iedereen trouwens). Zo erg had ie nog nooit gezien. En nu 2 jaar later zie je het dus alleen als ze moe is. Ik hoop dat ze je meer kunnen vertellen over een paar weken, en hopelijk krijg je goed nieuws.
Thnx meiden voor jullie reactie's zoals jullie al vertellen,....het is meestal nog wel op te lossen. en zeker als ze jong zijn. @Lievemamatrix.....Ik heb ook van 4 jaar tot 12 jaar moeten plakken dag en nacht en allemaal goed hersteld,al keek ik niet scheel. maar wel erg scheef naar te tv,dat doet mijn dochter nu ook(en zij kijkt gelukkig ook niet scheel) Ben bang dat ik voor haar ook nog wel in aanraking kom voor een plakker!
Vriendin van mij had het aan 1 oog en is 3 keer geopereerd. De laatste is geslaagd en nu zie je er bijna niets meer van
Hoi, Mijn dochter had het bij 2 jaar ineens! Ik schrok me toen ook een hoedje, het was ineens van de een op de andere dag. En soms trok het andere oog mee. Ben toen ook doorgestuurd naar de ortoptist, daar is ze gedruppeld en hebben ze van alles bekeken, maar konden ze niets bijzonders vinden. Het oog was toen alweer een stuk minder (ook doordat de wachttijd erg lang was, dus we waren een paar weken verder). Nog een keer op nacontrole geweest en toen was het helemaal over! Het is hier dus vanzelf overgegaan. Anders was het denk ik ook een kwestie geweest van afplakken. Sterkte!
Mijn zoontje kijkt ook scheel met 1 oog. (Hij word in september 3) Het eerst advies was een bril. Dus hij draagt nu een bril en dan moeten we in augustus terug om te kijken of de situatie verbeterd is en evt ook om het oog af te plakken. Pas als dat niet lukt dan krijgt hij een operatie.