Hi dames, Ik wil me graag even uiten. Na zo'n 2 jaar bezig te zijn geweest en 1 iui poging en 2 geprobeerde pogingen (te laat voor mn ei), hebben we nu voor de 2e keer een iui gedaan. Dit was op 28 mei. Ik voelde me daarna ongeveer 4 dagen voor mijn nod, erg emotioneel en raar. Dus heb toen 1 dag voor nod een test gedaan en deze was heel licht positief. Dag later weer een test gedaan, deze werd al donkerder (allebei action). En dag later een cbtest die aangaf 1-2 weken zwanger. Ik durfde toen voorzichtig blij te zijn en eindelijk een beetje te gaan genieten. Tot ik gisteren ineens bruinverlies in mijn onderbroek zag zitten en bij het afvegen. Ik ben daarna meteen gaan douchen en heb er de hele dag geen last meer van gehad. Nu vanochtend stond ik op en had ik het weer. Ik heb daarnaast ook steeds het gevoel alsof mijn menstruatie elk moment kan doorbreken en mijn buik voelt zo gevoelig en ben zo onzeker. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen, en dan vooral die onzekerheid? Ik weet namelijk dat bruinverlies vanalles kan betekenen en dat het er ook bij kan horen. Maar gewoon die angst en onzekerheid dat ik deze vreugde weer kwijtraak maken me gewoon gek.
En lopen je testen nog steeds mooi op? Het hoeft helemaal niets te betekenen he 😘😘😘
Dank je voor je reactie. Ik heb niet meer getest, ik denk dat ik mezelf dan alleen maar gekker maak. Heb nog 1 cb test thuis liggen. Weet wel dat het niets hoeft te betekenen maar ik vraag me eigenlijk af hoe iedereen die weken doorkomt naar de 1e echo toe.. Als ik eraan denk dat ik pas 7 juli terecht kan vraag ik me echt af hoe ik nog 4 weken door moet komen in al die onzekerheid
Snap dat je heel onzeker ben. Ik heb het zelf niet mee gemaakt. Maar ik zou je verloskundige bellen en vragen of je voor een vroege echo mag komen als je 6 weken ben. En anders misschien zelf een afspraak maken voor een echo? Is volgens mij rond de 30,- Succes en sterkte!
Zolang je niet echt gaat bloeden is er volgens mij weinig aan de hand. En veel vrouwen hebben de eerste weken pijn die op menstruatie lijkt. Het blijft altijd spannend die eerste weken. Ik hoop voor je dat het bruinverlies minder wordt en de buikpijn verdwijnt. Dan vliegen die weken richting echo om. Een heel vroege echo is ook niet alles, want dan kan bijvoorbeeld net het hartje nog niet kloppen en dan maak je je daar weer zorgen om.
Ik snap je onzekerheid! Heb er zelf ook last van, maar verder geen buikkrampen of helder rood verlies. Ik heb het voornamelijk na een lange dag of de hele dag staan op mijn werk (inspanning) en na gemeenschap. Het is allemaal wat gevoeliger en beter doorbloed. Vind het zelf ook lastig om te wachten tot die eerste echo, zou ook zo graag willen weten hoe het nu is en of het goed zit. Hoop dat het bruinverlies snel stopt!
Dat menstruatiegevoel zonder dat een er menstruatie komt hiel bij mijn eerste zwangerschap echt twee weken aan! Deze zwangerschap was het na een dag of 4-5 weer weg. Dus ik denk dat jet er voor sommige echt bij hoort . Van harte gefeliciteerd zou ik zeggen. Wat mij hielp de weken door te komen was heel simpel afleiding zoeken. Zorgen dat ik allerlei leuke en gezellige dingen had om naar uit te kijken
Thnx anoniempje, je hebt gelijk.. Veel afleiding zoeken zorgt er wel voor dat ik me minder druk maak..
Ik had de eerste 2 weken ook dat menstruatiegevoel. Daarna trok het weg. Bruinverlies hoeft niets te betekenen, kan van een innesteling komen. Zelfs rood bloedverlies hoeft nog niet eens te betekenen dat het fout zit, daar ben ik het voorbeeld van lees mijn eigen topic maar. Voor nu is het afwachten. Je zou je vk kunnen vragen of je bij 6 weken mag komen.