KMA symptomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamMo, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hoi,
    Onze kleine had toen hij 4 weken was heel heftig eczeem.
    De eczeem behandeld met hormoonzalf en ik ben gestopt met melk drinken.
    Inmiddels is de kleine 6 mnd ik heb af en toe 'geprovoceerd' door toch melk te drinken en hij leek daar wel op te reageren, met krampjes en een beetje plekjes in zijn gezicht.
    Ondertussen is het fijn om de borstvoeding te kunnen combineren met kv omdat ik soms voor langere tijd niet thuis kan zijn.
    We zijn nu heel voorzichtig aan het proberen of hij KV verdraagt.
    Maar ik vind het signalen zo vaag. Hij reageert beter als ik zou verwachten, maar ik kan niet zeggen dat er niets gebeurd.
    Hij lijkt meer te hoesten, had een snotoogje en een iets geïrriteerde huid op zijn voorhoofd en wangen. (10 ml, paar dagen later 50 ml en dit weekend 100 ml)
    Het is zo lastig om zeker te zijn, want een verkoudheid en snotoogje kunnen natuurlijk ook geheel los staan van de KV en ook de huid, het is buiten ook ander weer...
    Moeders met kinderen die echt duidelijk KMA hebben, wat waren de symptomen en hoe heftig waren die zichtbaar?

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar omdat ik het me afvroeg bij m'n zoontje heb ik het aan mijn zwager gevraagd (werkt bij Nutricia, werkt mee aan de ontwikkeling en verbetering van kv dus heeft er veel verstand van).
    Belangrijkste kenmerk is volgens hem iig eczeem.

Misschien verstandig om even bij je ha of cb te vragen?

3. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Bedankt voor het reageren LittleMissMe,
    E.a. is in overleg met het CB en de HA.
    CB adviseerde het rustige opbouwen en dan goed naar zijn reactie kijken. Maar ik vind die reactie dus wel meevallen, maar ik durf ook niet te zeggen dat het geen reactie is.
    Wel handig trouwens een zwager met verstand van zaken! ;)
    Groeten MamMo

P.s. De naam Tibbe stond voor ons ook hoog op het lijstje met jongensnamen. Als ik het zie staan denk weer leuk leuk! HAHA

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zodra Quin maar iets van koemelk binnen krijgt heeft hij gelijk eczeem, een snotneus en last van verstopping.
    Wat ik hier merkte was dat de reactie de eerste dag nog mee viel, tweede dag wat meer en de derde dag op zijn top.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou, mijn dochter heeft zware KMA, maar nooit eczeem gehad. Enkel krampen en na verloop van tijd bloed in de stoelgang.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier was het vooral dat ze erg onrustig was, en veel last had van (verborgen) reflux. Ze had ook last van een vol neusje. Verder geen verstopping ofzo, geen eczeem.

Deel Deze Pagina