Geen melk en slecht eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Moon77, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje over mijn dochtertje van net 1 jaar.

Ze drinkt nog steeds geen gewone melk. Ik heb zowel verse halfvolle als langhoudbare halfvolle melk geprobeerd. Ze neemt een paar slokjes en trekt een vies gezicht. Het gevolg is dat ik nu nog steeds 2 bv geef...'s ochtends en 's avonds voor het slapen. Ze lijkt bij mij ook niet echt heel veel meer te drinken (of het aan de productie ligt of zelf geen zin meer heeft weet ik niet) en zit nu toch wel een beetje met mijn handen in het haar.

Ik geef 's avonds na het eten ook een toetje (volle yoghurt, olvarittoetje of danoontje) zodat ze in ieder geval dat binnenkrijgt.

Nu eet ze ook al een paar weekjes slechter d'r boterham. Stukjes op de grond gooien en uitspugen. Ze at best veel qua beleg, maar nu lijkt dus alleen appelstroop er probleemloos in te gaan. Ze heeft niet zo heel veel reserves, dus baart me wel zorgen.

Ik weet niet meer hoe ik het aan moet pakken. Ik ben erg gefrustreerd (en daardoor ook snel geïrriteerd :) helaas) en dat komt ook niet ten goede. Dus.....hellupppp!!

groetjes,
    Moon

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is inderdaad lastig wanneer je kindje niet goed eet of drinkt. Als ze verder wel tevreden is en goed groeit hoef je je daar geen zorgen over te maken. Als je twijfelt kun je ook altijd even contact opnemen met het consultatiebureau. Het kan ook even een periode van uitproberen zijn als ze verder niet ziek is.
    Heb je ook afgekolfde melk? Dan zou je dit kunnen mengen met de gewone melk, om haar zo aan een andere smaak te laten wennen. Soms kan het ook helpen door van de melk een soort fruitshake te maken, bv. wat banaan erdoor. Lust ze het wel als pap? Succes!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina