Elke dag hoofdpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by babylove26, Dec 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo!

Vroeg me af of iemand hier de tip heeft om van mijn hoofdpijn af te komen? Ik sta elke dag op met hoofdpijn die gedurende de dag steeds erger word. Wil nu niet elke dag paracetamol slikken maar ontkom er bijna niet aan omdat ik natuurlijk nog een kleine meid heb die ook niet elke dag een mama wil hebben die niet te genieten is.

Paracetamol helpen soms maar ook niet altijd.

Hoop dat iemand me kan helpen.:(

2. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

Dec 19, 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde! Vervelend hoor en ik dronk best veel maar blijkbaar moest ik meer drinken en voor de nacht heb ik ook een glas water staan. De hoofdpijn is wel minder. Ook eet ik geen zoute dingen meer of drop want daar krijg ik ook hoofdpijn van. Op zich kan Paracetemol geen kwaad maar ik begrijp dat je niet elke dag er eentje wil slikken. Ik heb ook extra ijzertabletten gekregen misschien kom je ook ijzer te kort?

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Bedankt voor je antwoord! Ga zeker een flesje water langs mijn bed zetten. Merk dat ik erg veel moet plassen dus onbewust toch iets minder drink in de avond.

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Rond die termijn had ik het ook, heel vervelend...elke dag weer voor een anderhalve week lang. Ik heb lopen stomen, neusspray gebruikt, etc. Wist op een gegeven moment ook niet meer en heb 1 paracetamol gebruikt toen...veel drinken inderdaad..zal er wel een beetje bij horen ofzo ;)

5. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Inderdaad ijzer laten checken en meer drinken maar ook je bloeddruk even laten controleren. Dat kan ook hoofdpijn geven.

6. mgbk

mgbk Niet meer actief

#6 mgbk, Dec 14, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 14, 2013
    Ik herken het. Heb allerlei onderzoeken gehad en medicijnen geprobeerd.
    wat voor mij nog het beste gewerkt heeft om de pijn te verminderen is het niet meer eten van varkensvlees, yoghurt en mandarijnen en sinaasappels en dus ook jus dorange.
    Ik geloofde er zelf niet in maar bij mij blijkt het echt te werken. Je kunt het allicht proberen? Wie niet waagt...
    sterkte!

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hevigere hoofdpijn als ik suiker heb gegeten, dus ik probeer dat te minderen. Verder heb ik ook met de huisarts gebeld en ik mag toch 4 pm pakken per dag en dat helpt wel. Niet het meest ideale, maar anders lig ik maar op de bank de ogen uit mijn kassen te janken van de pijn. :(

8. Mandy84

Mandy84 Actief lid

Oct 5, 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik heb er toevallig ook veel last van momenteel. Ben bij de verloskundige geweest, zij hebben urine en bloeddruk gecheckt wat goed was. Waarschijnlijk komt het door de aanmaak van hormonen in de eierstokken. Vanaf week 16 zal dit door de placenta worden overgenomen en zal het dus moeten verdwijnen. Hopelijk is het dit bij jou, dan ben je er ook zo van af! Verder raadde ze me aan paracetamol te nemen, ook al helpt dit nauwelijks bij mij, maar je bouwt daar een spiegel mee op als je het regelmatig gebruikt.
    Verder inderdaad veel drinken, je ijzer is waarschijnlijk al gecontroleerd via de verloskundige dus die zal goed zijn, maar je kunt het anders even navragen.
    Sterkte er mee.

Groetjes Mandy

9. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Oh wat hoop ik dat je gelijk hebt Mandy!

Thanks ladys ik ga eens een paar van jullie tips proberen.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb rond die tijd ook flinke hoofdpijn gehad waardoor ik amper normaal kon functioneren.

Uiteindelijk in overleg met de VK heb ik een week heel rustig aan gedaan, ziek gemeld van het werk. En 2,5 dag in bed doorgebracht. 2 dagen hiervan waren mn kinderen naar school en bso (eigenlijk werkdag) en mn schoonouders hebben ze 1 dag na schooltijd meegenomen. Daarnaast heb ik 2 dagen lang precies om de 6 uur 2 paracetamolletjes ingenomen. Zo bouw je een spiegel op en geef je je zenuwen rust. Dit heeft mij goed geholpen! Na die 2,5 dag kwam de hoofdpijn nog een beetje terug maar het zwakte in de ochtend af en was veel minder erg. En na een paar dagen bleef het helemaal weg.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb hier enkele dagen terug ook een topic over geopend. Heb inmiddels zelf ontdekt dat het de afgelopen 3dgn weggebleven is nadat ik 's avonds 2 liter extra thee/water drink (zonder cafeine) bovenop wat ik overdag al drink. Niet echt een lekker gevoel om met klotsende buik naar bed te gaan en ik moet er 's nachts ook 2x uit om te plassen, maar de hoofdpijn is tot nu toe weggebleven.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Hier ook fikse hoofdpijn.
    Volgens de VK komt het door de hormoonhuishouding, dus even doorbijten.
    Wel merk ij dat iets extra zout me goed doet.

Share This Page