Nieuwschierig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd naar 2 dingen.

1) slaapt je baby door? En van hoelaat tot hoelaat.

2) wat is jouw visie op slaaptraining?

Ik open dit topic niet om discussies te krijgen, enkel om jullie ervaringen/meningen te horen. Tevens ben ik benieuwd of er een link tussen deze twee is te leggen.

Mijn antwoorden:
    1) van 20.00uur tot 07.00uur

2) ik geloof zeker in slaaptraining, ook inbakeren ben ik fan van. Mbt. slaaptraining ben ik van mening dat je een kindje best even kan laten huilen 10min/15 min om vervolgens even een aai over de bol te geven en weer weg te gaan. Een wat ouder kindje kan mijn inziens ook wat langer huilen ( jengelen niet krijsen).

2. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    1. Ja, van omstreeks 19.30 uur tot ergens tussen 6.00 en 7.00 uur

2. Voor ons zoontje helpt het niet om hem 15min te laten huilen. Ik rommel altijd boven een beetje aan als ik onze zoon op bed leg. Zodat ik even in de buurt ben. Meestal slaapt hij direct in, maar soms heeft hij het nodig dat ik nog een keertje (of soms vaker) op zijn kamertje kom voor een kus en dan geef ik hem zijn speen en tuttel weer. We hebben wel altijd de 'regel' dat we niet meer hardop praten. We fluisteren en alles blijft donker. Of dat officieel onder 'slaaptraining' valt; geen idee. Deze manier werkt voor ons!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze slaapt door sinds ze 11 maanden is. Van ongeveer 20 uur tot 7 uur. Ik heb haar nooit laten huilen, wel eens wat laten jengelen, maar jengelen doet ze eigenlijk pas sinds kort; eerder was het echt hard en hysterisch huilen. In haar geval geloofde ik dus niet in 'slaaptraining', ik kon niet uitsluiten dat er geen reden was waardoor ze zo huilde (honger, verlatingsangst, etc; daarmee wilde ik haar niet alleen aan haar lot over laten), dus ik vond het noodzaak haar gerust te stellen en desnoods bij mij in bed te nemen.
    Van de een op de andere dag ging ze doorslapen; eerst nog 3 nachtvoedingen en toen ineens sliep ze klokje rond.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    1 van 19u tot 6 uur. De jongste vanaf 15 weken. De oudste sliep vanaf 10 weken van 20u tot 8 uur

2 hier beide ingebakerd als baby, de 2e m.b.v puckybaby. De 1e echt in de inbakerdoek. Verder ben ik ook een voorstander van je kindje 10 min laten huilen, niet krijsen mits ze een half jaar zijn geweest. Voor die tijd heeft het laten huilen naar mijn idee geen zin. Na de 10 min aai over de bol, gerusstellen en weer weg. Nogmaals 10 min. Mijn ervaring is dat mijn kids na een kwartier stil waren. Als de jongste s'nachts wakker was nam ik haar wel bij me in bed en legde haar terug zodra ze sliep, dit kon ik bij de oudste nooit doen, deze pikte dat niet.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    1) nee
    2) ik ben.niet van de trainingen ala laten huilen. Ik ben meer van de geborgenheid, warmte en troost bieden als mijn zoontje dit nodig heeft. Dus ik laat hem niet huilen in zijn bedje, hooguit 3 min omdat hij soms even zijn draai/rust moet vinden maar zodra hij echt verdrietig is of dit langer duurt dan die paar minuutjes ben ik er om hem te helpen/troosten. Ik train hem niet door te laten huilen. Ik probeer hem t vertrouwen te geven dat ik er altijd voor hem ben als hij mijn hulp nodig heeft en vraagt. Huilen is nu nog zijn enige manier waarop hij dat kan vragen, dus ik reageer daarop!

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    1) slaapt ongeveer van 20.00 tot 8.00
    2) ik denk dat een baby pas door slaapt als hij daar aan toe is! Slaaptrainimg heeft in mijn ogen alleen zin als je weet dat je kind geen pijn heeft, geen honger, geen vieze luier en echt moe is.. Mijn dochter heeft ook wel eens avonden dat ze gewoon niet in slaap kan komen maar wel echt moe is.. In eerste instantie probeer ik haar dan in mijn armen in slaap te wiegen en leg haar dan in bed.. Soms werkt dit, maa soms raakt ze van elke beweging overprikkeld, dan leg ik haar idd huilend in bed en laat haar even 'uitrazen' vaak is dit binnen 5 minuten over en dan slaapt ze..

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ja van 8 tot 9
    ze sliep ook heel heel vroeg door,

slaaptraining,
    geen idee wat het precies inhoud maar hier een makkelijke slaper dus niet nodig gehad

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

+1 ...heb wel een mening/idee over slaaptraining maar nooit nodig gehad dus niet relevant ;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    1. Nee
    2. Absoluut geen voorstander van op zijn zachtst gezegd. Ik vind het alleen goed als een baby doorslaapt als dat uit zichzelf gaat, anders zijn ze er in mi gewin Nog niet aan toe om wat voor reden dan ook.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

1: nee vaak 1 nachtvoeding, soms slaapt hij door van 20 tot 7U maar meestal met een nachtvoeding tussenin of speentje kwijt, inslapen gaat extreem gemakkelijk.

2: geen slaaptraining, dit zal hier ook niet werken, soms sta ik minder snel op snachts, gewoon omdat ik te slaapdronken ben, dit doe ik onbewust maar het komt dus wel eens voor dat ik hem per ongeluk 5 tot 10min laat huilen en hoe langer ik wacht hoe bozer hij word.
    Vanaf het moment dat ik hem uit bedje neem of de speen geef is hij wel weer stil, begint hij opnieuw te jengelen dan heeft hij honger.
    Heeft hij voor 5u zijn nachtfles dan valt hij op het laatste van zijn flesje weer in slaap.
    Drinkt hij na 5u zijn nachtfles (zoals nu) dan heb je kans dat hij uitgeslapen is maar nu is hij in zíjn bedje aan het spelen

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

1. Soms
    2. Zeker niet. Ik geloof niet in slaaptraining. Ik geloof wel dat het werkt, maar niet dat het op een fijne manier werkt.

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    1. Slaapt door, maar niet tijd

2. Ik ben geen fan, heb het geprobeerd en iedereen werd er ongelukkig van

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochters sliepen allebei al vroeg door. Ik geloof wel in slaaptraining in de zin van dat je een kindje kunt helpen leren (in)slapen. Onze dochters hebben we beiden ingebakerd tot een maand of 2-3. Bewust alleen 's nachts, zodat ze dan echt tot rust kwamen. Verder 'mogen' ze van ons slapen zoals ze willen (dus ook op de buik, niet ingebakerd hoor).
    Onze oudste huilde/jengelde heel vaak als baby bij het inslapen. Uit bed halen, knuffelen, bij het bed blijven, aai over de bol, het hielp allemaal niet. Na 10-15 minuten huilen was ze stil en sliep ze.
    Onze jongste laten we wel ooit wat huilen/jengelen maar dat gaat al snel over in brullen/krijsen. Bij haar werkt het juist wel om in die situatie elke 5 minuten even een aai over de bol te komen geven.
    Vanaf dat ze in een goed ritme zaten (van 6 voedingen per dag) hebben wij de nachtvoeding (flesvoeding) niet meer verhoogd (max 100cc). Daar sliepen ze dan gewoon weer op door tot 's ochtends.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Mijn beide kinderen zijn met 11/12 weken klokje rond gaan slapen. En dan van 19:00u tot 7/7:30.

Ik vind slaaptraining zo'n beladen woord worden. Ik denk wel dat een baby na de eerste maanden te 'sturen' is, maar dat het er wel aan toe moet zijn.

Ik merkte aan mijn dochter dat ze oververmoeid werd wanneer ik haar niet even liet huilen in bed. Wanneer ze huilde en ik probeerde haar te troosten, dan ging het van kwaad tot erger. Nadat we alle lichamelijke oorzaken hadden uitgesloten hebben we haar wel laten huilen. Dit wel pas na 6 maanden. Nog steeds is het een pittig kind dat echt alle grenzen opzoekt. Ik ben dus ook van mening dat dit de beste manier was om met haar om te gaan.

Mijn zoontje is een stuk makkelijker en slaapt veel makkelijker in. Ook hij heeft af en toe een momentje dat hij huilt, maar meestal ben ik nog niet de trap af of hij is al stil. Wanneer hij blijft doorhuilen, is er ook echt wat en gaan we hem troosten. Maar hij is, in tegenstelling tot zijn zus, gewoon weer terug in bed te leggen en gaat daarna wel gewoon slapen.

15. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    1: van 20.00 tot 7.30/8.00. Sinds een week slaapt ze weer door. Dit heeft ze de afgelopen 3 maanden niet gedaan.

2: exact hetzelfde als bij Allistair haar dochter! Het huilen duurt hier 5-10 min.

Deel Deze Pagina