wat doe ik verkeerd?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 1975, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Hallo,
    Ik geef mijn zoontje van ruim 5 mnd bv. Volgens consultatiebureau groeit hij momenteel te weinig. (In mijn ogen stevige baby maarja) Ze hebben me een papfles als extraatje geadviseerd. Ik heb rijstbloem (nutrix) en hyperallergene voeding van nestle gekocht maar weet niet hoe ik die pap moet bereiden. Ik kook dus water, laat het afkoelen (lauwwarm) voeg de juiste hoeveelheid hyperallergene voeding toe, schudden en dan? Is dit het moment om nutrix bij te voegen of moet ik het eerst verwarmen? Toen ik gisteren de rijstbloem door de lauwwarme melk deed, werd het niet/nauwelijks dikker. M'n zoontje weigerde ervan te drinken. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd maar wat?

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je maakt eerst de melk volgens de bereidingswijze, voegt er dan 2-3 eetlepels nutrix aan toe, en laat het even "indikken" tis niet direct "dikker" dat duurt heel even (niet lang)...

dus beter is om de voeding iets warmer te maken dan je normaal doet, de nutrix erbij, die even laten "uitzetten"en als de pap op temp is aan de kleine geven..

gr.smoekie

3. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Ok dan, dat moet (zelfs mij) lukken. Bedankt Smoekie!

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    your welcome :thumup:

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Weer een raar advies van een cb... bij borstvoeding moet je gewoon je kindje vaker aanleggen als het echt te weinig groeit. Eva is de afgelopen week ook 'te weinig' gegroeid (maar 50 gram), maar ze doet het verder goed en is vrij stevig, dus ik doe er nog even niets aan, ook niet extra aanleggen. En ik ga haar zeker geen pap geven. Laat je niet te onzeker maken door het cb hoor! Over een paar weken begin je waarschijnlijk ook met bijvoeden.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Snoopy1979. En heb je de groeicurve op www.borstvoeding.com al eens ingevuld en gekeken hoe de groei dan is ?

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Kan best zijn dat als je kindje alleen bv gewend is, het hem ook wel erg vreems is om ineens een substantie als pap naar binnen te krijgen gewerkt denk ik dan..

Drinkt hij ook wel eens bv alleen uit een flesje?

Deel Deze Pagina