Buren verwittigen als je een feestje hebt.

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 20 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Wij hebben puber meiden als buren ( en ouders) allemaal aardige mensen niks mis mee. Maar pfff die feestjes, best regelmatig ook. Muziek luid, geschreeuw in huis en in de tuin. Gedreun flink te horen in dochter haar kamer, en onze ook. Hun andere buren hebben 2 jonge kinderen, kan mij niet voorstellen dat zij er blij mee zijn...

Had graag geweten dat er een feestje is, vooral als ik de volgende dag vroeg op moet voor werk.

Geef jij het nog netjes door?

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier worden niet superveel feestjes gegeven in de buurt maar wanneer er een wordt gegeven dan stellen we elkaar altijd even op de hoogte. Mijn dochter is vorig jaar bij alle buren langs geweest om door te geven dat ze haar verjaardag zou vieren met wat vrienden. Diezelfde dag nog lagen er van alle buren verjaardagskaarten in de bus die haar veel plezier wenstten, erg leuk!

3. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Oh zo herkenbaar dit. Lig nu ook wakker van een feestje van de achterburen. Wij verbazen ons erover dat buren elkaar niet meer informeren. Hebben het onze directe buren al een paar keer aangegeven dat het helpt als we het vooraf weten, maar het boeit ze blijkbaar niet genoeg. Toen ik zwanger was van de jongste ben ik een keer megachagrijnig in pyjama naar het feestje van ons buurmeisje gegaan rond middernacht. Het was gewoon een doordeweekse dag en had al niet veel slaap in die zwangerschap. Anyhow, ik ben dus opgevoed met dat je je buren informeert. Mijn buren allemaal niet schijnbaar.

Suzi98, Zeebra en Zara75 vinden dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dat is netjes! Dan heb je er ook gelijk minder irritatie over als buren. Hier is toch wel 2x per maand minimaal. En dan ook nog aan de voorkant ouwehoeren en dochter slaapt daar precies onder. Ik kon net volledig qua tekst het liedje horen terwijl ik op bed lig.

5. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Nog niet aan de hand geweest hier, maar ik denk dat ik wel de directe buren op de hoogte zou brengen.

Zou het zelf ook op prijs stellen als de buren het zouden doorgeven als ze tot laat in de avond een feestje zouden geven.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    We hebben een paar buren die van feestjes houden. De ene buren komen het netjes melden, de andere niet. De muziek vind ik niet het grootste probleem, maar dat gedreun constant van die harde bass en dat gegil van dronken mensen :$:$ Dus ja, zou het best fijn vinden wanneer het vooraf gemeld wordt.
    Nu ben ik ook niet de moeilijkste hoor, feestjes moeten kunnen :p maar wanneer het bijna ieder weekend is, wordt het wel vervelend. Ik zelf ben niet zo'n persoon die er wat van durft te zeggen. M'n man is er 1x naar toe geweest toen ze om 2 uur 's nachts nog bezig waren....

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Al moet ik zeggen dat het tot nu mee valt dit jaar hoor. In de zomer is het wat vaker, maar dat het echt tot diep in de nacht lawaaierig is, komt zelden voor gelukkig.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ja precies dat ben ik ook gewend elkaar informeren. Dan kun je altijd kiezen weg te gaan etc in het ergste geval. Ze weten dat ik in de zorg werk en ook vroeg op moet.

Sterkte! Hier is het ook nog gezellig :(

Ik wil ook niet een zeikbuur ofzo zijn. Maar als ik ze spreek zal ik toch wat laten vallen er over.

Suzy85 vindt dit leuk.
  9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Omgekeerde wereld natuurlijk maar zou ze gewoon vragen of ze je de volgende keer een seintje zouden willen geven zodat je daar rekening mee kan houden aangezien je in de zorg werkt.

Zeebra vindt dit leuk.
  10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    We hebben hier zowel de 2 naaste buren als 1 achterbuur waar regelmatig feestjes zijn, dan wel bbq’s die met alcohol uitlopen op een bralnacht. Zodra het lekker weer is, is het hier vrijwel elk weekend minimaal 1 avond raak. Mijn zoontje is nu ook alweer wakker ervan. Ik blijf vriendelijk vragen aan de buren om vooraf te informeren, maar het gebeurt hier gewoon niet (ook omdat het dus heel vaak spontaan in ontstaat hier…maar geplande feestjes meldt men ook niet).

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Pfff echt rot zeg!

Wij hebben geen achterburen, en wonen op een hoekhuis. Maar helaas het verkeerde hoekhuis gekozen:|

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Vervelend hè!

Toen we hier kwamen wonen waren alle buren allemaal 80+ ers en was het heel lekker rustig hier haha. Helaas is het door de verjonging wat “gezelliger” geworden in de nachtelijke uurtjes.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Hier nu ook overigens. Het is al sinds vanmiddag feest en er lijkt nog geen einde aan te komen. Zelfs met ramen dicht nog overlast.. gelukkig slapen de kinderen aan de andere kant.

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier krijgen we daar nu altijd netjes bericht van en gaat het nooit tot erg laat door (met soms een uitzondering, maar dan alsnog gaat het bv om 22-23 uur wel zoveel zachter dat we die dreunende bass niet meer voelen).
    Paar jaar geleden met andere buren ging dat wel anders, toen stonden gasten achterom op een gemeenschappelijk terrein te kotsen en pissen, ik was niet blij… Ik heb 1x de politie gebeld voor hun, vooral omdat hun gasten stomdronken door de straat liepen, dwars door voortuinen. Gelukkig zijn die mensen verhuisd :D

15. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ligt er aan. Hier in de zomer veel bbq maar nooit met harde muziek en rond 23 taait alles wel af. Geen probleem, als ik zelf in de tuin zit klinkt het wel gezellig en anders ramen deuren dicht (goed geïsoleerd hoor je niks meer)

Als er echt een feestje wordt gegeven met muziek etc dan krijgen we altijd wel een briefje. Maar dat gebeurd zeer zelden.

Beetje saaie buurt dit wat dat betreft :roflmao:

16. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Zo herkenbaar. Ik heb de laatste keer de buren gewoon gestuurd.... En tot hoelaat gaat dit duren? Om half 11 savonds. ze hielde karaoke in de overkapping. Het was nog harder kwa geluid dan als ze het binnen zouden de doen. De buren dachten van niet en hadden ze dus buiten gezet. :o: verder wel lieve buren hoor. Laats gaven ze ook aan dat als zij werken zijn en puber breek de boel af ik hun moest appen. Aan gegeven zelf ook jong te zijn geweest. En overdag nergens problemen mee heb

17. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Bij mijn vorige woning hadden onze directe buren echt heel vaak feestjes en gaven het nooit door.
    Mijn kinderen konden er ook nooit van slapen.

Waar ik nu woon hebben we nog geen feestjes meegemaakt.
    Maar ik verwacht dat het wel doorgegeven word.
    Mijn buurman stond van de week al bij het tuinhek om door te geven dat die de tuin aan het schoonspuiten was en of ik mijn auto kon weg halen zodat ie niet vies werd :p

Spectre, Zeebra en owly vinden dit leuk.
  18. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Hier gelukkig weinig overlast van feestjes. 1x gehad en toen netjes een briefje door de bus gehad. Overlast viel wel mee.
    Maar ook met een briefje door de deur kun je niet tot snachts harde muziek met dreunende bas draaien en dan nog mensen die over de muziek heen schreeuwen. Dat is echt asociaal. Daar zijn feestlocaties voor.
    Een feestje met rustige muziek en geroezemoes zou niet zo erg zijn. Maar wel fijn om van tevoren te weten.

Vogelinnetje vindt dit leuk.
  19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    In onze oude buurt woonden twee gezinnen waar het met mooi weer elke keer raak was. Als in dreunende bas en lallende jongeren tot een uur of 4 in de nacht. Die kwamen de buurt nooit wat vertellen en in ruil daarvoor ging ik dan rond middernacht steeds de wijkagent bellen :oops: op een gegeven moment was ik het zo zat. Een feestje ok maar niet de hele nacht de hele buurt wakker houden hoor, ik kan dat niet normaal vinden.
    In onze nieuwe buurt hoor ik nooit wat. Soms een bbq maar die loopt dan vroeg af. Heerlijk die rust.

Spectre vindt dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Wij informeren de buren links meestal wel even. Zij hebben jonge kinderen. De buurman rechts eigenlijk niet. Alleenstaande man met een huis vol kamers. Dus ik ga ervanuit dat hij geluidsoverlast wel makkelijk op kan vangen door van kamer te wisselen :roflmao:. Maar goed, wij geven zelden feestjes.

Aan de andere kant waardeer ik het wel als ik op de hoogte word gebracht, maar ik verwacht het niet. Er verandert namelijk niks als ik het wel weet. Hooguit dat ik mijn raam bij voorbaat dicht doe ofzo. Dus voor mij hoeft dat allemaal niet zo nodig.

Vorig jaar werd een buur van een paar huizen verder 40. We kregen keurig een aankondiging in de brieven bus,incl een reep doosje chocolaatjes als excuus en met de uitnodiging om evt een drankje te komen drinken. Hartstikke aardig en netjes natuurlijk, maar ik vond het tegelijkertijd ook echt niet nodig. Als iemand een keer een feestje wil geven moeten ze dat vooral doen.
    (Wekelijks wordt natuurlijk een ander verhaal).

xSNDY19x vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina