kma?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shaantje, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dag dames,

Hier weer een berichtje over onze kleine meid!

Sinds donderdag is er reflux bij onze meid vastgesteld. Eerst gaven we Beba + Nutriton. Hierdoor spuugde ze de melk niet meer uit, maar het bleef wel naar boven komen en was zuur. Hierdoor konden we onze meid zelden neerleggen, want ze werd steeds krijsend wakker van de pijn. En na een goede week kreeg ze ook nog erge last met haar ontlasting.

Nu moesten we van de ka hiermee stoppen en overgaan op NAN AR + Zantac. Het zuur is door de zantac aanzienlijk gebeterd, maar het teruggeven is terug véél erger geworden! Het spuit er soms echt uit en dit tot soms 3 uur na de voeding! Ook zijn de darmkrampen eens zo erg nu. Elke dag zit ze meerdere uren te krijsen van de pijn. Laat wel véél scheetjes, die enorm stinken! Zou dan denken dat ze een poepluier heeft, maar dit is nooit het geval.

Ze heeft ook héél veel last met poepen. De ontlasting is niet hard, maar ze lijkt het er niet uit te krijgen. Als het dan toch eens lukt (om de 2 dagen, met een beetje hulp van mij) is het echt grasgroen! En wat een stank. Dan is ze even gerust, maar nog geen uur later kan ze weer liggen kermen van de pijn!

Ze heeft ook een piepende ademhaling. Zowel als ze slaapt of wakker is. Zou dit dan toch koemelkallergie kunnen zijn?

Pff, er lijkt geen einde aan te komen! Hoop je een oplossing gevonden te hebben... En dan ben je helemaal terug bij af! :(

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het verhaal klinkt precies hetzelfde als bij een vriendin van mij en die kleine heeft ook KMA.
    Heb je nog geen rode vlekjes kunnen ontdekken?
    Bij mijn vriendin was zowel de borst als de buik rood van de allergie, niet knalrood maar meer gevlekt.
    Succes!!

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Echt rode vlekjes niet, maar merk wel dat als ze net heeft gegeten dat haar handjes dan wat vlekjes (kringetjes) vertonen. :( Dit verdwijnt dan nadien redelijk, maar niet helemaal. En dit komt na elke voeding terug.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kan het niet komen door de wijziging in voeding?
    Beba ken ik niet, maar voor elke wijziging heeft een baby 2 weken nodig om te wennen.

Anders zou je toch echt je ka even moeten bellen.

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ja we waren wel van plan om die 2 weken de tijd te geven en dan te zien of het nog even erg is of niet. Want het kan inderdaad aan de verandering van voeding liggen. En voor de krampjes is het ook een beetje de tijd. Ze is zondag 6 weken.

Dus we wachten nog eventjes af... Hopelijk is het nadien beter anders maar weer naar de ka :(.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Op het moment dat je en voeding verandert en medicatie geeft kun je niet een goed beeld krijgen.
    Mijn kinderarts was dan ook een voorstander om 1 ding tegelijkertijd te proberen. Als je een reactie krijgt (ofwel huilen stopt ofwel huilen wordt erger, of iets anders) dan weet je waar het aan ligt. Door 2 dingen te wijzigen weet je niet wat het probleem is.
    Maar ik snap dat jij jouw ka hebt opgevolgt en hij zal wel een reden hiervoor hebben ;)

Mocht het zo erg worden dat je het niet ziet zitten om de 2 weken uit te zitten, bel dan eerder je ka.
    Voor de reflux zijn er ook nog andere medicijnen ;)

Kea kan het uiteraard ook zijn (ze hoeven geen huidklachten te hebben), maar de enige manier om dat uit te testen is om andere voeding te geven. Pepti (nutrilon) of pep (friso).

7. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    We gaan nog eventjes aanzien. Dit is nu al de 3de voeding in haar prille leventje. Sta dus niet erg te popelen voor weer een nieuwe. Vind dat allemaal ook niet zo gezond!

Bedankt voor je reactie :)!

Deel Deze Pagina