Mijn zoontje heeft nu ruim een maand eczeem. Het begon met een paar droge plekken op zijn wangen en werd steeds erger. Na een bezoek aan de HA zijn we eerst lanette creme gaan gebuiken en daarna hormoon zalf. De hormoon zalf mag je maar een week gebruiken en ik merkte dat zijn huid dunner werd waardoor hij zich nog makkelijker openkrabt. Het lijkt ook niet te helpen en sommige dagen zijn zijn wangen vuurrood. Ook ik zijn nek begint het nu. Hij is al een paar keer verkouden geweest en erg onrustig de eerste 2 maanden van zijn leven. Ook geeft hij regelmatig zuur terug soms nog 2 uur na de voeding. Het zuur is helder van kleur en ik zie dat hij er af en toe last van heeft. Kan dit wijzen op een KMA?? IK weet er niet zoveel van af, maar herkent iemand dit misschien?? Groetjes
hoi, lees eens alle berichten bij flesvoeding 'eerst omneo, toen pepti, nu proveceren, met wat?' gaat over kma, symptomen, wel of niet, twijfel, etc etc etc alle baby's zijn onrustig in de eerste 3 maanden, de mijne was dat ook, maar ook bij mijn baby dachti k aan kma...met precies dezelfde redenen als jij. het slapen ging vanaf 11 weken vanzelf beter, ondanks dat ik inbakerde vanaf 5 wkn. dat zure opgeven deed mijn baby ook, wij hebben op 8 weken leeftijd zo ongeveer Losec gekregen, hele lage dosering. Sindsdien geeft hij geen zure mondjes meer op. misschien is je bbaby wel onrustig van het zuur.... sluit je aan bij het andere topic....anders gaan we dingen dubbel doen.
Niet alle baby's zijn onrustig de eerste paar maanden.... Hier een meisje wat wél onrustig was (ook 1 die wel heel erg rustig was) en heel schrale wangen had met bultjes. Verder huilde ze heel veel, overstrekte zich veel, at weinig. Wij zijn toen overgestapt op de pepti, omdat het zo niet goed ging in onze ogen. Cb wilde nog even wachten, maar wij konden het niet meer aanzien. Sinds de pepti hadden we een heel ander meisje ervoor terug. Je zou het kunnen proberen, hier waren binnen 2 dagen de plekken in gezicht verdwenen en een gaaf huidje ervoor terug. Dat zuur opgeven zou kunnen duiden op reflux. Daar kun je johannes broodpitmeel (nutriton) voor kunnen gebruiken, misschien dat het dan beter wordt. En anders even aan de huisarts voorleggen, dan kan hij zantac (of een ander middel) voorschrijven, waardoor hij niet meer zo'n last heeft van het zuur. En als je kma vermoed kun je dit aangeven bij cb of huisarts en kijken wat zij ervan vinden....