Veel braken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy2be, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Mijn dochtertje geeft sinds een weekje-anderhalf veel over. Dit doet ze bijna standaard elke avond. Er komt een grote golf uit haar mond. Vooraf begint ze best hystirisch te huilen.Nu weet ik inmiddels hoe laat het is als ze begint te huilen, dan til ik haar op zodat ze kan kotsen. Soms ben ik net te laat of dan kotst ze lekker op mama haha.

Ik ben op zich best een nuchtere moeder, ik raak niet zo heel snel in paniek. Maar ik vind het best vreemd nu dat ze vaker kotst. Het komt niet elke avond voor, maar tot nu toe is het toch wel 5 keer voorgekomen in anderhalve week tijd.

Ik moet wel erbij zeggen dat haar boventandjes (inmiddels) zijn doorgekomen. Ik denk zelf dat het misschien daar aan ligt, want eergisteren was ze zo zielig aan het huilen. Herkenbaar huiltje wanneer ze pijn heeft, dus ik wist wel dat het daar mee te maken had.. ik heb haar toen maar lekker in slaap gewiegd.

Moet ik, nu ze vaker kotst ook oppassen met wat ze eet? Ik volg eigenlijk de standaard eetschema van een baby van 9 maanden, doe niets geks erbij ofzo. Ze heeft verder een hele goede ritme.

Ik denk dat als dit vaker voorkomt, ik eventueel naar de HA stap, want er komt echt heel veel uit haar mond. Ook haar warme maaltijd gaat eruit. Ze is verder een heel gezond kindje, lekker een bolletje maar als dit vaker voor gaat komen, komt ze wel de nodige vitamientjes te kort.

Laat ik het zo zeggen, sinds de tandjes begonnen door te komen, kreeg ze hier last van.

Moeders die ervaring hiermee hebben?

Groeten

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denk ik wel naar de huisarts gaan en er niet te lang mee doorlopen. Door het vele spugen raakt haar slokdarm/maag geirriteerd en dat gaat zeer doen. Ik weet niet wat je 's avonds geeft, maar bepaalt eten kan wat zwaar op de maag vallen, dus zou wat lichtverteerbaars geven. Drinkt ze wel goed? Dat is wel belangrijk dat ze goed blijft drinken.

Er schijnt momenteel wel een buikgriepje te heersen onder de kleintjes, dus kan zijn dat ze last heeft van een virusje. Misschien kan de huisarts haar iets geven waarvan haar maag wat kalmeerd. Sterkte ermee!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik denk niet dat het iets met tandjes te maken heeft hoor. Ik zou gewoon even de HA bellen of ernaar laten kijken. Zo vaak overgeven lijkt me niet ok toch? Wat krijgt ze aan eten daarvoor? Misschien dat daar iets in te ontdekken valt? Of iets nieuws wat ze sinds die tijd krijgt? Druppels voor tandjes ofzo?

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje had hier last van en bleek oorontsteking te hebben. even laten nakijken?

Deel Deze Pagina